alt text

Μετά το περσινό προβληματικό Mars: War Logs, η Spiders Games ξαναχτυπά με το Bound by Flame. Το παιχνίδι, αν και έχει κάποιες θετικές στιγμές, δυστυχώς χωλαίνει σε καίρια σημεία όσον αφορά το είδος των action RPG που πρεσβεύει και προστίθεται και αυτό στο τσουβάλι των αποτυχημένων πρότζεκτ του στούντιο.

Στο Bound by Flame αναλαμβάνετε το ρόλο ενός μισθοφόρου ονόματι Vulcan και μαζί με την ομάδα σας προσπαθείτε να αποκρούσετε τις επιθέσεις των Dead Walkers για λογαριασμό των Red Scribes για τους οποίους δουλεύετε. Μία αποτυχημένη τελετή των Red Scribes όμως ξυπνάει έναν πανίσχυρο δαίμονα ο οποίος κάνει κατάληψη στο σώμα του ήρωα, δίνοντάς του όμως έξτρα δυνάμεις για την αντιμετώπιση των Dead Walkers, με αντίτιμο να χάνει σταδιακά την ανθρωπιά του. Η ιστορία και ακόμα περισσότερο η εξέλιξή της είναι πραγματικά όσο κλισέ φαίνεται και δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον σε καμία περίπτωση. Σε αυτό συμβάλλου” οι άσχημα σκηνοθετημένες cutscenes και οι πιο κακογραμμένοι διάλογοι που έχετε συναντήσει σε παιχνίδι του είδους. Οι διάλογοι δίνουν την εντύπωση ότι έχουν γραφτεί από μικρό παιδί, ενώ η παράξενη αίσθηση του χιούμορ και η λέξη “fuck” που αναφέρεται δεκάδες φορές σε διαφορετικές εκδοχές δεν έχουν καμία θέση σε τίτλο fantasy.

Περνώντας στο gameplay του Bound by Flame, τα πράγματα ελαφρώς βελτιώνονται. Ο τίτλος αν και δεν είναι open-world, ξεφεύγει από τον αυστηρά γραμμικό χαρακτήρα, αφού μπορείτε να αναλάβετε υποαποστολές που μπορείτε να ολοκληρώσετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε παίρνοντας πόντους εμπειρίας. Yπάρχουν επίσης δύο-τρία συγκεκριμένα σημεία στο παιχνίδι όπου η απόφαση που παίρνετε σας οδηγεί σε διαφορετικά μονοπάτια από αυτά που θα ακολουθούσατε αν πέρνατε μία διαφορετική απόφαση, κάτι που θυμίζει αμυδρά μηχανισμούς Witcher. Στον αντίποδα, πέρα από αυτά τα περιορισμένα σημεία, πολλές φορές καλείστε να πάρετε απόφαση για κάποια δευτερεύοντα γεγονότα, τα οποία όμως πραγματικά δεν παίζουν κανένα ρόλο και σύντομα κουράζουν.

Το σύστημα μάχης έχει κάποιες καλές στιγμές.

Το σύστημα μάχης έχει κάποιες καλές στιγμές.

H ανάπτυξη του χαρακτήρα πραγματοποιείται ανεβαίνοντας σταδιακά levels και κάνοντας σωστή διαχείριση των skill points που κερδίζετε κάθε φορά. Ο μηχανισμός των skill points θυμίζει έντονα τον αντίστοιχο μηχανισμό του Kingdom of Amalur. Υπάρχουν τρία διαφορετικά skill trees, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποιο αντιμετωπίζετε τις μάχες στο παιχνίδι. Έτσι, ξεκλειδώνετε σταδιακά skills που ταιριάζουν είτε σε έναν warrior, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερη ζημιά με βαριά όπλα, είτε σε έναν ranger όπως είναι μεγάλη ζημιά σε καταστάσεις stealth. Tέλος μπορείτε να επενδύσετε σε skills κατάλληλα για χρήση φωτιάς ως pyromancer, εκμεταλλευόμενος τις δυνάμεις του δαίμονα που φωλιάζει στο σώμα του ήρωα. Πέρα από την ανάπτυξη των τριών διαφορετικών skill trees, μπορείτε να αναπτύξετε και παθητικά skills, τα οποία όμως απαιτούν να έχετε ολοκληρώσει συγκεριμένες πράξεις για να τα ξεκλειδώσετε. Για παράδειγμα για να αυξήσετε την μπάρα υγείας πρέπει να έχετε καταναλώσει συγκεκριμένο αριθμό από φίλτρα υγείας, για να αυξήσετε τη ζημιά που κάνετε στη μάχη πρέπει να έχετε σκοτώσει συγκεκριμένο αριθμό εχθρών κλπ. Σε γενικές γραμμές το σύστημα εξέλιξης χαρακτήρα, αν και “κλεμμένο”, λειτουργεί σωστά.

Πέρα από την ανάπτυξη του χαρακτήρα, σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι παίζουν και οι σωστές αποφάσεις που αφορούν το crafting, δηλαδή των τρόπο με τον οποίο εκμεταλλεύεστε υλικά που μαζεύετε από τα κουφάρια των εχθρών ή από σεντούκια και φτιάχνετε φίλτρα υγείας, τόξα, παγίδες ή ακόμη και εξαρτήματα που αφομιώνετε στα όπλα σας. Μάλιστα μπορείτε να ανακυκλώνετε τα όπλα σας ώστε να μαζεύετε έξτρα υλικά ή ακόμη και να συνθέτετε πιο σπάνια υλικά που χρησιμεύουν για τα όπλα ενώνοντας άλλα μικρότερης σημασίας υλικά. Ο μηχανισμός του crafting επίσης λειτουργεί σωστά και δίνει ποικιλία στον τρόπο με τον οποίο εξοπλίζετε τον χαρακτήρα σας.

Όμως το σύστημα μάχης, που αποτελεί την ραχοκοκκαλιά ενός action RPG, σε καμία περίπτωση δεν είναι ισορροπημένο και παρουσιάζει αρκετά προβλήματα παρά το σχετικό βάθος που διαθέτει. Από την μία, για την αντιμετώπιση των εχθρών πρέπει να αμύνεστε, να αποφεύγετε τα εχθρικά χτυπήματα και να αντιπιτίθεστε, κάτι που δίνει στρατηγική χροιά στις μάχες. Από την άλλη, το γεγονός ότι χρειάζεστε αμέτρητα χτυπήματα για να εξολοθρεύσετε ακόμη και τον πιο απλό αντίπαλο και η αδυναμία των συμμάχων σας να σας βοηθήσουν ουσιαστικά, σύντομα σας εκνευρίζουν.

Οι διάλογοι είναι κωμικοτραγικοί.

Οι διάλογοι είναι κωμικοτραγικοί.

Επιπλέον, στην πορεία του παιχνιδιού υπάρχει μία σειρά προβλημάτων που ενοχλούν ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, όταν αντιμετωπίζετε δύο ή τρεις εχθρούς και απομακρυνθείτε από το οπτικό τους πεδίο, αυτομάτως ανανεώνεται η ενέργειά τους και πρέπει να τους αντιμετωπίσετε από την αρχή! Επίσης, προς το τέλος του παιχνιδιού, σε μια αναμέτρηση με δύο αφεντικά ταυτόχρονα, ενώ ο σύμμαχος (ως συνήθως) βγαίνει εκτός μάχης από τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα, κάθε φορά που απομακρύνεστε και μετά επιστρέφετε στο σημείο όπου ήταν αναίσθητος, ξαφνικά σηκώνεται με φουλαρισμένη ενέργεια! Σε γενικές γραμμές, οι σύμμαχοί σας δεν ακολουθούν τις υποτυπώδεις οδηγίες που τους δίνετε μέσα από το μενού του παιχνιδιού και βγαίνουν αμέσως εκτός μάχης. Οι δε εχθροί, αν και πολύ επιθετικοί, επαναλαμβάνουν τις ίδιες κινήσεις ακόμη κι όταν αλλάζετε τακτική στις επιθέσεις σας. Τέλος, σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί και η πολύ μικρή ποικιλία των εχθρών που αντιμετωπίζετε, γεγονός που κάνει την ενασχόληση με τον τίτλο ακόμη πιο βαρετή.

Οπτικά, το παιχνίδι δεν θυμίζει next-gen τίτλο αλλά στέκεται με σχετική αξιοπρέπεια, με καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες, εχθρούς και αφεντικά, τουλάχιστον στο PS4. Τα περιβάλλοντα είναι σχεδιασμένα με έντονα περιγράμματα που θυμίζουν αμυδρά τη cel shaded τεχνοτροπία παιχνιδιών όπως το Borderlands. Προσωπικά δεν με ενόχλησε, αλλά είναι μάλλον αταίριαστη σε ένα fantasy παιχνίδι. Στα αρνητικά του τεχνικού τομέα είναι οι συχνοί και μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης και κάποιες πτώσεις στο frame rate, που απογοητεύουν. To ίδιο αντιφατικά είναι τα πράγματα και στον ήχο, καθώς τα ωραία μουσικά θέματα έρχονται σε αντιπαράθεση με τα ερασιτεχνικά voice-over και τον τραγελαφικό συγχρονισμό των χειλιών με τις φωνές, που θυμίζουν εποχές PS2 στην καλύτερη περίπτωση…

Το Bound by Flame φάνταζε ιδανικό για να κρατήσει τους φαν των RPG μέχρι να βγουν τα μεγαθήρια όπως το Dragon Age: Inquisition και το Witcher 3. Τελικά όχι μόνο δεν μπορεί να σταθεί δίπλα στα μεγάλα ονόματα, αλλά δεν αξίζει ούτε καν για... ορεκτικό.

  • Το σύστημα μάχης, αν και γεμάτο προβλήματα, έχει βάθος
  • Το σύστημα εξέλιξης χαρακτήρα
  • Οι δυνατότητες που δίνει το crafting
  • Προβλέψιμη και βαρετή ιστορία
  • Κακοσκηνοθετημένες cutscenes
  • Διάλογοι εκτός τόπου και χρόνου
  • Πολύ μικρή ποικιλία εχθρών
  • Ερασιτεχνικά voice-over
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review), PS3, Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Spiders Games
ΕΚΔΟΣΗ:Focus Home Interactive
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.boundbyflame.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:9/5/2014
PEGI:16
  • meh

    Το συστημα μαχης και το crafting τα σπανε.
    Περιμενα πολλα περισσοτερα μετα το Mars (που μου αρεσε αρκετα) ομως. Πηγαν να πετυχουν πολλα και απετυχαν στα βασικα. Ελπιζω στο επομενο παιχνιδι τους να εχουν ρεαλιστικοτερους στοχους.

  • gogos

    Οταν πας να κανεις 500 πραγματα σε ενα παιχνιδι 8 ωρων αυτα παθαινεις. Για να μην μιλησω για την εξωφθαλμη αντιγραφη του the witcher 2. Οχι μονο οι τοποθεσιες ηταν ιδιες, αλλα ακομα και οι χαρακτηρες και η προφορα των voice over. Με το που μπηκα μεσα στο δασος και συζητησα με εκεινον τον Elf (μου διαφευγει το ονομα του αυτη τη στιγμη), νομιζα οτι ειχα να κανω με τον αδερφο του Iorveth, που ξεπηδησε μεσα απο αλλη διασταση 🙂

    Κριμα για τον κοσμο που εδωσε 50-60 ευρω για αυτο το Game. Αν ηταν low budget downloadable τιτλος των 20 ευρω, θα μπορουσες να του συγχωρεσεις καποια πραγματα, αλλα ηθελαν να το πλασαρουν και ως ΑΑΑ game τρομαρα τους.

    • Φοίνικας ο Τέταρτος

      Στα 40 ευρώ ήταν και είναι από Day 1 ξέρουν και οι ίδιοι πως δεν πρόκειται για ένα ΑΑΑ παιχνίδι αλλά πιστεύω για ένα rpg snack καλό είναι η εταιρεία δίχνει πως έχει ωραίες ιδέες απλά δεν έχει το χρήμα και τον χρόνο (έκανε μπαμ πως ήταν rushed)

      • gogos

        H τιμη λανσαρισματος ηταν 40 στο PC και 60 στις κονσολες. Δεν νομιζω να χαιροταν και πολυ καποιος που θα εδινε αυτα τα χρηματα για το Bound by Flame, μολις θα καταλαβαινε οτι αυτο το φαινομενικα φιλοφοξο παιχνιδι τελειωνει πριν καλα καλα προλαβει να αναπτυξει, οποιαδηποτε απο τις "δανικες" αρετες του.

        • Φοίνικας ο Τέταρτος

          Δεν διαφωνώ για το οτί το παιχνίδι είναι ημιτελής και δεν αξίζει τα λεφτά του στις κονσόλες αλλά ντάξει ως ο κλασικός δικηγόρος του διαβόλου που είμαι πιστεύω πως δεν φταίει και τόσο η εταιρεία για την τιμή αφού για να βγάλει το παιχνίδι στις κονσόλες πρέπει να πληρώσει την MS/Sony για τα δικαιώματα στην πλατφόρμα μπλα μπλα ενώ στο PC δεν έχει κάτι τέτοια και το βάλαν 40ευρώ ενώ θα μπορούσαν άνετα να το βάλουν 60 να είναι η ίδια τιμή και στις 3 πλατφόρμες και να βγάλουν κάμποσα από τις day 1 αγορές που ο κόσμος είχε hyperastei άσχημα

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    Πιστεύω πως τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού είναι και ταυτοχρόνως οι αδυναμίες του , π.χ. το σύστημα μάχης είναι πολύ καλό αλλά έτσι όπως είναι δομημένο μόνο το Dagger/Dagger είναι viable στο captain difficulty και γενικά γιατί όχι μόνο έχεις το καλύτερο dps έτσι (πιο καλό από 2-hand ή pyromancer) αλλά άμα είσαι γρήγορος δεν τρως καν damage αφού σπαμμάρεις το dodge χωρίς κανένα cooldown ή stamina να σε κρατάει πίσω

    Δεν υπάρχει λόγος για 2-hand να κάνεις block + οτί ο αριθμός των επιλογών για τον εξοπλισμό είναι μικρός μόνο 2-hand (greatsword/hammer που πάνω κάτω ίδια είναι) και dual daggers ούτε καν sword ή shield

    Και πολύ μικρή διάρκεια ρε παιδί μου , υπερβολικά μικρή. Το παιχνίδι είναι ευνουχισμένο σε πολλά σημεία και κάνει μπαμ , ήθελαν π.χ. να μιάσει λίγο σε da που και καλά την πέφτεις στα άτομα της ομάδας σου και στην τελική 1 σκηνή έχει που δεν είναι καν σκηνή καθώς δεν δίχνει τίποτα. Είχαν πολλούς στόχους αλλά τα 3/4 αυτών δεν τα τελείωσαν καν

    Ή που ο merchant είναι εντελώς άχρηστος , μονίμως πουλάει κατώτερο gear από αυτό που έχεις και δεν αξίζει να του πουλήσεις τα άχρηστα items αφού καλύτερα να κάνεις disenchant και να πάρεις τα mats να τα βάλεις πάνω στο gear για stats από το να πουλήσεις στον merchant για να πάρεις gold , τι να το κάνεις το gold είναι άχρηστο.

    Έχει κάμποσα λάθη στον σχεδιασμό αλλά και κάποιες καλές στιγμές , πιστεύω πως άμα βγάλουν κανά sequel και διορθώσουν έστω τα μισά θα έχουμε ένα 8,5/10 παιχνίδι ή τουλάχιστον κανά patch για το τωρινό με content/bugfixes γιατί έχει κάποια

  • gogos

    Παντως για το συστημα της μαχης που λετε παιδια, εμενα ουτε καν αυτο δεν μου αρεσε. Πολεμουσες PC με ενα Boss και εκεινο σε πετουσε σε μια γωνια και σε χτυπουσε χωρις να σου δινει καν το δικαιωμα να σηκωθεις στα ποδια σου και να αντιδρασεις. Πραγματικα πολυ φτηνη δυσκολια. Ειδικα ερχομενος απο ενα dark souls 2, βλεποντας αυτα τα σκηνικα ηθελα να πεταξω το gamepad απο το παραθυρο. Περα απο το crafting που οντως ηταν πολυ καλο, δεν υπηρξε κατι αλλο που να μου αρεσε σε αυτο το game.

    • Φοίνικας ο Τέταρτος

      Νομίζω άμα έχεις μεγάλο interruption resistance σηκώνεσαι πιο γρήγορα , δεν είναι fixed το get up time από το knockdown

      Το πρόβλημα ήταν καθαρά πως είχε μόνο 2-hand και dual daggers και dual daggers > 2hand αφού απλά έκανες άπειρο dodge και γγ

      Μόνο στον 1ο ice commander είχα πρόβλημα και τότε ήταν γιατί έπαιζα με 2hand μετά κατάλαβα πως dual daggers op , και στο τελικό boss που ήταν σπαστικός αλλά με ένα cheese strat τον πας από 60% στο 0% με την μία και άντε γεια :d

      • gogos

        Γενικα ηταν εκνευριστικες οι περισσοτερες μαχες. Ο ποιο απλος εχθρος για να πεθανει ηθελε 10 χτυπηματα, ενω εσυ με 3 εβλεπες στην οθονη σου το gameover. Κατα τα αλλα ειχε μερικες ωραιες ιδεες στο συστημα μαχης με τις δυνατοτητες της φωτιας, τα τοξα, τις παγιδες κτλ. αλλα η φτηνη δυσκολια του το σκοτωνε.

        • Φοίνικας ο Τέταρτος

          Το πρόβλημα είναι καθαρά το 2hand που είναι άχρηστο σε σχέση με τα dual dagger και το 2hand ήταν η διαφήμιση του παιχνιδιού αφού του Vulcan το main όπλο 2hand ήταν

          Ωραίες ιδεές αλλά κακή υλοποίηση ελπίζω το επόμενο παιχνίδι της εταιρείας να είναι καλύτερο έχουν δυνατά άτομα εκεί πέρα στην spiders αλλά άμα rushareis το παιχνίδι δεν πας πουθενά.

          • meh

            Εγω γελαω που στην αρχη εχεις επιλογη να βαλεις οτι ονομα θες, αλλα μολις ξεκινησει το παιχνιδι σε λενε Vulcan. Κριμα κριμα, η Spiders εχει το ταλεντο, λιγη οργανωση της λειπει.

            • http://www.game20.gr Sir Daniel

              Σε αυτό που λες, επειδή ήταν τόσο πολύ τρανταχτό, έκατσα και έψαξα λίγο μέσα από τα menu πληροφορίες και σε κάποιο σημείο αναφέρει ότι το Vulcan είναι ψευδώνυμο του ήρωα, οπότε και καλά το κανονικό του όνομα είναι αυτό που του δίνεις στην αρχή.

              • meh

                Μαλιστα, μου διεφυγε αυτο. Περιττο το custom ονομα τοτε.

  • http://www.game20.gr Sir Daniel

    Εκεί που πραγματικά χάνει το παιχνίδι είναι στην αδιάφορη εξέλιξη της ιστορίας και στους ανεκδιήγητους διαλόγους, στοιχεία που κατ' εμέ κρίνουν έναν τίτλο του είδους. Πραγματικά είναι παρωδία. Το σύστημα μάχης παρά τα προβλήματά του, στέκεται με αξιοπρέπεια. Γενικώς επειδή την Spiders την παρακολουθώ και όντως πιστεύω ότι υπάρχει κάποιο ταλέντο, πρέπει να αφενώς να οργανωθούν περισσότερο όπως λέει σωστά και ο Meh και αφετέρου πρέπει να προσφέρουν φρέσκες ιδέες ως μία ανεξάρτητη εταιρία ανάπτυξης. To Mars ήταν ένα Mass Effect σε άλλο setting με ολίγον από melee μάχες Witcher, το Bound By Flame, είχε πολύ Wicher και Kingdom of Amalur.

  • Panzerfaust

    Περίμενα κάτι παραπάνω απο το εν λόγω παίγνιο αλλα δεν στέκεται καλά απ'οτι φαίνεται...
    Αγορά σε μια αισθητή μείωση τιμής.

  • Βαγγέλης

    Ερώτηση: Που τα προλαβαίνετε όλα ρε μπαγάσιδες; Τελειώνετε τα παιχνίδια σαν καραμέλες. Ποιο είναι το μυστικό;

    Για το συγκεκριμένο δεν έχω σχόλιο απλά ευχαριστούμε τον Σιρ Ντανιελ για το ξεσκαρτάρισμα. Διαβάζοντας απλά νιώθεις οτι κάλυψες τον τίτλο 😛

  • pro

    μια χαρα παιχνιδακι ειναι..οντως ακριβο αλλα το σεναριο του ειναι καλο σε γενικα πλαισια..και μαρεσε που δεν ειχε καλο τελος..αλλα τι να λεμε τωρα..εδω εξυμνουν το dark souls 2..αλλα παλι γουστα ειναι αυτα

  • Profatron

    Δεν νομίζω να ασχοληθώ...Μετά από Dark Souls 2 και Witcher 2 αν το παίξω θα να σαν να βλέπω Superleague μετά απο Barca-Real...

    Α και βέβαια να ευχαριστήσω τον Sir Daniel που με το εκτενέστατο review του με γλύτωσε από αυτό.