Crysis 3: Ένα unoptimized υπερθέαμα στο PC

, Παρασκευή 8 Μάρτιος 2013 0  

Με το Crysis 3 πλέον διαθέσιμο, επιβάλλεται να εξετάσουμε πώς τρέχει στο PC. Όπως θα έχετε ακούσει, το Crysis 3 δεν υποστηρίζει ούτε DX9, ούτε DX10. Κοινώς, χρειάζεστε μια DX11 κάρτα για να το απολαύσετε στον υπολογιστή σας. Και προτού συνεχίσω, οφείλω να ομολογήσω ότι το παιχνίδι της Crytek δείχνει πανέμορφο. Παρά ταύτα, μου φαίνεται ότι η CryEngine 3 είτε ωθείται στα άκρα με τα τόσα physics (τα οποία υπολογίζονται από τον επεξεργαστή, όχι τη GPU) που πρόσθεσε η εταιρεία, είτε έχουμε πρόβλημα στο optimization. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χρειάζεστε high-end επεξεργαστή. Περισσότερα γι αυτό το θέμα παρακάτω.

Για τις ανάγκες αυτής της ανάλυσης, χρησιμοποίησα έναν Q9650 στα 4.2Ghz, μια GTX690, 4GB μνήμη, Windows 7-64Bit και την τελευταία έκδοση των GeForce ForceWare οδηγών. Η Nvidia έχει ήδη προσθέσει ένα SLI profile για το Crysis 3, οπότε όσοι έχετε SLI συστήματα, δεν χρειάζεται να πειραματιστείτε με το Inspector Tool. Το SLI scaling στο Crysis 3 είναι πάρα πολύ καλό και μια GTX690 είναι ικανή να τρέξει τον τίτλο με 60fps σε max ρυθμίσεις και με MSAA 2X ή SMAA High ή FXAA. Όλα αυτά πάντα αν δεν είστε CPU limited.

Πράγμα που μας φέρνει στις απαιτήσεις επεξεργαστή. Σύμφωνα με την Crytek, ένας Intel Core2Duo είναι η μικρότερη απαίτηση του Crysis 3. Ε πραγματικά θα ήθελα να δω πώς θα τρέχει ένας τέτοιος επεξεργαστής το Crysis 3 στις χαμηλότερες ρυθμίσεις κι αν η Crytek θεωρεί “playable” τα 15fps που λογικά θα έβγαζε. Καλώς ή κακώς, ο Q9650... τον “ήπιε” πανηγυρικά στο Crysis 3, με τους τέσσερις πυρήνες να δουλεύουν σαν σκυλιά και το frame rate να παίζει συνήθως μεταξύ 30-50fps. Σε αντίθεση με παιχνίδια όπως το Hitman: Absolution, όπου το multi-threaded CPU support είναι για κλάματα, το Crysis 3 ωθεί στα άκρα τον επεξεργαστή (όπως και το Far Cry 3), αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η CryEngine 3 έχει απίστευτο scaling σε παραπάνω από δύο ή τρεις πυρήνες. Δυστυχώς, η Crytek είχε κλειδωμένο το Affinity Core, οπότε δεν μπόρεσα να προσομοιώσω έναν dual-core (έτσι για να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι).

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για να ευχαριστηθείτε το Crysis 3 χρειάζεστε και μια δυνατή κάρτα γραφικών, αλλά και δυνατό επεξεργαστή. Αλλά τί είναι αυτό που πραγματικά ζορίζει τον επεξεργαστή; Μήπως το παιχνίδι διαθέτει καλύτερη ΑΙ; Μήπως έχουμε πολλούς αντιπάλους; Όχι, όχι και όχι. Όπως προανέφερα, τα physics που πρόσθεσε η Crytek και διάφορα προβλήματα στον κώδικα του παιχνιδιού, είναι αυτά που στην ουσία χτυπάνε αλύπητα. Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Τι άραγε να φταίει που η CPU σκίζεται σε αυτή την σκηνή;

Στην παραπάνω σκηνή, δεν υπάρχει κανένας αντίπαλος. Αυτό σημαίνει ότι η CPU δεν κάνει πολύπλοκους υπολογισμούς για την ΑΙ, άρα δεν τίθεται καν το θέμα αν η ΑΙ είναι υπαίτια. Γιατί όμως το SLI scaling είναι τόσο χαμηλό και γιατί το παιχνίδι (στις max ρυθμίσεις) τρέχει με 23-24fps; Ο λόγος είναι απλός: το γρασίδι που βλέπετε έχει τα δικά του physics και εξαιτίας (ίσως) του αέρα που κουνάει το γρασίδι το παιχνίδι σέρνεται. Δεδομένου λοιπόν ότι η Crytek δεν αφήνει την GPU να κάνει τους εν λόγω υπολογισμούς, όλο το βάρος πέφτει στη CPU. Αυτό βεβαίως έρχεται σε αντίθεση με ότι εδώ και καιρό προσπαθούν να κάνουν η NVIDIA και η AMD (physics μέσω GPU), αλλά και με το tech demo που παρουσίασε η Sony στην επίδειξη του PS4. Και αυτό, κατ'εμέ, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Crysis 3. Πιστεύω ακράδαντα ότι αν οι εν λόγω υπολογισμοί γίνονταν από την GPU, το παιχνίδι θα έτρεχε πολύ καλύτερα ακόμα και σε πιο αδύναμους επεξεργαστές.

Από την άλλη, η CryEngine 3 είναι ίσως η μοναδική engine που εκμεταλλεύεται το Hyper-Threading των νέων επεξεργαστών, και σύμφωνα με πολλούς χρήστες το παιχνίδι τρέχει πολύ καλύτερα όταν αυτό είναι ενεργοποιημένο. Καλά νέα λοιπόν τουλάχιστον για όσους έχουν έναν επεξεργαστή που το υποστηρίζει. Όλοι οι υπόλοιποι... τον πούλο. Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε, η παραπάνω σκηνή έτρεχε με μόλις 45fps όταν χαμήλωσα όλες τις επιλογές.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Crysis 3 είναι απλά εκθαμβωτικό. Η Crytek ξεπέρασε τον εαυτό της και δημιούργησε το κορυφαίο -οπτικά- παιχνίδι που έχουμε δει ποτέ. Τα ειδικά εφέ είναι εξαιρετικά, με τις σπίθες να αλληλεπιδρούν με το όλο περιβάλλον. Οι χαρακτήρες είναι άκρως λεπτομερείς, αν και σε μερικούς θα παρατηρήσετε μια-δυο γωνίες (ακόμα και με το tessellation ενεργοποιημένο). Όπως είναι αυτονόητο, η Crytek χρησιμοποίησε ένα κάρο γραφικά εφέ όπως Global Illumination (αποκλειστικά στo PC αυτό), Anamorphic Lens-Flares και Ambient Occlusion. Σε γενικές γραμμές, το Crysis 3 τα σπάει στο PC. Ακόμα και στις μεσσαίες ρυθμίσεις, το παιχνίδι είναι πιο όμορφο από όλους τους υπόλοιπους τίτλους που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, και αυτό λέει πολλά από μόνο του.

Καλά εδώ κι αν έχουμε θέμα optimization. Τί διάολο ρε Crytek;

Όπως είπαμε, όμως, το Crysis 3 υποφέρει από θέματα optimization. Παρόλο που η CryEngine 3 μπορεί να εκμεταλλευτεί παραπάνω από τρεις πυρήνες, ο κώδικας του παιχνιδιού φαίνεται να υποφέρει από λάθη που δεν έχουν διορθωθεί ακόμα. Ας δούμε μερικά παραδείγματα. Στην παραπάνω σκηνή βρίσκομαι μέσα σε έναν αεραγωγό. Όπως βλέπετε, δεν υπάρχει τίποτα τριγύρω μου και παρόλα αυτά, το frame rate κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Μα πραγματικά θα ήθελα να μου πει η Crytek τί είναι αυτό που σωριάζει μέσα σε αυτόν τον αεραγωγό τις επιδόσεις. Προτού βρεθώ σε αυτόν τον αεραγωγό (και χρησιμοποιώντας το unlocked mod του MaLDo), το παιχνίδι έτρεχε με 50-60fps στις ultra ρυθμίσεις. Μόλις όμως μπήκα στον αεραγωγό και στο επόμενο δωμάτιο (η πίστα είναι το Φράγμα για όσους ενδιαφέρονται), το frame rate πήρε την κατιούσα. Μόλις βγήκα από το δωμάτιο, το frame rate αυξήθηκε ενώ στην ουσία θα έπρεπε να γίνει το αντίθετo, αφού βρέθηκα σε μεγαλύτερο περιβάλλον με μπόλικους αντιπάλους. Ντόινκ! Να σημειώσω σε αυτό το σημείο ότι η ανάλυση έγινε με βάση την έκδοση 1.1 του Crysis 3, οπότε δεν γνωρίζω αν η unpatched έκδοση τρέχει καλύτερα ή αν η Crytek έκανε την τσαρλατανιά του κώδικα στο patch που κυκλοφόρησε.

Πιες του το αίμα μωρέ σου λέω.

Καταλήγοντας, το Crysis 3 είναι το πιο απαιτητικό παιχνίδι που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή. Και παρόλο που οι απαιτήσεις GPU δικαιολογούνται (αφού το οπτικό αποτέλεσμα είναι φανταστικό), οι απαιτήσεις επεξεργαστή είναι αδικαιολόγητες. Η Crytek θα μπορούσε κάλλιστα να επιτρέψει στις GPUs να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να τελειώνει το παραμύθι. Αντ’αυτού όμως, έχουμε τα physics να υπολογίζονται από τη CPU κι έχουμε κι έναν κώδικα που φαίνεται να θέλει πολλή δουλειά μέχρι να συμμαζευτεί. Στο δωμάτιο που προανέφερα, μετά τον αεραγωγό, στο Xbox 360 βαράει 16fps, ενώ στο PS3 14fps. Τα αναφέρω ώστε να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης. Το ερώτημα λοιπόν είναι αν η Crytek θα αποφασίσει να στρώσει κάπως τα πράγματα με ένα νέο patch ή όχι!

Πλατφόρμα: PC
Ανάπτυξη: Crytek
Έκδοση: EA
Διάθεση: CD Media
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.crysis.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 21/2/2013
PEGI: 16

  • gogos

    Kαταπληκτικη αναλυση.. Πραγματικα αυτο το λαθος με την cpu και τα physics δεν ξερω γιατι εγινε.. Σε μια εποχη που οι καρτες γραφικων ειναι τερατα και κρυβουν μεσα τους ενα δευτερο pc γιατι καποιες εταιριες καλλανε σε αυτη την εμμονη? Για πλακα μια μερα εβαλα τα physx της nvidia στο arkham city vα τρεξουν απο την cpu.. Τον ειπιε ασχημα το pc! Εφοσον εχει ενα τοσο δυνατο εργαλειο ειναι κριμα να το χαραμιζεις με τον core2quad.. Εγω σκεφτομαι για i7 3770 cpu και Sapphire 7850 OC στα 2 gb GPU με το σκεπτικο να την αλλαξω σε κανενα 3αρι χρονια με κατι αλλο.. Σκεφτομουν και για επεξεργαστη vishera αλλα αργοτερα ανακαλυψα πως το λογισμικο των windows δεν μπορει να εκμεταλευτοι παραπανω απο 4 φυσικους πυρηνες οποτε τους απερριψα.. Πιστευεις πως ειναι καλητερα να παρω μια gtx660? Γιατι βλεπω πως οι επιδωσεις της ειναι πολυ κοντα με αυτες της 7850..

  • crsweber

    αγορασα αυτη τη καρτα γραφικων MSI N660TF 2GD5/OC 2GB και τα βαζω ολα στο very high και το παιχνιδι στους εξωτερικους χωρους ειναι unplayble. πεφτει το frame rate στα 10 fps. θα περιμενω κανα μισο χρονο μου φαινεται για να βγουνε σωστοι drivers και patch. εξαλλου και με το πρωτο crysis το ιδιο πραγμα εγινε. μετα απο μισο χρονο μπορουσες να τα βαλεις ολα στο τερμα και να παιξεις με καλο frame rate

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    Μία δουλειά είχαν εκεί στην Crytek , να φτιάξουν ένα benchmark game της προκοπής και ούτε αυτό δεν έκαναν σωστά !

    Θα το δοκίμαζα και εγώ αλλά ελπίζω και περιμένω να βγει κανά νέο patch που να βελτιώσει λίγο την κατάσταση γιατί άμα δω 25 fps θα κομπλάρω

    @gogo

    Το λειτουργικό υποστηρίζει εώς 4 πυρήνες αλλά μερικά παιχνίδια εώς 8.

    Π.χ. το BF3 υποστηρίζει εώς 8 πυρήνες όπως και το Crysis 3.

    Γενικά ένας 8 core CPU είναι bulletproof γιατί εκεί είναι το μέλλον , 8 πυρήνες. PS4/Xboxnext 8 cores θα έχουν και αυτά οπότε ότι port τρώνε τα παιχνίδια τους σε PC θα έχουν 8core support ;p

    Είναι και θηρίο στο multitasking , πες οτί παίζεις ένα παιχνίδι που υποστηρίζει μόνο 4 πυρήνες (Guildwars 2) οι άλλοι 4 είναι σε αναμονή για ότι θες ξεκούραστοι π.χ. για το λειτουργικό , για άλλο παιχνίδι ταυτοχρόνως.

  • GarrettGR

    Το crysis 3 ειναι πια οτι ηταν το crysis 1 ενα παιχνιδι αναφορας για τους επεξεργαστες και τις καρτες γραφικων. Οταν η crytek εβγαλε τις ανακοινωσεις των απαιτησεων δεν ειναι τυχαιο το γεγονος οτι για ultra ρυθμισεις αναφερει ενα core i7 2600k και gtx 680. Το παιχνιδι πραγματικα ΔΕΝ υποστηριζει παλαιοτερους επεξεργαστες και καρτες. Μπορει για καποιους αυτο να θεωρηθει μειονεκτημα αλλα να θυμησω τη γκρινια που υπηρχε για το 2 που απευθυνονταν αρχικα και σε πιο ηπια συστηματα οικονομικα εφικτα στο μεσο χρηστη. Εγω λοιπον προσωπικα χρησιμοποιω εναν core i7 3770k intel και μια gtx 670 χρονισμενη στα 1006 mhz και εχω να πω οτι πραγματικα απολαυσα το παιχνιδι χωρις υπερβολικα ενοχλητικες πτωσεις frame rate. Το παιχνιδι επαιζε σε ολη την διαρκεια του σε ρυθμισεις very high (μεγιστες) και SMAA 2XT απο 40 fps και πανω.Αυτο δε που ειδα πραγματικα με εκανε να εχω σαλιωσει το πατωμα αφου ειχα μεινει με το στομα ανοικτο και το σαγονι πεσμενο. Γενικα με τη δηλωση του cevat yerli οτι το c3 θα λιωσει τα gamers pc ανησυχησα λιγο. Και αν το σκεφτει κανεις αυτο συμβαινει και σε μενα αν αλλαξω το anti aliasing σε Txaa. Τοτε το παιχνιδι πεφτει μεταξυ 28 και 42 fps. Και αν παμε σε MSAA 4 και πανω τοτε ειναι απο 35 και κατω. Η σκηνη με τον αγωγο που περιγραφει ο φιλος john2 σε μενα επαιξε αψογα χωρις προβλημα. Στο multiplayer ειμαι συνεχεια απο 55 fps και πανω. Δεν θεωρω λοιπον τοσο unoptimized το crysis3 (ειναι λιγο ισως καπου) και πιστευω οτι η διαχειρηση των πορων ενος ΣΩΣΤΟΥ συνδυασμου cpu -gpu (παραπλησιας γενιας αν οχι ιδιας) ειναι απαραιτητη και δικαιολογημενη για παιχνιδι αναφορας και υπερθεαματος. Δεν θα ηταν αναφορας με την τεχνικη πλευρα του ορου αν δεν ισχυε το παραπανω. Προτεινω λοιπον ανεπιφυλακτα σε οποιον ενδιαφερεται το συγκεκριμενο επεξεργαστη 3770k για το συγκεκριμενο παιχνιδι. Στην πραγματικοτητα η παλαιοτερης γενιας cpu (2008-2009) σε σχεση με την gpu τερας τωρινης γενιας φταιει για την ωρες ωρες κακη αποδοση και οχι τοσο το unoptimized της καταστασης φιλε john2. Και αυτο συμβαινει ΜΟΝΟ σε c3 ισως αφου πραγματικα ειναι αποστωμοτικο το οπτικο αποτελεσμα. Και κατι θα ηξερε η crytek ωστε να δωσει και βαρος στην cpu γιατι στην περιπτωση που ολα θα ηταν θεμα gpu τοτε πιθανον μονο 680 sli και πανω θα απεδιδαν αυτο που βλεπει κανεις τωρα. Και δεν εχουν ολοι την δυνατοτητα να εχουν τετοιο config. Προσωπικα θα προσπαθησω να ταιριαξω και μια 2η ιδια καρτα σε sli ωστε να παω πιο πανω αλλα εγω εχω μουρλα να παιξω το crysis 3 ακομα καλυτερα. Οποτε ρε john2 βαζω τον επεξεργαστη, βαζεις την καρτα να κανουμε κατασταση;;; 🙂

  • G.J.

    Αλλαξε CPU john... παρε κανενα i7 3930K... λεφτα υπαρχουν 😉
    Ωραιο κειμενο btw

  • saxomania21

    cpu 80 βαθμούς δεν λέω τίποτα άλλο μου την ξέσκισε στην κυριολεξία........

  • Agony

    Πραγματικά υπέροχο άθρο αναλυτικό και κατατοπιστικότατο.

    Μετά από πολλές αναζητήσεις για το πως λειτουργεί το κρίσις 3 μπορώ να μπω με σιγουριά ότι ο John τα έχει πει όλα μαζεμένα νοικοκυρεμένα.

    Το βασικό πρόβλημα όντως είναι το γρασίδι το οποιο όπως σωστά ανέφερε έχει τα δικά του physics όταν γίνετε μια έκρηξη η όταν μια σφαίρα προκαλεί ωστικό κύμα το κάθε φίλο έχει την δικη του κίνηση.

    Αυτό όμως που περίμενα είναι να γίνονται όλα από την GPU όμως το ΚΡΙΣΙΣ 3 έχει νοοτροπία 3DMARK 11 dld η CPU αναλαμβάνει μεγάλο μέρος των physics.

    Σε αντίθεση με την άποψη του φίλου John δεν νομίζω ότι θα βγάλουν patch που η gpu θα αναλάβει τα φιλα. Ίσος κάνουν κάποιο optimize το ωστικό κύμα να περιορίζεται στα φιλα γύρο από τον ήρωα.

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    Βασικά έκανα ένα λάθος στο post μου , τα windows χρησιμοποιούν και τους 8 πυρήνες π.χ. φωτογραφία από το pc μου

    http://i.minus.com/ilRbo6hvhYsY0.jpg

    Οπότε ακόμα καλύτερα.

    Θα δοκίμασω το C3 σε 2/3 μέρες είμαι περγίεργος να δω πως πάει στο pc μου

  • Agony

    Δεν είναι απαραίτητα λάθος ότι η CPU αναλαμβάνει τα physics. Ναι μεν οι κάρτες γραφικών είναι πολύ δυνατές και μπορούν να το κάνουν και αυτό, αλλα σίγουρα όχι με ενεργοποιημένα αα MSAA που τρώνε απίστευτους πόρους.

    Αν στο Κρίσις 3 που η cpu αναλαμβάνει τα physics έχουμε 30 fps με MSAAx4 σε μια κάρτα High end όπως η 7970 και 680 τότε φανταστείτε αν αυτές έπρεπε να επεξεργαστούν και τα physics στα φυλλα.

    Αν δείτε stress test σε κάρτες γραφικών τα περισσότερα έτσι είναι. το Furmark dld έχει καλά γραφικά ? όχι απλά είναι σχεδιασμένο με τρόπο να ρουφάει κάθε σπιθαμή.
    Ναι μεν είναι ρεαλιστικό το κάθε φίλο να έχει τα δικά του physics ναι μεν είναι Next gen.
    Αλλα δεν νομίζω να χάλαγε κανένα Να είναι τα φυλα όπως στο Tomb raider που έχουν animation απλά δεν έχουν δικά τος physics.

    Με απλά λόγια όντως είναι τεχνολογικό επίτευμα αλλα θα μπορούσαν να έχουν επιλογή σε setings very high olla τα φυλα στο πεδίο να έχουν τα δικά τους physics και σε settings low medium να έχουν physics μονο τα φυλα που είναι διπλα στον ήρωα. Όταν Πχ στα medium seting έριχνες ένα δέντρο στο βάθος του πεδίου σου τα φιλα και τα αντικείμενα από κάτω να μην επηρεαζόντουσαν, να επηρεάζονται μονο τα φιλα από το ωστικό κύμα διπλα σου. Με αυτό τον τρόπο δεν θα ήταν τόσο CPU depended.

  • CaveJohnson

    Φιλότιμη προσπάθεια, αλλά ανάλυση περί απόδοσης και optimization του crysis 3 σε rig με επεξεργαστή του 2008? Ε, όχι. Not at all.

  • dimicedon

    John2 συμφωνώ και εγώ για τα physics στην cpu ότι φορτώνουν πολύ τον επεξεργαστή ενώ θα έπρεπε η κάρτα γραφικών να τα αναλαμβάνει.
    Εγώ πάντως δεν έχω τόσο χαμηλΑ fps.
    Στο γρασίδι είμαι 50~60 fps πάντα παίζω με vsync on.
    Αν βάλεις i7 θα δεις τεράστια διαφορά παντω.
    ωραίο άρθρο πάντως.

  • http://thebestgamersgr.blogspot.gr/ PROTOTYPE

    εγώ με την 670gxt όλα στο full με MSAAx4 ετρεχε με 25-30 το game ήταν λίγο για τον π.... γιατί έκανα ΜΟΝΟ 4 ΩΡΕΣ ΝΑ ΤΟ ΤΕΡΜΑΤΙΣΟ ΕΛΕΟΣ ένα από τα πιο μικρά games που έχω παίξει αυτό το χρονικό διάστημα

  • Julian

    Prototype οντως; Τοση ξεφτιλα το C3? Τα προηγουμενα παιχνιδια περα απο τερατα δυναμης ηταν τουλαχιστον καλα.. Αυτο;

  • kostool

    @GarrettGR:

    Όταν μόνο το CPU & GPU του PC σου κοστίζουν 750-800€, δεν νομίζω ότι το "χωρις υπερβολικα ενοχλητικες πτωσεις frame rate" είναι κολακευτικό για τον developer. Το Crysis 3 είναι απλά κακογραμμένο, και εκτός του προβλήματος που αναφέρει ο john έχει και πολλά bugs στον τομέα του ήχου και το AI των εχθρών. Προσθέτεις σε αυτά και την μικρή διάρκεια και φτιάχνεις ένα μείγμα epic fail.

  • http://www.game20.gr john2

    Να πω ότι γενικότερα η ανάλυση ενός παιχνιδιού γίνεται για να... αναλυθούν τα επί μέρους τεχνικά στοιχεία του. Όχι για να κοκορευτούμε ότι τρέχει άψογα κάτι :P. Άνετα κοινώς θα μπορούσα να είχα βάλει παρέα του έναν I7-3930K. Με αυτή την λογική όμως θα είχαμε καλύτερα frames εξαιτίας του τεράστιου raw brute force και μόνο (στην συγκεκριμένη περίπτωση του C3 και μόνο έχει άλλωστε προστεθεί το Hyper Threading που δίνει ένα καλό boost, οπότε από τεχνικής άποψης καλύφθηκαν ακόμα κι οι iX επεξεργαστές).

    Γιατί όμως έχει επιλεγεί ο Q9650;

    1) Γιατί μέχρι στιγμής τρώμε console ports όπου δεν υπάρχει ιδιαίτερο νόημα στις CPU απαιτήσεις (εκτός κι αν η PC έκδοση φάει ένα console port με όλα τα console optimizations).
    2) Γιατί τα multi-platform games σπάνια χρησιμοποιούν παραπάνω από 2 CPU cores ακόμα και σήμερα, οπότε και δεν έχει νόημα να ρίχνεις 6 (και άλλους 6 με το Hyper-Threading) σε ένα παιχνίδι που ναι μεν κάνει scale, αλλά δεν τους εκμεταλλεύεται όπως θα έπρεπε.
    3) Γιατί προσφέρει αναλυτικά στοιχεία για το κατά πόσο ένα παιχνίδι μπορεί όντως να χρησιμοποιήσει τρεις-τέσσερις πυρήνες. Πχ, αν ένα παιχνίδι τρέχει καλύτερα στους I7 με τρεις πυρήνες (απ' ότι σε Q9650 με τέσσερις πυρήνες στα ίδια Ghz) τότε έχουμε θέμα που υπερκαλύπτεται από την νέα αρχιτεκτονική των Ι7 κι όχι εξαιτίας του καλογραμμένου κώδικα του παιχνιδιού. Με την ίδια λογική (του κακού multitasking) ένας Ι3 (dual-core) θα τα φράζει σε έναν I7 αν ο πρώτος έχει 5Ghz ενώ ο δεύτερος 3Ghz.

    Εν ολίγοις, δεν είμαστε ακόμα σε περίοδο που 'πραγματικά' να δικαιολογούν τα λεφτά τους οι ιΧ επεξεργαστές, εξαιτίας του ότι τα παιχνίδια δεν τους εκμεταλλεύονται. Όταν έρθουν οι next-gen consoles πιστεύω θα αλλάξουν τα πράγματα όσον αφορά το multi-tasking στις CPUs, και τότε θα γίνει η απαραίτητη αναβάθμιση ώστε να υπάρχει μια καλύτερη εικόνα. Μέχρι τότε όμως - από καθαρά και μόνο τεχνικής ανάλυσης - δεν υπάρχει νόημα επένδυσης σε κάτι τέτοιο.

  • tiflopodikas

    Ωραίο κείμενο john,θέλω να ρωτήσω τι ακριβώς κάνει το tessaletion και ρίχνει το framerate τόσο πολύ γιατί σε όσα παιχνίδια το είχα ανοιχτό το έριχνε πάρα πολύ το framerate.

  • Agony

    Το μονο σιγουρο , σε 5 χρονια ενα midrange PC θα το πεζει full οπως εγiνε και με το Crysis 1

  • Agony

    Πάντως το Κρίσις 2 μου άρεσε πολύ περισσότερο , από Οπαδός EA , πάω σε στρατόπεδα SquerEnix μετά από αυτό

  • Chris

    Τα πραγματα ειναι απλουστατα. Αν θες να τελειωνεις απο τωρα με το θεμα γραφικων ολα στο τερμα και τελειως playable κατασταση η λυση ειναι 2000€ σε καρτες= GTX TITAN SLI. Σημερα το ανεβασε ενας τυπος στο youtube:
    Crysis 3 Max Settings HD - Nvidia Titan SLI Benchmark

  • terrafaux

    γιατι δεν μπορουμε να δουμε τις εικονες σε high res?

  • forneverarrow

    Μπορεί τις κονσόλες να βαράει 14αρια frame rates αλλά τουλάχιστον εκεί δεν έχω σκάσει 800€ για το σύστημα!! Επιπλέον, εγώ ακόμα και σε σημεία που πέφτει σε τέτοια επίπεδα η απόδοση, δεν το βρήκα και τόσο unplayable... Τι να πω δηλαδή και για το Assassins Creed 3 που σε φάση που γέμιζε ο οθόνη νόμιζα ότι κάηκε το PS3 και κόλλησε!!

  • Julian

    Εγω το crysis 1 σε laptop μεσαιο το παιζω σε μισα low μισα medium σε 720p (δεν παει και παραπανω). Τα fps μου ειναι απο 60 μεχρι λιγο λιγοτερο απο 30 οταν επιβλεπω μια περιοχη. Οταν γινεται χαμος σε κοντινες μαχες δεν πεφτει το fps επομενως καταλαβαινω οτι το παιχνιδι εχει προβλημα οταν εχει να απεικονισει πολυ μεγαλη εκταση περιοχης.

    Ειναι παιχνιδαρα τελικα οταν το ειχα παιξει οταν ειχε βγει δεν μου αρεσε. Το 3 χλωμο το κοβω να το παιζω. Αφου θα εχω παιξει τα C1 και 2 ειμαι κομπλε απο nanosuitgasm. Μεχρι να βγει κατι πραγματικα καλο σε Crysis. 5 ωρες ειναι το παιχνιδι και προφανως δεν προλαβαινεις να ευχαριστηθεις τιποτα. Και ακομα ειναι κουκλι χωρις οποιαδηποτε μοντα. Αυτα σορρυ για το οφτοπικ

  • null

    Αραγε το Alienware που τσιμπησα μολις τωρα θα κανει δουλεια?!

  • dimicedon

    παντως συμφωνα με αυτο δεν το βλεπω και τοσο unoptimized το παιχνιδι.

    http://www.guru3d.com/articles_pages/crysis_3_graphics_performance_review_benchmark,7.html

  • EdgierMink61 or Herculean Tusk

    Ας πω και γω τον πόνο μου. 😛
    Έφτιαξα πριν λίγο καιρό καινούργιο υπολογιστή (i5-3570k / sapphire hd 7870 oc edition / 8GB Corsair 1600Mhz). Είχα κάνει προπαραγγελία από Amazon το Crysis 3 γιατί ήξερα ότι θα είναι πανέμορφο και γιατί ήθελα αν δω τι ψάρια πιάνει το τερατάκι μου. Με χαρά και γω κάνω εγκατάσταση το παιχνίδι, περνάω τα update και ξεκινάω να το παίξω. Να σημειώσω εδώ πως δεν είχα ασχοληθεί καθόλου μέχρι εκείνη την στιγμή με pc gaming και είναι το πρώτο παιχνίδι που δοκίμασα. Αφού κάνω τις απαραίτητες ρυθμίσεις και τα βάζω όλα τέρμα, ξεκινάει το παιχνίδι και απλά έβλεπα slideshow, 15fps στην αρχική σκηνή με την βροχή. Οπότε γυρνάω πίσω, κατεβάζω τα πάντα στο high και σιγά σιγά ανεβάζω. Πλέον το παίζω με SMAA 2X στα High και στα advanced graphics τα έχω όλα very high εκτός του post-processing και των particles που τα έχω high. Αποτέλεσμα να παίζω το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού με 40-45 frames και σε στιγμές να πέφτει στα 25fps και σε άλλες να φτάνει 60fps. Είναι πάρα πολύ μικρό καθώς ακόμα και γω που πάω πολύ αργά, καθώς δεν έχω συνηθίσει το πληκτρολόγιο ακόμα έχω ξεπεράσει το μέσο του παιχνιδιού στις 4 ώρες. Δεν με πολύ πειράζει που δεν το τρέχω τέρμα γιατί είναι πανέμορφο το άτιμο και άλλωστε για το eye candy το πήρα.

    Το άλλο θέμα είναι πως χθες είχε ένα update της τάξεως των 200mb και με το που κατέβηκε και πήγα να παίξω έφαγα blue screen. Όταν το έβαλα μετά να παίξω πάλι είδα ότι είχε σβήσει όλα όσα είχα ξεκλειδώσει, όπλα, τραγούδια, cutscenes αλλά είχε κρατήσει το μέρος που βρισκόμουν. Μου φαίνεται πως εκεί στην Crytek αντί να το φτιάχνουν το κάνουν χειρότερα. 😛

  • Chris

    EdgierMink61 or Herculean Tusk wellcome to hell

  • Agony

    EdgierMink61 Μπορεις να κανεις ενα 3dMark 11 test physics and gpu ?
    Εχω 7870 Powercolor Με ι3 και θα θελα να δω αν και ποσο την κοβει.
    Πες μου μονο τα memory timings για να κατεβω 500hz γιατι φορας Elpida.ειμαι Cοre 1.200 1.680 memory, με ολα μαμα 1.000 και 1.200 memory 7.205 με Ατι beta drivers.13
    Στο Crysis3 με ολα very high 1920x1080 και FXAA εχω 40-45 οταν βαλω MSAA γονατιζει.στα 15-20

    με μαμα clocks εχω 40-45 με ολα high και FXAA 1920x1080

  • Xzibit

    Review πότε θα έχουμε?

  • Αντιμνημονιακος

    Εχω εναν ι5 750 με gtx 570 με 4gb αν βαλω 8gb μνημη θα δω διαφορα?

  • EdgierMink61 or Herculean Tusk

    @Agony Θα το κάνω το βραδάκι και θα σου πω. Δεν έχω χρόνο τώρα.

    @Chris Ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα, κάνει λίγη ζέστη εδώ ή είναι η ιδέα μου? 😛

  • Julian

    Edgier εχεις δοκιμασει tomb raider? Δοκιμασε το με tressFX, η οπως λεγεται αυτη η τεχνολογια μαλλιων, θα παθεις πλακα. ΕΙναι unoptimised και θα σου τρωει πολυ δυναμη αλλα αξιζει να το δεις, ειδα ενα βιντεακι σε 720p και επαθα πλακα. Περα απο αυτο νομιζω το παιχνιδι στις κονσολες θα εχει τα πιο ομορφα γραφικα που εχω δει για τα γουστα μου.

  • BigBOSS

    με ι7 920 3,8 Ghz hd 5850 και 6 gb ram 1440 mhz σε 1080p με high ρυθμίσεις το παιζω με 30-60+ fps, δηλαδή μια χαρά για ένα τοσο βαρύ game. Mε νέα κάρτα, σχεδιάζω να πάρω κάτι σαν GTX 770, θα τρέχει ακόμη πιο καλά.

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    @Αντιμνημονιακε

    Το θέμα είναι στα πόσα mhz τρέχει η μνήμη δεν σε νοιάζουν τα GB

  • EdgierMink61 or Herculean Tusk

    @Agony Ορίστε τα σκορ: http://goo.gl/BSoEk Αν δεν δουλέψει το λινκ πες μου να τα γράψω αναλυτικά.

    @Julian Όχι δεν το έχω παίξει ακόμα και μάλλον θα καθυστερήσω να το κάνω αλλά φαίνεται ότι όντως έχει κάποια τρομερά physics στα μαλλιά εξαιτίας του Tress(α)FX. 😛

  • Agony

    Edgier μολις με εβγαλες απο εξοδα, ευχαρηστω πολυ, 7203 μου βγαζει και μενα, με μαμα clocks, τα Physics του I3 μου ειναι 4.500 , Παρολα αυτα στα detail game tests εχουμε διαφορα 2-3 fps , Οποτε δεν εχω bottleneck απο τον I3 . Δεν αλαζω τιποτα λοιπον , απλα ηθελα να σιγουρευτω οτι μικρο ρολο πεζει η CPU

  • dimicedon

    @ Agony
    Me i3 + 7870 παιζεις Crysis 3 very high 1920x1080 με 40-45 fps?

  • Agony

    Dimicedon, ναι εγραψα αναλυτικα, με core 1.200 memory 1680, 7870 1920x1080 40-45 fps με FXAA οχι MSAA !!! με i3 3220

    Με μαμα clocks , 1.000 core 1.200 memory στα high (OXI very high) εχω 40-45.

    Οι μετρισεις ειναι ολες με FXAA oxi MSAA.και παντα avarage fps.

    Μαμα με απλα λογια πεζεις ανετα high .
    OC με μνημες Henyx Στην GPU πεζεις very high ,oxi MSAA.

    ΚΑι αν κρινω απο τον φιλο Edgier που ειχε την καλοσυνη να κανει τις μετρησεις τοτε σε 3dmark 11 διαφορα δεν εχουμε , Στα Physics ομως λογο CPU εχουμε αρκετα μεγαλη διαφορα.

    Πεζει με MSAA εγω με FXAA που τρεχει πιο ευκολα.οποτε εκει αντισταθμιζω τα physics του.

  • Agony

    Να προσθεσω ειναι πανω σε Intel ssd 520 , αν αυτο πεζει καπιο ρολο σε draw distance και Loading textures και εχει καπια frames επιπλεον , δεν το ξερω σιγουρα.

  • dimicedon

    Agony αν εισαι ετσι εισαι πολυ καλα εχω να πω.
    Avg εχω 60 ( Vsync On) με i7 3820@4.5 Ghz X79 quad channel 16GB kai 690 GTX.
    Aλλα πεφτει και στα 40 ομως σε καποια σημεια.

  • EdgierMink61 or Herculean Tusk

    @Agony Το διάβασα κάπου και το επιβεβαίωσα και ίδιος, ισχύει για όλες τις 7870 αλλά δεν είμαι σίγουρος για ποιές άλλες κάρτες. Προτείνω να βγάλεις το vsynch αν το έχεις ενεργό καθώς για έναν περίεργο λόγο το παιχνίδι τρέχει καλύτερα χωρίς αυτό. Θα ήθελα να σου κάνω και μία ερώτηση επειδή θυμάμαι το είχες ψάξει το θέμα και είχες κάνει ένα παλιότερο σχόλιο. Πόσο overclock σε πυρήνα και μνήμη σηκώνει η sapphire 7870, έχεις πει πως έχει μνήμες Elpida που δεν είναι οι official. Ρωτάω γιατί θέλω να ξέρω, σε περίπτωση που την κλοκάρω πόση διαφορά θα δω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 😀

  • Agony

    Dimicedon αν εισαι με με MSAA και εχεις avg 60 τοτε εισαι 3 φορες πιο δυνατος.
    αν εισαι με FXAA τοτε ειναι καθαρα θεμα drivers που σιγουρα στο μελον θα φτιαξουν.Μην σκας παντος μονο με 3dmark 11 Μπορεις να ξερεις σιγουρα.και σου λεω σιγουρα οτι η 690 gtx ειναι 3 φορες πιο γρηγορη απο 7870.

    Edgier πεζω σε Samsung 46 8.000 kai εχω vsync on αναγκαστικα, λογο 800crhz p/s

    core εχουμε το ιδιο οποτε ειναι καθαρα λαχειο, πεζουν απο 1.150-1.250 .
    σε μνημες πας μεχρι 1.350 .

    θα σου προτεινα ασφαλες 1.100 core 1300 μνημες και μην το ξανα ανεβασεις.

    Θα δεις διαφορα μεγαλη θα εισαι σαν 7950 σιγουρα.
    εμενα με 1.200 core 1680 memory ειμαι πιο γρηγορος απο 7970 stock.

    δες καπια link που εκανα για εσενα.
    μαμα ειμαστε το ιδιο δες και τα fps στα games. εκτος απο Physics που εισαι up λογο i5 .

    Μαμα. 7325 http://www.3dmark.com/3dm11/6047632
    Για εσενα αυτο το τεστ. στα ρολογια που σου ειπα κατεβηκα για να παρεις μια ιδεα.
    στα δικα σου λοιπον 8.070 http://www.3dmark.com/3dm11/6027452

    Οπως βλεπεις η CPU μονο στα Physics πεζει ρολο οταν δεν κανει botleneck στην gpu.
    Τα λιγο παραπανω fps που εχω που ειμαστε και οι 2 μαμα , εχει να κανει λογο μνιμης συστηματος , που τρεχει στα 1.600 λογο INVY bridge .

  • Γιωργος

    Η ασχετοσύνη σε όλο της το μεγαλείο. Αν δε γνωρίζετε από development μη γράφετε ένα σωρό μη πω τι.... Στο σωλήνα, το frame rate πέφτει γιατί η CryEngine προφορτώνει την επόμενη πίστα που είναι γεμάτη με πράγματα (όπως λες κι εσύ) στο background. Είναι απόλυτα φυσιολογικό αυτό γιατί αν περιμένει να φορτώσει την πίστα μόλις βγεις έξω θα περίμενες 10'' για να ξεκινήσεις να κινείσαι. Απλό είναι. Το πόσο θα προφορτώσει μετριέται σε segments (SeOL). Προφανώς η CryTek έβαλε πολύ μεγάλο ποσοστό εκεί από λάθος ενώ θα έπρεπε να είναι χαμηλότερο.

  • Oldboy

    σοβαρα τωρα performance analysis με πλατφορμα τοσο παλια και καρτα ουμπερ high end που δεν προκειται να load-αρει ουτε με ivy bridge στα 4ghz?

  • http://www.game20.gr john2

    Γιώργο, όση ώρα και να μείνεις στον αεραγωγό το framerate θα παραμείνει το ίδιο. Προφανώς δεν είναι stuttering λόγω φορτώματος (όπως σε παρόμοια παιχνίδια σαν τα Far Cry 3, Skyrim και GTA IV που παρατηρούνται στιγμιαίες πτώσεις). Αν ήταν stuttering θα έλεγα ότι είναι stuttering. Το κείμενο είναι αναλυτικό και υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα unoptimization που παρατήρησα μετά το γράψιμο του άρθρου. Όποιος για τον Α ή Β λόγο δεν θέλει να δει τα τεχνικά προβλήματα του C3, πρόβλημα του.

    Oldboy, μην το λες ότι δεν load-άρει. Dead Space 3 με downsampling και Tomb Raider (χωρίς downsampling αυτό) λένε γεια. ArmA 3 με downsampling από 1800p την ξεζουμίζει με 98% usage. Crysis 3 (ναι, στα τελευταία open levels η Crytek έχει κάνει καλό optimization όσα physics και εχθροί κι αν είναι επί σκηνής. Που πραγματικά κάτι τέτοιο σε κάνει να τους δίνεις μούτσες που τα υπόλοιπα levels υποφέρουν τόσο και δείχνει περίτρανα ότι έχουν κάνει μεγάλη γκάφα) πάλι πέφτει 80-94% usage. Crysis 1 modded (downsampled από 1440p χωρίς καθόλου ΑΑ) πάλι βαράει 95άρες όταν δεν κόβεται από την CPU εξαιτίας του κακού multithreading της CryEngine 2 (γι αυτό βγήκε γρήγορα η 3).

    Edit: Δεν θέλω να κάνω διαφήμιση ξένου site για τα Dead Space 3 και ArmA 3, οπότε δεν δίνω links για να δεις εκεί τι παίζει με CPU/GPU usage (και δεν νομίζω να μου είπαν τυχαία οι developers της Bohemia το 'good catch' για κάτι CPU θέματα του ArmA 3). Νομίζω δε ότι βλέπεις ότι η RAM δεν είναι γεμάτη (δεν έχω βάλει τυχαία την εικόνα από το Task Manager).

  • Oldboy

    κανε ενα run σε καποιο level
    και κατεγραψε με καποιο προγραμμα cpu util και gpu util και βαλτα εδω.

  • Oldboy

    επισης τρως λαιμομπουκαλο με τα 4γιγα ραμ.

  • BigBOSS

    το hyper threading στο crysis 3 δίνει 25-30% καλύτερα frames
    http://maldotex.blogspot.com.es/2013/02/hyperthreading-and-real-custom-graphics.html
    http://www.mycrysis.com/forums/topic61389

    άρα αυτο ισχύει σε μεγάλο βαθμό "Όλοι οι υπόλοιποι… τον πούλο."

  • Chris

    Τα πραγματα ειναι απλουστατα. Αν θες να τελειωνεις απο τωρα με το θεμα γραφικων ολα στο τερμα και τελειως playable κατασταση η λυση ειναι 2000€ σε καρτες= GTX TITAN SLI.
    Οσοι ακομα αγνωουν αυτο που γραφω θα τυρανιουνται τζαμπα και θα λενε μα τι γινετε ακομα να ερθουν να μας παρουν? λολ. Συνεχιστε ακομα να λετε οτι τι εχετε σε hardware χαχαχα..

  • Julian

    Επισης κρις η λυση σου δινει μια για παντα στο προβλημα διατροφη/φως/νερο/τηλεφωνο απλα δεν θα τα ξανασκεφτεις ποτε 😀

  • Oldboy

    John η πλατφορμα σου σε κραταει πισω.

  • dimicedon

    E γιατι SLI TITAN?
    δωσε 3000 ευρω και βαλε TRI SLI καλυτερα !
    Σιγουρα πραγματα 😛

  • Julian

    Ετσι θα ερχεται το ρευμα περισσοτερο απο το χαρατσι ρε:P

  • dimicedon

    Χαχαχα... Εδώ παίζει να θεωρήσουν τις κάρτες και τεκμήριο διαβίωσης 🙂

  • EdgierMink61 or Herculean Tusk

    @Agony Ευχαριστώ πολύ για το αναλυτικότατο σχόλιο και για προσπάθεια σου. Να'σαι καλά. Προς το παρών ο υπολογιστής μου δεν δουλεύει φουλ καθώς θέλω να πειράξω λίγα πραγματάκια παραπάνω μέχρι να φτάσω να κλοκάρω την κάρτα αλλά θα το κάνω σίγουρα στο μέλλον.

    Παιδιά, μην αγχώνεστε, κάντε ότι κάνει και ο τύπος, είναι απλό: http://www.youtube.com/watch?v=0gCnLesQXng

  • dimicedon

    Τελικα οντως quad sli χρειαζεται. xaxaxa
    @john2
    ποσταρω εδω ενα 3dmark 11 :
    http://www.3dmark.com/3dm11/6175798

  • Agony

    EdgierMinker ευχαριστηση μου,ο υπολογιστης σου ειναι τελειος μην μπενεις στο τριπακι που ειναι πολοι. αγοραζοντας οτι πιο ακριβο υπαρχει, η καλυτερη αγορα ειναι το value for money και οταν δεν σε καλυπτει πια το αλαζεις μετα απο 5-6 χρονια.
    Απο οτι ειδες στα νουμερα ενας ι7 ι5 ειναι πολυ πιο δυνατος απο ι3 στην πραξη ομως ?
    Να φτιαχνεις ενα PC για αυτο που θες να κανεις σημερα, και οχι για αυτο που μπορει να κανεις μετα απο 3-4 χρονια γιατι σημερα μια gtx 690 ειναι 3 χρονια μπροστα απο τα Games και εχει 1.000 ευρο , γιατι να μην παρεις μια με 200 και να πεζεις τα παντα εστο και οχι ultra . και μετα απο 3 χρονια να παρεις μια με δυνατοτητες gtx 690 που θα εχει πεσει στα 200 ευρο ?

    Να ξερεις τα PC ειναι σαν την σκια σου οσο και να την κυνηγας , παντα πισω θα εισαι.