alt text

Η σειρά Castlevania λατρεύεται παράφορα από πολλούς παίκτες, αλλά πλέον η Konami δεν δείχνει να έχει το παραμικρό ενδιαφέρον να της δώσει νέα ζωή. Ως εκ τούτου, διάφοροι ανεξάρτητοι δημιουργοί έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους και βγάζουν οι ίδιοι παιχνίδια τύπου Castlevania. Ένα τέτοιο είναι το Bloodstained: Ritual of the Night, από τον θρυλικό Koji Igarashi (Castlevania: Symphony of the Night). Το παιχνίδι είναι ένας θρίαμβος για τον Iga, παρόλο που η (μέσω crowdfunding) διαδικασία ανάπτυξής του είχε πολλά σκαμπανεβάσματα.

Η ιστορία του Bloodstained έχει να κάνει με την Miriam, μια νεαρή κοπέλα που μαζί με τον αδερφό της είναι shardbinders. Αποτελέσματα μιας πρακτικής που έκαναν οι αλχημιστές ενσωματώνοντας κρυστάλλους με δαιμονικές ιδιότητες σε ανθρώπους, με απώτερο σκοπό να καλέσουν δαίμονες στον κόσμο. Ο λόγος που οι αλχημιστές ξεκίνησαν να παίζουν με δαιμονικές οντότητες είναι επειδή, τον 18ο αιώνα όπου διαδραματίζεται το παιχνίδι, έχει ξεκινήσει η βιομηχανική επανάσταση και οι αλχημιστές έχουν αρχίσει να χάνουν την κυριαρχία τους. Η Miriam, όντας στο τελευταίο μεγάλο πείραμα των αλχημιστών μαζί με τον αδερφό της, Gebel, βρίκεται σε κώμα, ενώ εκείνη η τελευταία συνάντηση είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες δαιμόνια να εμφανιστούν και να σκοτώσουν σχεδόν ολόκληρη την αδελφότητα των αλχημιστών. Ένα χρόνο μετά, η Miriam ξυπνάει από το κώμα της χωρίς εξήγηση και ανακαλύπτει ότι ο αδερφός της είναι έτοιμος να φέρει περισσότερους δαίμονες με σκοπό να καταστρέψει την χώρα και να πάρει εκδίκηση απο τους αλχημιστές για τις πράξεις τους.

Το Bloodstained: Ritual of the Night είναι ένα κλασικό 2.5D metroidvania. Αυτό σημαίνει ότι ενώ κινείστε σε δύο διαστάσεις, όλο το παιχνίδι έχει τρισδιάστατη παρουσίαση. Για όσους δεν έχουν εξοικείωση με τον όρο “metroidvania”, σημαίνει ότι το παιχνίδι έχει τεράστιες δαιδαλώδεις περιοχές που ενώνονται μεταξύ τους. Επίσης δεν υπάρχει η έννοια της γραμμικότητας, αφού το μόνο πράγμα που σας αποτρέπει από το να πάτε στις διάφορες περιοχές του κόσμου είναι οι δυνατότητες του χαρακτήρα. Όσες περισσότερες δυνατότητες αποκτάτε, τόσες περισσότερες περιοχές γίνονται διαθέσιμες.

Δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει κάποιου είδος μαστίγιο.

Το σύστημα των αναβαθμίσεων του χαρακτήρα είναι παρόμοιο με αυτό στο Castlevania: Symphony of the Night, αλλά με σαφέστατες βελτιώσεις και πολύ μεγαλύτερο βάθος. Πρώτα απ’ όλα υπάρχει leveling system με XP που παίρνετε σκοτώνοντας εχθρούς. Τα levels καθορίζουν την δύναμη των χτυπημάτων σας, τις πιθανότητες αποφυγής κάποιου χτυπήματος, περισσότερη υγεία κτλ. Το δεύτερο μέρος είναι τα shards. Σκοτώνοντας εχθρούς και ικανοποιώντας κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, μαζεύετε shards, τα οποία έρχονται χοντρικά σε τέσσερα είδη: αυτά που σας δίνουν buffs, αυτά που σας δίνουν δυνατότητες να αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον, αυτά που σας επιτρέπουν να κάνετε μαγικές επιθέσεις και αυτά που σας δίνουν κάποια familiars που σας βοηθούν στην μάχη. Βρίσκετε επίσης διάσπαρτα σεντούκια που περιέχουν όπλα, μαγικά αντικείμενα καθώς και βοηθητικά αντικείμενα όπως potions. Μπορείτε επίσης να βρείτε κομμάτια ρουχισμού και πανοπλίες που αλλάζουν τα στατιστικά της Miriam. Τα όπλα πολλές φορές έχουν δευτερεύουσες λειτουργίες που μαθαίνετε μέσω βιβλίων στις διάσπαρτες βιβλιοθήκες του κάστρου του Bloodstained. Φυσικά, όπως σε κάθε metroidvania που σέβεται τον εαυτό του, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτά τα αντικείμενα για να φτάσετε περιοχές νωρίτερα απ’ ότι το παιχνίδι σας επιτρέπει, “σπάζοντας” έτσι την σειρά των γεγονότων και αποκτώντα έχετε πρόσβαση σε πιο δυνατά αντικείμενα και πανοπλίες νωρίτερα.

H Miriam όμως δεν είναι μόνη της σε αυτήν την περιπέτεια. Μαζί της είναι ο Johannes, ο τελευταίος επιζών αλχημιστής, καθώς και η ξορκίστρα Dominique. Ο Johannes είναι αυτός που ασχολείται κατ’ ουσίαν με το crafting. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού βρίσκετε διάφορα υλικά. Με αυτά μπορείτε είτε να φτιάξετε αντικείμενα, είτε να μαγειρέψετε αν τα αντικείμενα είναι βρώσιμα, ώστε να ανεβάσετε διάφορα στατιστικά, είτε να βελτιώσετε τα shards που έχετε στην κατοχή σας για καλύτερες/δυνατότερες/μεγαλύτερες σε διάρκεια επιθέσεις. Η Dominique είναι το “κατάστημα” του παιχνιδιού. Φροντίζει να έχει αντικείμενα, υλικά, όπλα, πανοπλίες και shards για να αγοράσετε με το χρυσό που βρίσκετε διάσπαρτο στους δαιδαλώδεις διαδρόμους του παιχνιδιού. Αυτοί οι δύο χαρακτήρες βρίσκονται σε έναν χώρο εκτός του βασικού κάστρου, το οποίο μπορείτε να επισκεφτείτε χρησιμοποιώντας τους ειδικούς καθρέφτες που βρίσκετε και χρησιμεύουν σαν warps. Μπορείτε φυσικά να πάτε και σε άλλα μέρη, αφού ο κόσμος είναι τεράστιος και αλλιώτικα θα έπρεπε να καλύψετε μεγάλες αποστάσεις.

Εκεί που ψάχνεις ανέμελος... boss fight!

Το παιχνίδι διαθέτει και ένα νέο στοιχείο που κάνει την διαχείριση όλων αυτών των επιλογών παραμετροποίησης πολύ πιο εύκολη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια παλέτα στην οποία έχετε σώσει τις διάφορες παραμετροποιήσεις της Miriam, ώστε να τις αλλάζετε στιγμιαία ανάλογα με την κατάσταση όπου βρίσκεστε, χωρίς να χάνεστε στα μενού κάθε φορά που χρειάζεται να αλλάξετε κάτι. Υπάρχουν και διάφορα boss διάσπαρτα στον κόσμο του παιχνιδιού. Κάποια είναι τεράστια, άλλα είναι μικρά αλλά κινούνται γρήγορα. Σίγουρα θυμίζουν Castlevania, αφού κάποιες από αυτές τις συναντήσεις είναι απ’ ευθείας αναφορές από τα παιχνίδια που έφτιαξε ο Igarashi όταν ήταν στην Konami.

Αν μπορούσα να έχω ένα παράπονο από το gameplay του Bloodstained, αυτό είναι ότι υπάρχουν μερικές εντολές που είναι αρκετά περίεργες στη χρήση τους. Ειδικά όταν είστε σε κάποιο boss και αντί για κίνηση αποφυγής, καταλήγετε να κάνετε κάποιο spell. Τίποτα όμως δεν εμποδίζει να χαρείτε αυτό το συνολικά καλοσχεδιασμένο παιχνίδι.

Μπορείτε να αλλάζετε διάφορα μέρη της εμφάνισης της Miriam και να τα βλέπετε και στα cutscenes!

Οπτικοακουστικά, η γοτθική και βικτοριανή αισθητική βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Τα περιβάλλοντα είναι πανέμορφα, από την αρχή του παιχνιδιού που λαμβάνει χώρα σε μια γαλέρα, μέχρι τους κήπους και τις κρύπτες του κάστρου. Τα τρισδιάστατα γραφικά δίνουν αρκετό βάθος στα περιβάλλοντα. Υπάρχουν τεράστια boss τα οποία αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον δημιουργώντας μερικές εντυπωσιακές στιγμές. Ο σχεδιασμός και η κίνηση των χαρακτήρων είναι αρκετά καλά. Η Miriam (και όχι μόνο) έχει αρκετά καλό animation, το οποίο είναι όμορφο αλλά και “μαζεμένο”, ώστε να μην καθυστερεί τις κινήσεις. Θα ήθελα βέβαια να υπήρχε μια διαφορετική προσέγγιση στα γραφικά. Ίσως αν οι χαρακτήρες ήταν 2D sprites, μαζί με τα 3D περιβάλλοντα, να είχαμε ένα πιο ατμοσφαιρικό σύνολο. Πολλές φορές τα τρισδιάστατα μοντέλα είναι κατώτερα των περιστάσεων. Ειδικά στις συνομιλίες μεταξύ χαρακτήρων, που παρουσιάζονται με στατικά μοντέλα που κουνάνε τα στόματά τους, φωνή και κείμενο. Ενώ οι voice actors προσπαθούν να βγάλουν κάποιου είδους συναίσθημα, οι χαρακτήρες παραμένουν στην ίδια πόζα τις περισσότερες φορές και ανέκφραστοι. Οι φωνές ικανοποιούν, αλλά την παράσταση κλέβει η μουσική που είναι καταπληκτική. Το ύφος και η χροιά της είναι... Castlevania: Symphony of the Night. Από τα πομπώδη και γρήγορα θέματα μέχρι τις στιγμές που γίνεται επική για να συνοδέψει ένα boss fight ή το πιάνο στον κήπο του κάστρου που αν το βρείτε η Miriam κάθεται και παίζει.

Είναι τα μικρά πράγματα που κάνουν το Bloodstained: Ritual of the Night ένα από τα καλύτερα metroidvania των τελευταίων ετών. Αν έχετε έστω κάποια συμπάθεια για το είδος και κυρίως για την αισθητική του Castlevania, πρέπει οπωσδήποτε να έχετε το Bloodstained στη συλλογή σας και να προσπαθήσετε να βρείτε όλα τα μυστικά και τις αναφορές στους τίτλους που το ενέπνευσαν.

  • Απίστευτα καλό metroidvania
  • Πολλές επιλογές παραμετροποίησης
  • Καινοτομίες όπως η γρήγορη εναλλαγή loadout
  • Φοβερή ατμόσφαιρα και μουσική
  • Τα τρισδιάστατα μοντέλα είναι λίγο άψυχα ορισμένες φορές
  • Κάποια χαρακτηριστικά του χειρισμού ίσως μπερδέψουν
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:ArtPlay
ΕΚΔΟΣΗ:505 Games