alt text

To Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD είναι ένα παιχνίδι δύσκολο να κριθεί, καθώς τα δεδομένα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι πολλά και αντιφατικά. Όντας port από το 3DS και με τιμή 15 ευρώ στο Xbox Live, η σχετική επιείκια είναι επιβεβλημένη. Από την άλλη όμως κουβαλάει στο όνομά του μία κληρονομιά πραγματικά αξιοσέβαστη, τόσο από τα προηγούμενα 2D Castlevania, όσο και από το επικό Castlevania: Lords of Shadow. Η αλήθεια είναι ότι το Mirror of Fate δε συγκρίνεται με τα κλασικά Symphony of the Night και Dawn of Sorrow, καθώς απέχει αρκετά από την ποιότητά τους, χωρίς όμως να είναι απαραίτητα κακό παιχνίδι.

Το Mirror of Fate αφηγείται τέσσερις συνολικά διαφορετικές ιστορίες με πρωταγωνιστές γόνους της οικογένειας Belmont. Η πρώτη ιστορία που ουσιαστικά είναι το tutorial και δεν αποτελεί μέρος των acts του παιχνιδιού, διαδραματίζεται λίγο πριν τα γεγονότα του Lords of Shadow, με ήρωα τον Gabriel Belmont. Η δεύτερη ιστορία αφορά τον εγγονό του Gabriel και γιο του Trevor Belmont ονόματι Simon, 57 χρόνια μετά τα γεγονότα του Lords of Shadow. Η τρίτη ιστορία αφηγείται τις περιπέτειες του μυστηριώδη Alucard, που έχουμε δει και σε προηγούμενα παιχνίδια Castlevania και διαδραματίζεται παράλληλα με την ιστορία του Simon Belmont. Τέλος η τελευταία ιστορία λαμβάνει χώρα 26 χρόνια μετά τα γεγονότα του Lords of Shadow με ήρωα τον Trevor Belmont, γιο του Gabriel, ο οποίος έχει σκοπό την εξόντωση του Δράκουλα μέσα στο κάστρο του.

Η εξέλιξη κάθε ιστορίας παρουσιάζεται μέσα από ιδιαίτερα καλαίσθητες cutscenes που μοιάζουν να είναι ζωγραφισμένες στο χέρι και αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά σημεία του Mirror of Fate. Ιδιαίτερα ο τρόπος που μπλέκονται οι ιστορίες του Simon και του Alucard είναι αριστουργηματικός, καθώς βλέπετε από διαφορετική οπτική γωνία γεγονότα που συμβαίνουν παράλλληλα όταν οι δύο ήρωες βρίσκονται στο κάστρο του Δράκουλα. Αξιομνημόνευτες είναι και οι συγκινητικές σκηνές προς το τέλος του παιχνιδιού που δίνονται με αρκετά δραματικό τρόπο.

Οι cutscenes του παιχνιδιού μοιάζουν σα να είναι ζωγραφισμένες στο χέρι.

Οι cutscenes του παιχνιδιού μοιάζουν σα να είναι ζωγραφισμένες στο χέρι.

Ο πυρήνας του gameplay του παιχνιδιού, ενώ θα περίμενε κανείς να είναι βασισμένος στα προγενέστερα 2D Castlevania, περιέργως φέρνει περισσότερο στο Lords of Shadow. Αυτό συμβαίνει αφενώς επειδή ο μηχανισμός μάχης στηρίζεται στα επιτυχημένα combo με το μαστίγιο και αφετέρου γιατί το level design δεν ευνοεί τους διαφορετικούς τρόπους εξερεύνησης, που ήταν σήμα κατατεθέν στα προηγούμενα Castlevania. Έτσι, στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού καλείστε να εξολοθρεύσετε λιγοστούς κάθε φορά εχθρούς, που χρειάζονται αρκετά χτυπήματα ο καθένας, να πηδήξετε ή να γατζωθείτε σε πλατφόρμες και να λύσετε αρκετούς περιβαντικούς γρίφους, μέσα και έξω από το κάστρο του Δράκουλα.

Είναι όμως όλα αυτά διασκεδαστικά; Το σύστημα μάχης, αν και αρχικά ξενίζει καθώς το παιχνίδι δανείζεται έντονα hack and slash στοιχεία, έχει αρκετό βάθος. Όσο ανεβαίνετε level ξεκλειδώνετε νέες κινήσεις οι οποίες όμως χρειάζονται αποκλειστικά για να νικήσετε τα αφεντικά του παιχνιδιού. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι εχθροί αντιμετωπίζονται πατώντας απανωτά πολλές φορές το ίδιο κουμπί, οπότε και ο όποιος πειραματισμός με τις διαθέσιμες επιθετικές κινήσεις περιορίζεται αισθητά. Αντίθετα οι μάχες με τα αφεντικά έχουν ένταση και αρκετό ενδιαφέρον, αλλά η επιλογή να συνεχίσετε την μάχη από την μέση, σε περίπτωση που ηττηθείτε από το αφεντικό, κάνει την εξολόθρευσή του πιο εύκολη υπόθεση απ’ ότι πραγματικά έπρεπε να είναι.

Πέρα όμως από τα σετ επιθετικών κινήσεων, μέσα από την πορεία της ιστορίας γίνονται διαθέσιμες δύο μαγικές ιδιότητες για κάθε ήρωα, όπως η ικανότητα του Alucard να περνάει μέσα από κάγκελα και πόρτες ή η ικανότητα του Simon να προστατεύεται από τα χτυπήματα των εχθρών του. Η διαχείριση των μαγικών ιδιοτήτων είναι σημαντική για την εξέλιξη του παιχνιδιού, τόσο όσον αφορά τις μάχες, όσο και για τη λύση περιβαντολογικών γρίφων. Σε αυτό ακριβώς το σημείο το Μirror of Fate HD σχετίζεται με τα υπόλοιπα 2D παιχνίδια της σειράς, καθώς με κάθε νέα ιδιότητα ο ήρωας μπορεί να επισκεφθεί περιοχές που μέχρι τότε δεν ήταν προσβάσιμες. Κι εδώ όμως έρχεστε αντιμέτωποι με μία σειρά από περιορισμούς, αφού οι περιοχές δεν “ανοίγουν” όπως σε άλλα παιχνίδια της σειράς, απλά στις περισσότερες περιπτώσεις περιέχουν κάποιο ξόρκι που σας δινει πόντους εμπειρίας.

Τα γραφικά είναι ρετουσαρισμένα.

Τα γραφικά είναι ρετουσαρισμένα.

Το level design του Mirror of Fate είναι υψηλού επιπέδου συγκρινόμενο με άλλα παιχνίδια της κατηγορίας, αλλά αρκετά πιο φτωχό από το αριστουργηματικό Symphony of the Night που είχε καινοτόμες ιδέες που δεν συναντάμε εδώ. Η εξερεύνηση του κάστρου, αν και σχετικά γραμμική, παραμένει εθιστική, ιδιαίτερα αν προτιμήσετε να απενεργοποιήσετε το κόκκινο σημάδι στο χάρτι που σας δείχνει τη θέση του objective κάθε φορά. Ίσως σας ταλαιπωρήσει λίγο, καθώς θα επισκέπτεστε ξανά και ξανά τις ίδιες τοποθεσίες και ενδεχομένως να κολλήσετε σε μία δύο περιπτώσεις, αλλά αξίζει τον κόπο, αφού έτσι αντιμετωπίζετε την γραμμικότητα του τίτλου. Όσο για τις προκλήσεις στο platforming μέρος, είναι μάλλον νηπιακού επιπέδου, τουλάχιστον μέχρι το τελευταίο act, όπου οι περιπέτειες του Trevor απαιτούν άλματα με σχετική ακρίβεια για να αποφύγετε τις παγίδες του κάστρου. Τέλος, τα QTEs που υπάρχουν διάσπαρτα σε συγκεκριμένα σημεία της περιπέτειάς, όχι μόνο δεν κεντρίζουν το ενδιαφέρον, αλλά πραγματικά αποτελούν προσβολή για την κληρονομιά των κλασικών Castlevania.

Ο τεχνικός τομέας του Mirror of Fate HD κατά την μεταφορά του στις κονσόλες υπέστη αρκετά ικανοποιητικό ρετουσάρισμα, καθώς διακρίνονται πιο καθαρές υφές τόσο στο περιβάλλον, όσο και στους χαρακτήρες. Οι γνώριμοι εχθροί της σειράς όπως νεκροκεφαλές, λυκάνθρωποι, trolls, ζόμπι κ.ά είναι όμορφα σχεδιασμένοι, ενώ άρτια αποτυπώνονται και τα εφέ της φωτιάς, του ηλεκτρισμού κλπ. Ίσως παρατηρήσετε ότι τα χρώματα έχουν σκοτεινιάσει αρκετά, οπότε ενδέχεται να πειράξετε τις ρυθμίσεις τις εικόνας μέσα από τις επιλογές του παιχνιδιού για να ανεβάσετε την φωτεινότητα. Προσεγμένα είναι επίσης και τα μουσικά θέματα, εμφανώς επηρεασμένα από το Lords of Shadow. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τα voice over, τα οποία στις περιπτώσεις του Alucard και του Δράκουλα μοιάζουν εξαιρετικά αταίριαστα σε σχέση με τον εκάστοτε χαρακτήρα.

Το Buss Rush mode είναι από τις νέες προσθήκες της HD έκδοσης.

Το Buss Rush mode είναι από τις νέες προσθήκες της HD έκδοσης.

Πέρα από την αλλαγή στα γραφικά, η μεταφορά του παιχνιδιού στις κονσόλες έχει τρεις ακόμη νέες προσθήκες. Η μία είναι η δυνατότητα να ελέγχετε τον ήρωα με το D-pad, έτσι ώστε να έχετε μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις σας. Η δεύτερη προσθήκη είναι το Boss Rush mode, το οποίο ξεκλειδώνεται με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και σας θέτει αντιμέτωπους με όλα τα αφεντικά, χωρίς μάλιστα να ανανεώνεται η ενέργειά σας μετά το τέλος κάθε μάχης! Το Boss Rush είναι αρκετά απαιτητικό, καθώς όχι μόνο δεν μπορείτε να παίζετε την μάχη από την μέση σε περίπτωση που χάσετε, όπως στο campaign, αλλά αν χάσετε στο τρίτο ή στο τέταρτο αφεντικό πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή και το πρώτο αφεντικό! Αρνητικό εδώ αποτελεί το γεγονός ότι δεν μπορείτε να επιλέξετε τον ήρωα που θέλετε. Η τελευταία προσθήκη αποτελεί το αποκλειστικό demo του επερχόμενου Castlevania: Lords of Shadow 2, το οποίο φαίνεται επικό και η αναμονή μέχρι την κυκλοφορία του τον Φεβρουάριο θα είναι αφόρητη.

Κλείνοντας το review, θα έλεγα ότι το Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD χαντακώνεται από το ίδιο το βαρύ όνομα που κουβαλάει, χωρίς να είναι σε καμία περίπτωση κακό παιχνίδι. Υπολείπεται αρκετά τόσο σε σύκριση με τα προγενέστερα 2D Castlevania που είχαν μεγάλο ανοιχτό κόσμο και αριστουργηματικό level design, όσο και με το Lords of Shadow, που είχε εθιστικό σύστημα μάχης πλαισιομένο από κορυφαίο τεχνικό τομέα. Αν το δείτε απλά σαν έναν ένα φτηνό και διασκεδαστικό ορεκτικό μέχρι το Lords of Shadow 2, τότε οι περίπου 10-12 ώρες παιχνιδιού που προσφέρει ενδέχεται να σας κρατήσουν αρκετά ευχάριστη συντροφιά.

  • Αναβαθμισμένος οπτικός τομέας σε σχέση με το 3DS
  • Το νέο Boss Rush mode
  • Ιδιαίτερα καλαίσθητες cutscenes
  • Σύστημα μάχης με βάθος...
  • ...που πάει χαμένο καθώς ευνοεί το button mashing
  • Διάσπαρτα QTEs χωρίς ενδιαφέρον
  • Αρκετά γραμμικό σε σχέση με προγενέστερους τίτλους
  • Ιδιαίτερα εύκολο ακόμη και σε υψηλά επίπεδα δυσκολίας
  • Αταίριαστα voice over ορισμένων χαρακτήρων
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox 360 (review), PS3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:MercurySteam
ΕΚΔΟΣΗ:Konami
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.konami-castlevania.com/castlevania-lords-of-shadow-mirror-of-fate/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:Οκτώβριος 2013
PEGI:16
  • Silender

    Χωρίς να έχω παίξει την HD Version διαφωνώ με την ελαστικότητα του review.

    Κακώς βγήκε αυτό το game σαν "Castlevania" και κακώς μεταφέρθηκε και σε HD.

    Δεν ταιριάζει πουθενά σε Castlevania Universe όσον αφορά το gameplay. Wanna-be LoS σε 2D κίνηση. Σύστημα μάχης που δεν κολλάει καθόλου σε 2 διαστάσεις(τι θα πει dodge σε 2D???).

    αποτυχία πείραμα και παρόλο που μου αρέσει αρκετά το LoS εύχομαι να πατώσει όσο δεν πάει και στο 3DS(που το πήρα day -1 πριν το δώσουν στην αγορά) και στις HD versions.

    Ένας απογοητευμένος oldschool fan από το πως κατάντησαν τη σειρά στα φορητά.

    Φέρτε πίσω τον Igarashi επειγόντως ! ! !

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      Silender,

      Όπως είπα και στον πρόλογο θα ήταν άδικο να μην συμπεριληφθεί στα υπόψιν ότι ο τίτλος δεν κοστίζει όσο retail στο 3DS, αλλά είναι ένα arcade παιχνίδι στα 14,99. Επίσης έχει αναβαθμισμένο τεχνικό τομέα και ένα νέο mode σε σχέση με την φορητή έκδοση κάτι που επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψιν.

      Τώρα το ότι δεν έχει την ποιότητα και το feeling προηγούμενων 2D Castlevania τίτλων σε αυτό συμφωνώ και επαυξάνω. Από τα πρώτα κι όλας λεπτά το καταλαβαίνεις, δεν χωράει καμία αμφιβολία.

      • Silender

        Πιο πολύ προσωπικό παράπονο από την Konami(Mercurysteam) ήταν το μήνυμά μου παρά στο review σου να πω την αλήθεια.

        Είχα τόσες ελπίδες για αυτό το game και όσο πλησίαζε το release τόσο μου δινόταν η εντύπωση του "2D God of War wanna-be".

        Προφανώς όπως θα κατάλαβες είμαι τρελό fanboy του Symphony of the Night οπότε καταλαβαίνεις τι ξενέρα έφαγα που δεν υπάρχουν, exp & lvl με την έννοια των τελευταίων 6 GBA/DS castlevania & inventory items/equipment.

        • http://www.game20.gr Sir Daniel

          Έχεις δίκιο να παραπονιέσαι, τo symphony of the night ήταν παιχνιδάρα που κατά την γνώμη μου δεν έτυχε της αναγνώρισης που του άξιζε όταν πρωτοβγήκε επειδή όλοι είχαν ξετρελαθεί τότε με τα πρώτα τριασδιάστατα παιχνίδια (Tomb Raider, Resi κτλ) αλλά ευτυχώς έχει πάρει θέση στις καρδιές των παικτών έστω και καθυστερημένα.

          Εύχομαι κι εγώ πραγματικά να δούμε έναν πραγματικό απόγονο της παιχνιδάρας αυτής τα επόμενα χρόνια είτε σε φορητά είτε στις κονσόλες νέας γενιάς.

          • gamerrrrrrrrr

            το harmony of dispair δεν ηταν καλο? ψηνομουν πολυ να το παρω αλλα δεν εκατσε.

            • http://www.game20.gr Sir Daniel

              Μπα, προτίμησε καλύτερα τα 3 Castlevania σε DS σε περίπτωση που έχεις φορητό ή έστω το Castlevania Dracula X Chronicles για PSP.