alt text

Το Child of Light είναι από τα παιχνίδια που κεντρίζουν το ενδιαφέρον από την πρώτη ματιά. Το ιδιόμορφο art design και τα συναισθήματα με τα οποία “πυροβολεί” τον παίκτη από τα πρώτα δευτερόλεπτα, φέρνουν στο μυαλό θρυλικούς τίτλους όπως το Ico, το Shadow of the Colossus, το Okami ή ακόμη και τα πια πρόσφατα Limbo και Brothers. Το Child of Light ακολουθεί τα βήματα αυτών των σπουδαίων τίτλων, αλλά για μία σειρά από λόγους δεν καταφέρνει να φτάσει την ποιότητά τους όσον αφορά τη συνολική εμπειρία που σας προσφέρει στις 7-8 ώρες που διαρκεί.

Όντας ένα σκοτεινό παραμύθι, το σενάριο του Child of Light σας βάζει στο ρόλο της Aurora, μιας νεαρής πριγκίπισσας, που αφήνει τον κόσμο που ζει και μεταφέρεται στο φανταστικό βασίλειο της Lemuria. Η Aurora, αν και έχει αρχικά μοναδικό της σκοπό να βρει τρόπο να επιστρέψει πίσω στον κόσμο για να βοηθήσει τον άρρωστο πατέρα της, έρχεται αντιμέτωπη με τη βασίλισσα της νύχτας που έχει κλέψει τον ήλιο, το φεγγάρι και τα αστέρια και έχει σκορπίσει το αιώνιο σκοτάδι στο κόσμο της Lemuria. Στο δύσκολο εγχείρημά της έχει τη βοήθεια μίας πυγολαμπίδα ονόματι Igniculus, καθώς και μίας ομάδας συμμάχων που κουβαλούν τα δικά τους βάσανα και θέλουν να δώσουν τέλος στο αιώνιο σκοτάδι. Η ιστορία επιφυλάσσει εκπλήξεις, οι περισσότεροι διάλογοι μοιάζουν με στίχους ποιημάτων που δένουν αρμονικά με την παραμυθένια ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ενώ συχνά τα γεγονότα σας φορτίζουν συναισθηματικά και σας κάνουν να δεθείτε με τους χαρακτήρες σας. Εξαιρετική εντύπωση προκαλεί και η σταδιακή μεταμόρφωση της ηρωίδας από μικρό φοβισμένο κοριτσάκι σε μία αποφασισμένη και ώριμη έφηβη.

Το Child of Light είναι ένα κράμα διαφορετικών ειδών παιχνιδιού. Οι πρώτες στιγμές αποτελούν μία ξεκάθαρη δυσδιάστατη εμπειρία platformer, με απανωτά άλματα και κάποιες περιορισμένες εκτάσεις για εξερεύνηση. Πολύ σύντομα σας δίνεται η δυνατότητα να πετάξετε και να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή της Lemuria, γεγονός που αλλάζει και όλο το level design του τίτλου. Τα άλματα ακρίβειας πάνε στην άκρη και δίνεται έμφαση αφενός στην εξερεύνηση και αφετέρου στην προσπάθεια αποφυγής περιβαλοντικών παγίδων όπως καρφιά, αγκάθια, ηλεκτρισμός ή ακόμα και καταρράκτες που σας εμποδίζουν ή σας αφαιρούν μεγάλο ποσοστό της ενέργειάς σας. Εξερευνώντας τα περιβάλλοντα συναντάτε αρκετούς χαρακτήρες και αναλαμβάνετε βασικές και δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες δεν παρεκλίνουν από την εξέλιξη της ιστορίας.

Δείγμα του εξαιρετικού εικαστικού τομέα.

Δείγμα του εξαιρετικού εικαστικού τομέα.

Πολύ σημαντική βοήθεια στην αλληλεπίδραση της Aurora με το περιβάλλον της Lemuria προσφέρει ο πρώτος σημαντικός σύμμαχος που γνωρίζετε στο παιχνίδι, η πυγολαμπίδα με το όνομα Ignicious, που ελέγχετε ταυτόχρονα με την Aurora, θυμίζοντας αμυδρά το μοντέλο χειρισμού του Brothers. Χρησιμοποιώντας τον αριστερό μοχλό ελέγχετε την Aurora, ενώ με τον δεξιό μοχλό κατευθύνετε την πυγολαμπίδα, ώστε να ανοίγετε σεντούκια σε σημεία που δεν είναι προσβάσιμα, να φωτίζετε τον χώρο γύρω σας όταν βρίσκεστε σε σκοτεινά μέρη ή ακόμη και να ακινητοποιείτε εχθρούς για να μην σας επιτεθούν. Το level design είναι ικανοποιητικό, με πολλές κρυμμένες περιοχές και ωραίες εκπλήξεις, ενώ κάποιοι γρίφοι όπου πρέπει να κάνετε “παιχνίδι” με τις σκιές, δίνουν μία ενδιαφέρουσα πινελιά στην εξερεύνηση της Lemuria. Παράπονο δεν υπάρχει και από την ποικιλία στα περιβάλλοντα, καθώς περιπλανιέστε σε δάση, βουνά, καταρράκτες, ενώ δεν λείπουν και οι υποθαλάσσιες πίστες.

Ενώ η εξερεύνηση ακολουθεί συγκεκριμένα δυσδιάστατα platformer και ελαφρώς γραμμικά μονοπάτια, το σύστημα μάχης του Child of Light δανείζεται με σχετική επιτυχία στοιχεία από θρυλικά JRPG παιχνίδια του παρελθόντος. Όταν συναντάτε κάποιον εχθρό και κατευθυνθείτε προς τα πάνω του, μεταφέρεστε σε μία στατική οθόνη όπου καλείστε να αντιμετωπίσετε έναν ή περισσότερους αντιπάλους σε turn-based μάχες, με το παιχνίδι εδώ να μετατρέπεται σε RPG. Οι RPG επιρροές δεν σταματούν εδώ, καθώς νικώντας στις μάχες συλλέγετε πόντους εμπειρίας που σας βοηθούν να ανεβείτε level και να αναβαθμίσετε τους χαρακτήρες σας μέσα από το skill tree που θυμίζει λίγο το sphere grid που έχουμε δει στη σειρά Final Fantasy. Επίσης μπορείτε να κάνετε crafting, δηλαδή να ενώνετε ίδιου ή διαφορετικού χρώματος και μεγέθους πετράδια ώστε να φτιάξετε νέα πετράδια που αυξάνουν τις δυνατότητες τόσο της επίθεσης, όσο και της άμυνας των ηρώων που ελέγχετε.

Το σύστημα μάχης έχει καλές και κακές στιγμές.

Το σύστημα μάχης έχει καλές και κακές στιγμές.

Το gameplay κατά τη διάρκεια των μαχών έχει τις θετικές στιγμές του, αλλά υπάρχουν και στοιχεία που ενδέχεται να σας ξινίσουν. Όπως αναφέρθηκε, οι μάχες διεξάγονται σε γύρους, όπου μία μπάρα στο κάτω μέρος την οθόνης σας υποδεικνύει ποιοι από τους χαρακτήρες, είτε δικοί σας, είτε των αντιπάλων, προπορεύονται για την επόμενη κίνηση τους (ένας παρόμοιος μηχανισμός που υπάρχει και στα παιχνίδια Grandia). Αν καταφέρετε να κάνετε χτύπημα στον αντίπαλό σας, λίγο πριν φτάσει η σειρά του για να επιτεθεί, τότε διακόπτεται η κίνησή του και οπισθοχωρεί, έτσι ώστε με σωστή διαχείριση να μπορείτε να αποφεύγετε τις επιθέσεις των εχθρών που σε πολλές περιπτώσεις είναι περισσότεροι αριθμητικά από εσάς. Πέρα από την Aurora, ελέγχετε έναν ή δύο ακόμη χαρακτήρες κάθε φορά, τους οποίους μπορείτε να εναλλάσσετε, γεγονός που προσδίδει ποικιλία στη διαχείριση της κάθε μάχης. Βοήθεια δίνει και σε αυτό το τομέα του παιχνιδιού και η πυγολαμπίδα, αφού με τον δεξί μοχλό μπορείτε να στοχεύετε τους εχθρούς για να τους καθυστερείτε ή να στοχεύετε τους ήρωες που ελέγχετε για να ανανεώνετε την ενέργειά τους, αν και η ποσότητα του φωτός που παράγει η πυγολαμπίδα είναι πάντα περιορισμένη. Ο έλεγχος της πυγολαμπίδας δίνει περισσότερη αμεσότητα στη μάχη και λειτουργεί ευεργετικά στον ρυθμό του παιχνιδιού.

Το σοβαρό πρόβλημα στο σύστημα μάχης είναι το περιορισμένο ρεπερτόριο των ειδικών κινήσεων κάθε χαρακτήρα, στοιχείο που σύντομα ενδέχεται να σας κουράσει και να κάνει από ένα σημείο και μετά τις μάχες αρκετά βαρετές. Επίσης μέσα από το skill tree κάθε χαρακτήρα δεν ξεκλειδώνετε νέες κινήσεις, αλλά μόνο αναβαθμίσεις στις κινήσεις και στα στατιστικά των χαρακτήρων. Η ύπαρξη αρκετών χαρακτήρων, αλλά και η δυνατότητα να τους εναλλάσσετε μέσα στη μάχη, διωρθώνει την κατάσταση, αλλά νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο να υπήρχαν λιγότεροι χαρακτήρες με μεγαλύτερη γκάμα εδικών κινήσεων. Επίσης, η πρόκληση στις μάχες τόσο στο medium όσο και στο hard βαθμό δυσκολίας είναι πολύ χαμηλή. Οι εχθροί σας πολλές φορές δεν κάνουν τις αυτονόητες κινήσεις για να σας αντιμετωπίσουν, ενώ οι πολλές επιλογές για να ανανεώσετε την ενέργειά σας, με την πυγολαμπίδα, με τις ειδικές κινήσεις συγκεκριμένου χαρακτήρα ή μέσα από τα δεκάδες φίλτρα ενέργειας που έχετε στην κατοχή σας, κάνουν το έργο σας υπερβολικά εύκολο.

Το Child of Light, πέρα από single-player εμπειρία, προσφέρει και τοπικό co-op το οποίο δυστυχώς είναι ιδιαίτερα βαρετό για τον συμπαίκτη σας ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο της πυγολαμπίδας στο παιχνίδι. Ο περιορισμένος ρόλος της πυγολαμπίδας τόσο στην εξερεύνηση, όσο και στις μάχες προσφέρεται αποκλειστικά για έναν συμπαίκτη μικρής ηλικίας που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο των games και μπορεί να αρκεστεί σε έναν συμπληρωματικό ρόλο στο παιχνίδι. Πάντως, ακόμη κι έτσι δεν προσφέρει κάτι περισσότερο σε σχέση με το single-player.

Η ποίηση έχει την τιμητική της στους διαλόγους του παιχνιδιού.

Η ποίηση έχει την τιμητική της στους διαλόγους του παιχνιδιού.

Αντίθετα με το gameplay, ο εικαστικός τομέας του Child of Light δεν έχει διακυμάνσεις και βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Τα γραφικά είναι σαν ζωγραφισμένα στο χέρι, με εξαιρετικά σχεδιασμένους χαρακτήρες και εχθρούς, ευφάνταστα αφεντικά και υπέροχα περιβάλλοντα που αποδεικνύουν για μία ακόμη φορά πόσο όμορφο μπορεί να είναι ένας 2D game. Όσον αφορά το animation, οι κινήσεις των χαρακτήρων είναι ομαλότατες, ενώ η κίνηση των μαλλιών και του φορέματος της Aurora καθώς πετάει είναι πραγματικά παράδειγμα προς μίμηση για παρόμοια παιχνίδια. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στη μουσική, αφού οι συγκλονιστικές μελωδίες με πιάνο πραγματικά σας απορροφούν και σας αιχμαλωτίζουν στον μαγικό κόσμο της Lemuria, με αποκορύφωμα το κεντρικό θέμα. Ωραία είναι και τα πιο δυναμικά θέματα στη διάρκεια των μαχών που είναι απολύτως ταιριαστά με τα τεκταινόμενα στην οθόνη. Μοναδικό αρνητικό είναι η απουσία φωνών, που επειδη οι διάλογοι έχουν μορφή ποιημάτων, θα προσέδιδαν έναν μοναδικό χαρακτήρα στην εξέλιξη του παιχνιδιού.

Το Child of Light, παρά τις όποιες αδυναμίες του που εν πολλοίς προέρχονται από την διττή φύση του ως platformer και JRPG, αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή. Η παραμυθένια του ατμόσφαιρα, οι ευρηματικοί διάλογοι και το ιδιόμορφο art design του θα σας ανταμείψουν με το παραπάνω, ενώ το κεντρικό μουσικό θέμα θα μείνει στο μυαλό σας για καιρό.

  • Ιδιαίτερος εικαστικός τομέας
  • Εκπληκτική μουσική
  • Παραμυθένια ατμόσφαιρα
  • Πανέξυπνοι διάλογοι
  • Λιγοστές ειδικές κινήσεις στο σύστημα μάχης
  • Χαμηλή πρόκληση τόσο στο medium όσο και στο hard
  • Αδιάφορο τοπικό co-op
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360 (review), Wii U, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Ubisoft Montreal
ΕΚΔΟΣΗ:Ubisoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:JRPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://childoflight.ubi.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:30/4/2014
PEGI:7
  • Giannis Giapitzakis

    Έχει αποκτήσει καλό μομέντουμ η Ubisoft και ελπίζω να συνεχίσει να δίνει τέτοια παιχνίδια με 15 ευρώ. Το λατρεύω το Child Of Light! Θα το χαρακτήριζα σαν ένα "ανεπίσημο Final Fantasy". Έχει τοπία που σου ρίχνουν το σαγόνι στο πάτωμα, και το κεντρικό μουσικό θέμα μαζί με τις παραλλαγές του είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει φέτος. Σαν Gameplay παίζω στο Hard, έχω συμπληρώσει 15 ώρες μέχρι τώρα, έχω κάνει όλες τις Side Quest και έχω εξερευνήσει όλες τις περιοχές εξονυχιστικά. 'Έχω πολύ δρόμο μέχρι τον τερματισμό αλλά δεν το χορταίνω με τίποτα. Με ξένισε βέβαια λίγο που όταν ακουμπάς τους θάμνους εμφανίζονται αυτές οι λαμπερές σφαίρες που πρέπει να μαζέψεις, και μάλιστα αν τις μαζέψεις με συγκεκριμένη σειρά σου αναπληρώνει ενέργεια και ΜΡ, ένας μηχανισμός που είναι αντιγραφή μέχρι αηδίας από τον μηχανισμό με τα Lum του Rayman. Δεν μπορούσαν να σκεφτούν κάτι καινούριο; Αλλά οκ δεν βαριέσαι, δεν είναι σοβαρό μειονέκτημα αυτό.
    Του βάζω ένα 9. Ανυπομονώ πραγματικά και για το Valliant Hearts.

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Μακάρι να δούμε και άλλες αντίστοιχες προσπάθειες από μεγάλους του χώρου σε τιμές πραγματικά προσιτές για αυτό που προσφέρουν. Όντως το game αν και σαν μέσο χρόνο ολοκλήρωσης είναι κάτω από τις 10 ώρες, αν εξετάσεις εξονυχιστικά την Lemuria, συμμετάσχεις στις περισσότερες μάχες, ψάξεις για όλα τα memories και κάνεις όλα τα side quests διπλασιάζεις τον χρόνο παιχνιδιού. Εγώ απέφυγα είναι η αλήθεια τις πολλές μάχες για να διατηρήσω την δυσκολία του παιχνιδιού όσο το δυνατόν πιο ψηλά (πολλές μάχες = xp= τουμπάνιασμα στα stats και τα skills)

      • Giannis Giapitzakis

        Στo Hard είναι ολέθριο λάθος να αποφεύγεις μάχες. Από ένα σημείο και μετά δεν θα μπορείς να προχωρήσεις και θα πρέπει να γυρίσεις πίσω για να παίξεις της μάχες που απέφυγες και να ανεβάσεις στατιστικά.
        Παρόλο που δίνει συχνά Level Up δεν νομίζω ότι τουμπανιάζουν οι χαρακτήρες καθώς και οι εχθροί δυναμώνουν μαζί τους και μερικοί αρχηγοί με έκαναν να δω το Game Over αρκετές φορές.
        Όταν λειτουργεί σωστά το σύστημα μάχης δίνει μια άλφα απόλαυση όταν όμως δεν λειτουργεί σωστά είναι πολύ άδικο, ας πούμε όταν είναι περισσότεροι οι εχθροί και τρέχουν ποιο γρήγορα στην μπάρα οπότε δεν μπορείς να κάνεις τίποτα να τους προλάβεις αφού και η πυγολαμπίδα πολλές φορές δεν μπορεί να τους επιβραδύνει σημαντικά, οπότε αν δεν ξεκινήσεις την μάχη με αιφνιδιασμό και πάρουν μομέντουμ δεν υπάρχει περίπτωση να τους σκοτώσεις.

        • http://game20.gr/ Sir Daniel

          Στο hard όντως αν δεν πάρεις το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού τα πράγματα γίνονται λίγο δύσκολα. Για να μειώσεις την ταχύτητα των εχθρών χρησιμοποίησε τις ειδικές δυνάμεις ενός από τους χαρακτήρες που είτε μειώνει την ταχύτητα των εχθρών, είτε αυξάνει την ταχύτητα των χαρακτήρων που ελέγχεις και δεν θα έχεις μεγάλο πρόβλημα και εννοείται στα boss σκότωσε πρώτα τους γύρω εχθρούς και μετα το Boss καθυστερώντας τις κινήσεις του με την πυγολαμπίδα, κάτι που πιστεύω ότι λογικά το κάνεις.

  • alessan

    Εχω ακομη λιγο δρομο για να το τελειωσω αλλα μου αρεσε παρα πολυ! Πανεμορφο!! Ubi Art Framework ftw 🙂

  • forneverarrow

    Μπράβο για το κατατοπιστικό review Sir Daniel! Γενικά δεν είναι του γούστου μου τέτοιοι τίτλοι, αλλά μια στο τόσο αξίζουν να ασχοληθείς. Μπορεί να το πάρω στο PS4 για light αρχή 😉

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αξίζει τον κόπο ακόμη κι αν δεν τρελαίνεσαι για τέτοιου είδους games, η παραμυθένια του ατμόσφαιρα νομίζω ότι θα σε κερδίσει.

  • Giannakidis Dimitris

    Παιχνιδια απο τα λιγα ,πραγματικη εκπληξη για μενα,ποιοτικο project ,πολυ καλο συστημα μαχης και art diraction που σε βυθιζει στο κοσμο του παιχνιδιου ,η μουσικη ειναι απο αααααλλον πλανητη.

    YΓ Για μενα η εκπληξη της χρονιας.

  • gogos

    Θα του ριξω μια ματια. Ενα ευχαριστο, παραμυθενιο και χαλαρο game ειναι οτι ακριβως χρειαζομαι αυτη τη στιγμη. Με το dark souls 2 κοντεψα να βγαλω μεροκαματο 🙂

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Τσίμπα άφοβα Gogos, βέβαια μετά το Dark Souls 2, θα σου φανεί περίπατος στην εξοχή το Child of Light αλλά αξίζει τον κόπο παρά την χαμηλή πρόκληση, έτσι όπως ακριβώς το είπες για ένα παραμυθένιο και χαλαρό walkthrough.

    • tiflopodikas

      Έλα ρε γογε χαχα το 2 ήταν πολύ πιο εύκολο από το 1 καμιά σχέση.

  • Feregorn

    Χαχαχαχ! Ζήτω η Ubisoft!!! 😉

  • Eaglos

    Τα σπάσει το παιχνίδι, στο hard είσαι στην τσίτα στις μάχες και δεν καταλαβαίνεις το πως περνά η ώρα.

  • Stealth Commando

    Εκπληκτικό το review όπως φαίνεται και το παιχνίδι !

    Κάτι άσχετο αλλά Termi τσέκαρε λίγο εδώ (sorry αν έχεις ανεβάσει είδη είδηση αλλά δεν το είδα ) http://www.pcgamer.com/uk/2014/05/07/towns-development-halts-after-its-sole-developer-abandons-the-game/

  • http://janis_3d@yahoo.gr johnIV

    Τέλεια όλα φοβερό παιχνιδάκι ατμόσφαιρα, στόρυ,μουσική, ηχητικά εφέ όμως το system fight απλά τραγικό.

  • Giannis Giapitzakis

    Το τερμάτισα σε 23 ώρες, εξερεύνησα όλη την Λεμούρια, βρήκα όλα τα αντικείμενα, έκανα όλες τις αποστολές βρήκα όλα τα μέλη του πάρτι μου και φυσικά πήρα όλα τα achievements.