alt text

Από τη Phoenix Online Studios, σε συνεργασία με τη Jane Jensen που υπογράφει ως σύμβουλος σεναρίου, μας έρχεται το Cognition: An Erica Reed Thriller., ένα μεταφυσικό θρίλερ που απαρτίζεται από τέσσερα επεισόδια.

Η ιστορία του Cognition εξελίσσεται στη Βοστώνη, όπου η πράκτορας του FBI Erica Reed έχει ένα ξεχωριστό χάρισμα: με ένα άγγιγμα μπορεί να μεταφερθεί στο παρελθόν και να δει όλα όσα συνέβησαν γύρω από το αντικείμενο ή το άτομο που αγγίζει. Όμως η ικανότητά της αυτή δεν στέκεται ικανή για να εμποδίσει τη δολοφονία του μικρότερου αδερφού της, Scott, από έναν κατά συρροήν δολοφόνο που δεν πιάστηκε ποτέ. Τρία χρόνια μετά τη δολοφονία, η υπόθεση παραμένει ανοιχτή και ένας νέος δολοφόνος κάνει την εμφάνισή του στην πόλη. Μόνο που αυτή τη φορά ο δολοφόνος φαίνεται να αφήνει εσκεμμένα πίσω του κρυφά μηνύματα που μόνο η Erica μπορεί να διαβάσει. Ποιος γνωρίζει το μυστικό της; Πρόκειται για παγίδα ή για την τελευταία της ευκαρία να βρει το δολοφόνο του αδερφού της;

Το πρώτο επεισόδιο χρησιμεύει ως εισαγωγή στον χειρισμό και τους χαρακτήρες του Cognition, κάτι που το κάνει το πιο αργό σε εξέλιξη αλλά και το μεγαλύτερο σε διάρκεια από τα τέσσερα. Περίπου στα μισά του επεισοδίου είναι πιθανό να “κολλήσετε” ή να το παρατήσετε για λίγο καιρό αν δεν έχετε πραγματοποιήσει ενέργειες σε συγκεκριμένη σειρά ή αν δεν έχετε “κοιτάξει” ένα αντικείμενο πριν το χρησιμοποιήσετε. Αυτό είναι κάτι που επίσης συμβαίνει και στο δεύτερο επεισόδιο, αλλά μπορείτε να το αποφύγετε χρησιμοποιώντας το hint system του παιχνιδιου. Η Erica μπορεί να στέλνει μήνυμα στον πατέρα της για να τη συμβουλεύει μέσω τηλεφώνου. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η εμφάνιση hotspots στην οθόνη κρατώντας πατημένο το αντίστοιχο κουμπί.

Φτάνοντας στο δεύτερο επεισόδιο, η Phoenix Studios είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια περιπέτεια σχετιζόμενη με έναν μη κεντρικό χαρακτήρα, αγαπητό προς την Erica αλλά αδιάφορο (αν όχι αντιπαθή) προς τους παίκτες. Η ιδέα αυτή θα είχε ουσιαστικό σασπένς εάν είχε δοθεί αξιόλογο βάρος στη ανάπτυξη των περισσοτερων χαρακτήρων εκτός κυρίως της Erica. Αυτό είναι κατανοητό και δυστυχώς αναμενόμενο σε ένα επεισοδικό adventure, αλλα με τις δυνατότητες και τη δουλειά που έχει γινει σε σεναριακό επιπεδο, είναι κρίμα να βλέπουμε τόσους χαρακτηρες να μένουν ανεκμετάλλευτοι ή μονοδιάστατοι.

Εν ώρα υπηρεσίας.

Εν ώρα υπηρεσίας.

Τα δύο τελευταία επεισόδια συνθέτουν τα πιο δυνατά και ατμοσφαιρικά σημεία του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με τα δύο πρώτα, η Erica δεν ταξιδεύει από το ένα μέρος της Βοστώνης στο άλλο, ούτε ασχολείται με γρίφους όπως το πώς θα μπει σε ένα κλειδωμένο γραφείο. Σχεδόν κάθε γρίφος, κάθε τοποθεσία και κάθε αντικείμενο δίνουν απαντήσεις και σχετίζονται με την κεντρική υπόθεση. Αντιθέτως, ένα από τα μειονεκτήματα του Cognition που χειροτερεύει στο τέταρτο μέρος, είναι ο σχεδιασμός των cutscenes. Δεν μπορείτε να κάνετε παύση κατά την διάρκειά τους ή να τις ξαναδείτε, με αποτέλεσμα να χάσετε διαλόγους ή λεπτομέρειες ως προς την εξέλιξη του παιχνιδιού στην περίπτωση που κάτι άλλο σας αποσπάσει την προσοχή. Ακόμη, αρκετές cutscnes θα μπορούσαν εύκολα να είναι playable και να προσφέρουν περισσότερες ώρες παιχνιδιού αντί να σας αφήνουν παθητικούς θεατές.

Το δυνατότερο σημείο του Cognition, πέρα από το σενάριό του, είναι οι γριφοι που έχουν να κάνουν με τις μεταφυσικές ικανότητες της Erica, τις οποίες μαθαίνετε μαζί της για πρώτη φορά. Έχετε την ευκαιρία να βοηθήσετε χαρακτήρες να βρουν αντικείμενα που έχουν χάσει μέσα στο σπίτι τους, να θυμηθούν στιγμές από το παρελθόν τους που προτιμούσαν να ξεχάσουν, και να μάθετε με ποιον τρόπο συνδέονται διάφορα αντικείμενα στο παρελθόν. Άλλοι τύποι γρίφων είναι ο κλασικός συνδιασμός αντικειμένων (όπου μόνο ορισμένα αντικείμενα μπορούν να συνδυαστούν μέσα στο inventory, χωρίς να χάνετε υπομονή και χρόνο δοκιμάζοντάς τα όλα μεταξύ τους), ενώ το τέταρτο επεισόδιο περιλαμβάνει ένα ακόμη νέο στοιχείο όπου ο κάθε χαρακτήρας αντιδράει θετικά ή αρνητικά ανάλογα με ότι του λέτε. Δυστυχώς, αυτό δεν έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κεντρική εξέλιξη του παιχνιδιού, και στη χειρότερη περίπτωση σας οδηγεί σε ένα “game over - δοκιμάστε ξανά”, αλλά οπωσδήποτε είναι κάτι που θα θέλαμε να δούμε βελτιωμένο σε περισσότερα adventure.

Η Erica εκμεταλλεύεται το χάρισμά της.

Η Erica εκμεταλλεύεται το χάρισμά της.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι συμπαθητικά, με background σχεδιασμένα με το χέρι, 3D χαρακτήρες, αλλά με animation που συχνά υποφέρει. Αν και δεν είναι ενοχλητικό, παρόλα αυτά παρατηρείτε τις σπασμωδικές κινήσεις της Erica όταν την καθοδηγείτε στην οθόνη ή τις απότομες κινήσεις των προσώπων όταν κάνετε κλικ για να προσπεράσετε κάποιον διάλογο. Υπάρχουν αρκετές διαφορετικές τοποθεσίες να επισκευθείτε, όπως τα γραφεία του FBI και τα μέρη όπου έχουν γίνει εγκλήματα. Όσον αφορά τον ήχο, το soundrack του Austin Haynes είναι άκρως ατμοσφαιρκό και ταιριάζει απόλυτα με τo κλίμα του παιχνιδιού. Η μουσική, που σας συντροφεύει από το κεντρικό μενού έως τα credits, είναι άξια συγχαρητηρίων. Tο voice acting κυμαίνεται στα ίδια εξαιρετικά επίπεδα. Πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις στο τελευταίο επεισόδιο, όπου κάποιοι δευτερεύοντες χαρακτήρες δεν ακούγονται ιδιαίτερα πιστευτοί, οι ηθοποιοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά .

Το Cognition δεν είναι Still Life ή Heavy Rain και ούτε δημιουργήθηκε με σκοπό να τους μοιάσει. Είναι ένα σεβαστό, ατμοσφαιρικό point and click adventure μυστηρίου, με εκπλήξεις, που βελτιώνεται με κάθε του επεισόδιο. Τα επεισόδια διαρκούν τέσσερις με πέντε ώρες έκαστο, με εξαίρεση το πρώτο που πλησιάζει τις οκτώ. Aν σας λείπουν τα adventure με κατά συρροήν δολοφόνους ή γρίφους που λύνοται ευκολότερα με χαρτί και στιλό, αξίζει να παίξετε το Cognition.

  • Ενδιαφέρουσα, συγκινητική ιστορία
  • Πρωτότυποι γρίφοι
  • Ολοκληρωμένο σενάριο
  • Ατμοσφαιρικό
  • Χρήσιμο και πρακτικό hint system
  • Εξαιρετική μουσική
  • Εξελίσσεται με συγκεκριμένη ακολουθία
  • Ελαττωματικό animation
  • Πολλά ανεκμετάλλευτα στοιχεία
  • Αδύνατη η παύση των cutscenes
  • Η επεισοδική μορφή
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, Mac, iOS
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Phoenix Online Studios
ΕΚΔΟΣΗ:Phoenix Online Studios
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:Adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.postudios.com/cognition/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:2012-2013
PEGI:-
  • http://www.gamesource.gr/ meh

    Καλως τον elchrys, καλη αρχη! 🙂
    Πολυ ωραιο κειμενο και χαμος απο adventures τα τελευταια χρονια. Εκει που μονο ειχε εξαφανιστει το ειδος για χρονια, εχει γεμισει ο τοπος τωρα. Ωραια πραγματα!

  • elchrys

    Ευχαριστώ πολύ, να 'σαι καλά! 🙂
    Είχε μείνει πολύ πίσω το είδος, αλλά ευτυχώς κάποιες κυκλοφορίες τα τελευταία χρόνια το ανέβασαν ξανά. Όταν ο developer πιστεύει σ'αυτό που κάνει μπορεί να γίνει πανέμορφη δουλειά. Για να δούμε τι καλό θα μας έρθει το 2014!
    Υ.Γ. 'η' elchrys 🙂

    • http://www.gamesource.gr/ meh

      Καλως την τοτε! Το remake του Gabriel Knight θα σας ερθει για αρχη και ηδη εχουν ανακοινωθει μπολικα. Νομιζω πως εχει και νεο παιχνιδι η Cyan στο Kickstarter.

  • maladroid

    Υπάρχει ένα παλιρροϊκό κύμα sequels/remakes αγαπημένων σειρών που ήταν σε limbo: Broken Sword 5 αρχές Δεκεμβρίου (το πρώτο μέρος), Tex Murphy: Tesla Effect αρχές 2014 (Γενάρη μάλλον), Dreamfall Chapters κάπου τέλος του 2014, αν θυμάμαι καλά, το remake του GK 1 που αναφέρθηκε κ.ο.κ. Μετά έχουμε επιστροφές γερόλυκων του παρελθόντος: Broken Age του Schafer (Γενάρης 2014 το πρώτο μέρος), Moebius της Jensen, SpaceVenture από τους δημιουργούς του Space Quest, Asylum από τον δημιουργό του Scratches, Armikrog από το δημιουργό του The Neverhood, Hero U από τους δημιουργούς των Quest for Glory.
    Κι όλα αυτά μόνο από Kickstarter, υπάρχουν και οι αυτοχρηματοδοτούμενοι developers που συνεχίζουν ακάθεκτοι, όπως η Daedalic και η Amanita. Τα adventures κάνουν ένα ντεμαράζ διαρκείας εδώ και 2-3 χρόνια, χωρίς καν να υπολογίζουμε τα συγγενή παιχνίδια της Telltale σαν το Walking Dead ή τα horror τύπου Amnesia και Outlast. We are back, bitches!

  • chuck_the_frog

    Με πολλή χαρά βλέπω τον τελευταίο καιρό και βγαίνουν καλά adventures. Είναι το είδος με το οποίο ξεκίνησα το gaming και ποτέ δεν το αφήνω, αν και τα τελευταία χρόνια το έχω κάπως εγκαταλείψει, από την άποψη ότι δεν παίζω τόσο συχνά adventures όσο συνήθιζα. Πρόσφατα έπαιξα δυο αξιόλογα πάντως, το Lost Horizon και το Lost Chronicles of Zerzura. Τα επερχόμενα παιχνίδια που αναφέρει ο φίλος από πάνω πάντως μου άνοιξαν την όρεξη και μου υπενθύμισαν ότ πρέπει επί τέλους να καθίσω να παίξω τα Still Life (που από τότε που βγήκαν τα προγραμματίζω, αλλά ποτέ δεν καθίζω να τα ξεκινήσω) και το τελευταίο της Jensen, το Gray Matter.....