alt text

Οι προσδοκίες που συνόδευαν το Bloodborne, από την ανακοίνωση μέχρι και την κυκλοφορία του, ήταν αναμφίβολα μεγάλες. Το παιχνίδι έπρεπε να πετύχει δύο σημαντικά πράγματα. Από την μία, ως ο πνευματικός διάδοχος των Demon's Souls και Dark Souls όφειλε να κρατήσει το πολύ υψηλό επίπεδο των προηγούμενων τίτλων για να ικανοποιήσει τους φανατικούς οπαδούς του είδους, και από την άλλη έπρεπε να αποτελέσει μια μεγάλη επιτυχία του PS4, καθώς οι κορυφαίες αποκλειστικότητες της κονσόλας είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Η From Software για άλλη μία φορά τα καταφέρνει, παραδίδοντας μία εκπληκτική εμπειρία, που αν και στέκεται ένα σκαλάκι κάτω από τα Souls, προσφέρει ένα ακόμη υπέροχο ταξίδι επιβίωσης.

Όπως στα Souls, έτσι και στο Bloodborne η ιστορία αποτελεί απλά ένα πρωτογενές υλικό για να βυθιστείτε στον κόσμο του παιχνιδιού και να ανακαλύψετε μόνοι σας τα μυστικά του, μέσα από συζητήσεις με άλλους χαρακτήρες, μέσα από στοιχεία που βρίσκετε σε βιβλιοθήκες και άλλες περιοχές ή μέσα από αντικείμενα. Το παιχνίδι σας μεταφέρει στην πόλη φάντασμα ονόματι Yharnam, που υπήρξε τόπος πειραμάτων και πλέον έχει μετατραπεί σε μία ερειπωμένη κόλαση, με μολυσμένα τέρατα να βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρη την πόλη και τους κατοίκους είτε να είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους, είτε να έχουν χάσει το μυαλό τους. Εσείς είστε ένας κυνηγός που με στόχο να εξολοθρεύσετε τα τέρατα και να βρείτε μία θεραπεία για να σταματήσει αυτός ο εφιάλτης. Σε πρώτο επίπεδο η ιστορία δεν ξετρελαίνει με την πρωτοτυπία της, αλλά εξερευνώντας το Yharnam ανακαλύπτετε στοιχεία που σας κρατάνε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Σε αυτό συμβάλλουν οι περισσότερο κατανοητές ατάκες των χαρακτήρων που συναντάνε, αλλά και οι περισσότερες cutscenes, σε σχέση με ότι συνέβαινε στα Souls.

Πρωτού ξεκινήσει η ανάλυση του Bloodborne θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να σταθώ στο ίδιο το Yharnam που αποτελεί έναν από τους πιο νοσηρούς, τρομακτικούς και μελαγχολικούς κόσμους που έχετε συναντήσει ποτέ σε παιχνίδι. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων που θυμίζει έντονα βικτωριανή εποχή, τα νοτισμένα σοκάκια, οι αμέτρητες λεπτομέρειες μέσα στην πόλη, οι εστίες φωτιάς όπου οι κάτοικοι καίνε τα τέρατα και μαζεύονται γύρω από αυτές και το μόνιμο μισοσκόταδο, σας ταξιδεύουν σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί το παράλογο. Αυτή η αλλαγή του σκηνικού σε σχέση με τα “μεσαιωνικά” Souls έχει αντίκτυπο και στον σχεδιασμό των εχθρών, οι οποίοι είναι πιο αποκρουστικοί από ποτέ και προκαλούν ανατριχίλα. Η δουλειά που έχει γίνει στο σχεδιασμό αυτής της πόλης-φάντασμα είναι εκπληκτική.

Βάλε φωτιά σε ότι σε καίει, σε ότι σου τρώει την ψυχή.

Βάλε φωτιά σε ότι σε καίει, σε ότι σου τρώει την ψυχή.

Στο παιχνίδι ξεκινάτε με την δημιουργία του χαρακτήρα σας και εδώ βρίσκετε γνώριμες επιλογές που υπάρχουν και στα Souls, όπως πρόσωπο, φύλο κτλ. Στο Bloodborne δεν υπάρχουν classes, αλλά επιλέγετε με βάση την πρώτερη εμπειρία που είχε ο κυνηγός σας. Έτσι για παράδειγμα ο Lone Survivor έχει αρχικά αυξημένα στατιστικά όσον αφορά την μπάρα υγείας, ενώ o Military Veteran έχει αυξημένα τα στατιστικά που αφορούν την δύναμη των χτυπημάτων κτλ. Η επιλογή που κάνετε στην αρχή του παιχνιδιού δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για τη συνέχεια, καθώς αναπτύσσετε τον χαρακτήρα σας όπως εσείς θέλετε.

Η δομή πάνω στο οποίο έχει κτιστεί το Bloodborne θυμίζει κυρίως Demon's Souls, καθώς υπάρχει ένας απομονωμένος ονειρικός κόσμος ονόματι Hunter’s Dream που λειτουργεί σαν hub. Μέσα στο Hunter’s Dream υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές πλάκες στις οποίες έχετε πρόσβαση σταδιακά και σας οδηγούν στον κύριο κόσμο του παιχνιδιού στην περιοχή του Yharnam, αλλά και σε άλλες περιοχές πέρα από κάθε φαντασία που ανακαλύπτετε στο δεύτερο μισό του παιχνιδιού. Μέσα από το Hunter’s Dream κάνετε τις απαραίτητες κινήσεις για να εξασφαλίσετε την επιβίωσή σας, όπως να κάνετε level up και να αυξάνετε τα στατιστικά σας, εξαργυρώνοντας blood echoes που συλλέγετε από τα τέρατα που σκοτώνετε. Επίσης σταδιακά έχετε πρόσβαση στο ειδικό εργαστήριο που σας επιτρέπει να επισκευάζετε και να αναβαθμίζετε τα όπλα σας, να αναβαθμίζετε τον χαρακτήρα σας τοποθετώντας ρούνους και να αγοράζετε ή να πουλάτε αντικείμενα. Σε αντίθεση με τα Dark Souls, στο Bloodborne ότι χρειάζεστε για την αναβάθμιση του χαρακτήρα σας βρίσκεται σε ένα σημείο κάνοντας το παιχνίδι αρκετά πιο βατό για όσους δεν έχουν ιδιαίτερη επαφή με το είδος.

Από την πρώτη ματιά του χαρακτήρα σας, καθώς περπατάει αργά και βαριά, μέχρι τα σκηνικά και τις οθόνες των στατιστικών, όλα απορρέουν έναν αέρα Souls. Το παιχνίδι ακολουθεί ακριβώς τον ίδιο μηχανισμό τιμωρίας σε περίπτωση θανάτου, με διαφορετικές ορολογίες, καθώς οι ψυχές που υπήρχαν στα Souls, εδώ έχουν μετατραπεί σε αίμα. Έτσι σε περίπτωση που σας σκοτώσει κάποιο τέρας, πρέπει να βρείτε το σημείο που χάσατε τη ζωή σας και να μαζέψετε το αίμα, για να μπορείτε να αποκτήσετε πάλι στην κατοχή σας τα blood echoes που είχατε μαζέψει μέχρι τότε. Αν σκοτωθείτε πριν μαζέψετε το αίμα σας, τότε τα blood echoes χάνονται για πάντα. Μία αλλαγή στον μηχανισμό παρατηρείται όταν πολλές φορές το αίμα σας το μεταφέρει ο εχθρός που σας σκότωσε προηγουμένως, οπότε σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να τον σκοτώσετε για να πάρετε πίσω τα blood echoes, θυμίζοντας λίγο... ZombiU. Ίδιοι μηχανισμοί χρησιμοποιούνται και για την αποθήκευση της προόδου σας μέσω των lanterns που αντικαθιστούν τα bonfires που υπήρχαν στα Souls, αλλά στην ουσία έχουν την ίδια λειτουργία. Μέσα από τα lanterns μπορείτε να επισκέπτεστε το Hunter’s Dream, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε fast travel σε κάποιο άλλο lantern που βρίσκεται μέσα στην πόλη.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επιθεση.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επιθεση.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία των Souls είναι ο πολυεπίπεδος και ευφυέστατος σχεδιασμός των περιοχών και ο αριστουργηματικός τρόπος με τον οποίο ενώνονται αυτές. Το Bloodborne όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους πνευματικούς προγόνους του όσον αφορά το level design, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις τoυς ξεπερνάει, καθώς είναι αμέτρητες φορές που ανακαλύπτετε ευρηματικά shortcuts τα οποία ενώνουν μέχρι τότε φαινομενικά ασύνδετες περιοχές και σας κάνουν να εκπαλείτε. Μάλιστα τα λιγοστά lanterns έρχονται να ενισχύσουν την αναγκαιότητα των shortcuts, καθώς είναι απαραίτητο να κόβετε δρόμο πριν αναμετρηθείτε με κάποιο αφεντικό για να έχετε πλήρη υγεία και να μην σπαταλήσετε χρήσιμα αντικείμενα.

Πέρα όμως από τις ομοιότητες με τα Souls, το Bloodborne έχει και διαφορές που απορρέουν από την ξεκάθαρη απόφαση της From Software να επενδύσει περίσσοτερο σε στοιχεία δράσης και λιγότερα σε πιο απαιτητικά στοιχεία RPG. Η διαφορετική αυτή προσέγγιση σε πολλά σημεία ωφελεί το παιχνίδι, ενώ σε άλλα σημεία το κάνει να μοιάζει λίγο πιο φτωχό, χωρίς βέβαια να κάνει ιδιαίτερη ζημιά στην όλη εμπειρία. Ξεκινώντας από τους μηχανισμούς μάχης, διαπιστώνετε τρομακτικές διαφορές που εκτοξεύουν το gameplay του παιχνιδιού, προσφέροντας μία απρόσμενη φρεσκάδα και ζωντάνια που σας εθίζει... επικίνδυνα. Οι μάχες στο Bloodborne στηρίζονται στην επιθετικότητα του κυνηγού σας, καθώς δεν υπάρχουν ασπίδες (πέρα από μία που κρίνεται άκρως αναποτελεσματική) και δεν μπορείτε να προστατευτείτε από τα χτυπήματα των εχθρών σας. Αυτό σας ωθεί να σκέφτεστε συνεχώς την επόμενη κίνησή σας, κάνοντας συνεχώς ελιγμούς και αυτοσχεδιάζοντας την τελευταία στιγμή σε μάχες που θυμίζουν καλοστημένες χορογραφίες. Ένα ακόμη στοιχείο που σας προκαλεί να παίξετε επιθετικά είναι η ευκαιρία που έχετε να πάρετε πίσω τη χαμένη σας ενέργεια, κάνοντας αντεπιθέσεις στον εχθρό που σας προκάλεσε. Το στοιχείο αυτό δίνει απίστευτη ζωντάνια στις μάχες, καθώς το ρίσκο της αντεπίθεσης αξίζει τον κόπο.

Οι μάχες με τα αφεντικά είναι ζόρικες.

Οι μάχες με τα αφεντικά είναι ζόρικες.

Η ποιότητα των μαχών διανθίζεται από τα ενδιαφέροντα όπλα που είναι διαθέσιμα, τα οποία αν και δεν διακρίνονται για την ποικιλία τους, είναι όλα πτυσσόμενα, προσφέροντας ποικιλία στα χτυπήματα που κάνετε στον κάθε εχθρό. Μάλιστα πολύ ενδιαφέρον έχει ο συνδυασμός που μπορείτε να κάνετε ξεκινώντας από επιθέσεις με την εκδοχή του όπλου για ένα χέρι και να συνεχίζετε μεγαλώνοντας το όπλο συνεχίζοντας κανονικά το combo που κάνετε στον εχθρό. Πέρα από τα όπλα melee υπάρχουν και πυροβόλα όπλα, όπως πιστόλια και τουφέκια, τα οποία κρατάτε στο αριστερό χέρι. Aν και δεν προκαλούν σοβαρή ζημιά σε δυνατούς εχθρούς, μπορείτε για κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου να τους ακινητοποιήσετε για να κάνετε στη συνέχεια χτυπήματα με το τσεκούρι ή το σπαθί σας. Τα όπλα σας μπορείτε να τα επισκευάζετε εξαργυρώνοντας blood echoes ή να τα αναβαθμίζετε εξαργυρώνοντας bloodstone shards,bloodstone chunks και blood rock στο Hunter’s Dream. Επιπλεόν μπορείτε να τοποθετείτε blood gems τα οποία συλλέγετε, για να δυναμώσετε ακόμη περισσότερο την ισχύ των χτυπημάτων σας. Πέρα από τα όπλα μπορείτε να αναβαθμίζετε και στοιχεία του χαρακτήρα σας, τοποθετώντας ρούνους που δίνουν διαφορετικά προνόμια, όπως μεγαλύτερο HP, αντίσταση σε δηλητήριο κτλ. Οι ρούνοι στην ουσία αντικαθιστούν τα δαχτυλίδια που στα παιχνίδια Souls, καθώς προσφέρουν παρόμοια προνόμια.

Ενώ όμως είναι εφικτή η απόκτηση ρούνων και η αναβάθμιση των όπλων, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την αναβάθμιση του εξοπλισμού που φοράτε, στοιχείο που έδινε μεγαλύτερο βάθος στα παιχνίδια Souls. Επιπλέον δεν υφίστανται καν οι περιορισμοί του βάρους που σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωναν τόσο την επιλογή του εξοπλισμού σας, όσο και τη συμπεριφορά σας στο πεδίο της μάχης. Και αν αυτά λίγο πολύ θεωρούνται δικαιολογήμένα λόγω της έμφασης του παιχνιδιού στο επιθετικό κομμάτι της μάχης, αδικαιολόγητη κρίνεται η παντελής έλλειψη ξορκιών και μαγείας από τον κυνηγό σας. Αυτό γεννάει δύο διαφορετικά προβλήματα που μειώνουν την απόλαυση του παιχνιδιού. Πρώτο και κυριότερο είναι ότι μειώνονται αρκετά οι επιλογές σας όσον αφορά την προσέγγιση των εχθρών και επίσης μειώνονται οι λόγοι για να παίξετε ξανά από την αρχή, καθώς η δεύτερη φορά δεν έχει τις διαφορές που θα είχε αν για παράδειγμα μπορούσατε να φτιάξετε κάποιον μάγο. Το δεύτερο πρόβλημα που απορρέει από την έλλειψη μαγείας και ξορκιών είναι οι μάχες με τα αφεντικά, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στις περιορισμένες δυνατότητες των κυνηγών και απαιτούν στην πλειονότητά τους το ίδιο ακριβώς στιλ hit and run. Πάντως είναι γεγονός πως παρά τον κοινό τρόπο αντιμετώπισής τους, τα 17 διαφορετικά αφεντικά του Bloodborne θα σας μείνουν αξέχαστα, όχι τόσο για τη δυσκολία τους, όσο για την απόκοσμη εμφάνισή τους, προϊόν της απύθμενης φαντασίας της From Software.

Αρκετά προβληματική είναι και η χρήση των blood vials αντί των παραδοσιακών estus flasks για την αναπλήρωση της ενέργειας από τα χτυπήματα των εχθρών. Ο μέγιστος αριθμός των blood vials είναι 20, ενώ μπορούν να αυξηθούν σε μικρό βαθμό χρησιμοποιώντας κάποιο ρούνο. Το πρόβλημα με τα blood vials ξεπροβάλλει όταν τα χρησιμοποιήσετε όλα και σκοτωθείτε από κάποιο δυνατό εχθρό ή αφεντικό. Μετά το θάνατό σας τα blood vials δεν αναπληρώνονται όπως συμβαίνει με τα estus flasks των Souls και είστε αναγκασμένοι να farmάρετε ώστε να μαζεύετε blood vials από τα πτώματα των εχθρών. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι χωρίς blood vial πιθανόν να δειλιάσετε να farmάρετε στο σημείο που είστε και να προτιμήσετε κάποια αρχική περιοχή όπου ο κίνδυνος είναι μικρός. Αυτό προϋποθέτει μετάβαση στο Hunter’s Dream και μεταφορά σε προηγούμενη περιοχή, όπου οι μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης για την μετάβαση αυτή είναι δεδομένο ότι θα σας τσακίσουν τα νεύρα. Επιπλέον, farmάροντας άσκοπα για 15-20 λεπτά και μεταφερόμενοι ξανά στην περιοχή που ήσασταν πριν, χάνετε τη συνοχή του παιχνιδιού και τη δυναμική της στιγμής που είναι απαραίτητες για παιχνίδια του είδους.

To Yharnam κρύβει πολλούς κινδύνους.

To Yharnam κρύβει πολλούς κινδύνους.

Σημαντικό μέρος στην εμπειρία του Bloodborne παίζει ένας νέος μηχανισμός ονόματι insight, που επί της ουσίας αποτελεί την εναλλακτική του humanity και του human effigy στα Dark Souls και Dark Souls 2. To insight χρησιμεύει για να κάνετε level up τον χαρακτήρα σας, καθώς απαιτείται να έχετε τουλάχιστον 1 insight στην κατοχή σας για να πραγματοποιήσετε το level up. Επιπλέον τo insight χρησιμεύει και ως νομισματική μονάδα στο παιχνίδι, καθώς μπορείτε να αγοράζετε χρήσιμα αντικείμενα από τον αντίστοιχο πωλητή που εμφανίζεται στο Hunter’s Dream αν έχετε περισσότερα από 10 insight. Τέλος, με την εξαργύρωση insight μπορείτε να καλέσετε κάποιον άλλον κυνηγό να σας βοηθήσει στην εξολόθρευση κάποιου αφεντικού. Το πιο ενδιαφέρον και πιο μυστηριώδες στοιχείο του insight είναι η δυνατότητα που σας δίνεται να βλέπετε διαφορετικά κάποια σημεία του κόσμου, έχοντας πολύ μεγάλο αριθμό insight, όπως κάποιους χαρακτήρες, να βλέπετε κάποια τρομακτικά πράγματα που χωρίς insight δεν μπορείτε να δείτε κτλ. Το insight με τα μυστήρια που κρύβει σας προκαλεί να εξερευνήσετε πτυχές του κόσμου με διαφορετικό μάτι, όταν ξεκινάτε new game plus έχοντας υψηλό insight από την πρώτη στιγμή.

Όπως στα Souls, έτσι και στο Bloodborne μπορείτε να εισχωρήσετε στον κόσμο άλλων παικτών για να τους βοηθήσετε να εξολοθρεύσουν αφεντικά ή να τους επιτεθείτε, ενώ αντίστοιχα κι εσείς μπορείτε να καλέσετε κάποιον παίκτη να έρθει στο παιχνίδι σας και να παλέψει μαζί σας. Αυτό συμβαίνει χρησιμοποιώντας ένα μικρό καμπανάκι που αποκτάτε στο παιχνίδι και περιμένετε ο άλλος παίκτης να έρθει στον κόσμο σας. Όμως για να γίνει επιτυχής μετάβαση πρέπει αφενός με τη σειρά του να έχει χτυπήσει ένα μικρότερο καμπανάκι και αφετέρου πρέπει να είστε περίπου στο ίδιο level. Η διαδικασία μετάβασης ενός παίκτη στον δικό σας κόσμο πολλές φορές είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, καθώς μπορεί να χρειαστούν και περισσότερα από 10 λεπτά για να βρεθεί κάποιος να σας βοηθήσει, γεγονός που σας αποτρέπει να ασχοληθείτε σοβαρά με συνεργατικές αναμετρήσεις. Πάντως όταν δουλεύει σωστά και ο παίκτης μεταβιβάζεται στον κόσμο σας γρήγορα, έχετε μία πολύ καλή εμπειρία co-op, χωρίς lag. Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται το PvP. Οι μάχες PvP γίνονται σε συγκεκριμένες περιοχές και ενημερώνεστε ότι έχουν εισέλθει αντίπαλοι παίκτες στον κόσμο σας και εισέρχονται περισσότεροι όσο συνεχίζει μία γυναίκα να χτυπάει ένα καμπανάκι. Εσείς πρέπει να αντιμετωπίσετε τους αντίπαλους παίκτες, ενώ ταυτόχρονα ψάχνετε αυτήν την γυναίκα για να την σκοτώσετε και να σταματήσει η διέλευση των παικτών στον κόσμο σας. Η αγωνία που νιώθετε για τη ζωή σας δημιουργεί μία πραγματικά δυνατή εμπερία.

Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του Bloodborne οπωσδήποτε είναι τα chalice dungeons τα οποία πολλαπλασιάζουν τις ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο. Τα chalice dungeons είναι μπουντρούμια που δημιουργείτε μαζεύοντας συγκεκριμένα αντικείμενα και μέσα από την εξολόθρευση συγκεκριμένου αφεντικού. Τα μπουντρούμια τα δημιουργείτε στις ειδικές πλάκες στο Hunter’s Dreams και διαφέρουν ως προς τη δυσκολία τους, τα επίπεδα που περικλείουν, τα αφεντικά και τους εχθρούς που σας περιμένουν κτλ. Επιπλέον μπορείτε να παίζετε co-op με φίλους ή με άλλους παίκτες μέσα στα μπουντρούμια που έχετε δημιουργήσει ή να μπείτε στα μπουντρούμια που έχουν φτιάξει άλλοι παίκτες και να σκοτώνετε μαζί τους τέρατα και αφεντικά. Η εμπειρία παιχνιδιού στα chalice dungeons είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της σειράς, καθώς ιδιαίτερα στις co-op μάχες με τρεις παίκτες η δράση είναι φρενήρης. Στα θετικά των chalice dungeons είναι η ύπαρξη πολλών νέων αφεντικών και όχι μόνο των αφεντικών που υπάρχουν στο κυρίως παιχνίδι, η πιθανότητα απόκτησης σπάνιων αντικειμένων και όπλων, αλλά και το εθιστικό gameplay που σας ωθεί να βρίσκετε περισσότερα αντίκειμενα για να φτιάξετε νέα μπουντρούμια. Στα αρνητικά συγκαταλέγεται ο χαμηλότερης ποιότητας σχεδιασμός των περιοχών.

Τα chalice dungeons προσφέρουν πολλές επιπρόσθετες ώρες παιχνιδιού.

Τα chalice dungeons προσφέρουν πολλές επιπρόσθετες ώρες παιχνιδιού.

Το Bloodborne έχει ένα από τα πιο όμορφα εικαστικά που έχετε δει σε παιχνίδι, καλοσχεδιασμένους εχθρούς και χαρακτήρες και πανέμορφα εφέ φωτισμού που μεταδίδουν άριστα την μαυρίλα και την μεγαγχολία που κατακλύζει το Yharnam. Την αρτιότητα των γραφικών αμαυρώνουν μέχρι ενός σημείου το έντονο aliasing, αλλά και κάποιες σποραδικές πτώσεις του frame rate σε συγκεκριμένες περιοχές. Αν και τα γραφικά αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση, ο ηχητικός τομέας απογειώνει τον τίτλο, με ένα εκπληκτικό soundtrack γεμάτο ατμοσφαιρικά, δυναμικά θέματα και ψαλμωδίες και ανατριχιαστικά εφέ που κόβουν την ανάσα και δημιουργούν μία ατμόσφαιρα τρόμου.

Εν κατακλειδι, το Bloodborne είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό παιχνίδι που επιβραβεύει την αφοσίωση και την επιμονή του παίκτη και αποτελεί μία ακόμη συγκλονιστική εμπειρία τύπου Souls, καθόλη την 40-45ωρη διάρκειά του. Η απουσία κάποιων στοιχείων με σκοπό να γίνει πιο βατό για τους παίκτες χωρίς πρότερη εμπειρία με παιχνίδια του είδους, γίνεται με τέτοιο τρόπο που δεν αλλοιώνει την ευχαρίστηση που προσφέρει στους φανατικούς. Είτε λατρεύετε τα παιχνίδια Souls, είτε όχι, το Bloodborne αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία που πρέπει να ζήσετε.

  • Εμπειρία Souls
  • Νοσηρός κόσμος
  • Εκπληκτικό level design
  • Νέα στοιχεία στις μάχες
  • Τα chalice dungeons
  • Εικαστική αρτιότητα
  • Ατμοσφαιρική μουσική και ανατριχιαστικά ηχητικά εφέ
  • Έλλειψη μαγείας και ξορκιών
  • Ο μηχανισμός των blood vials είναι προβληματικός
  • Μικρά τεχνικά θέματα σε γραφικά και co-op
  • Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:From Software
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.playstation.com/en-us/games/bloodborne-ps4/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:27/3/2015
PEGI:18

 

  • ObsessedGeorge

    Ο μόνος λόγος που πιστεύω δεν έχει μαγεία το συγκεκριμένο είναι γιατί δώθηκε πολύ βάση στα υβρυδικά όπλα.

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      Ισχύει αυτό, όπως και το γεγονός ότι στο gothic setting στο οποίο τοποθετείται το παιχνίδι δεν ταιριάζoυν ιδιαίτερα οι μαγείες, όπως πχ στα μεσαιωνικά Souls. Αλλά χάνει λίγο σε βάθος και σε replayability του βασικού story με αυτή την επιλογή.

  • Κωστας31 gamer

    ασχετο λενε αν αφησεις 12 ωρες ανοιχτο το ps με το παιχνιδι να ειναι στο menu ,τα bosses γινονται παιχνιδακι
    οσο για το review τελειο συμφωνω απολυτως

    • Φωτης

      Κ πως γινεται αυτο;Δηλαδη αν το εχεις κανά μήνα στο menu τα boss την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια;;;

      • Κωστας31 gamer

        αληθεια το διαβασα σε σαιτ απλα αν το αφησεις για 12 ωρες τα boss γινονται πιο ευκολα

        • GeorgeZ

          Μπορεί και επίτηδες να το κάνανε έτσι, ώστε αν φας κόλλημα σε κάνα boss αρκετές ώρες να πέφτει η δυσκολία για να το βγάλεις.

          • Κωστας31 gamer

            και εγω αυτο πιστευω ,αποκλειετε να ειναι bug αυτο

      • Κωστας31 gamer
        • Panzerfaust

          Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό αλλα τι νόημα έχει να ταλαιπωρείς τζάμπα την κονσόλα;
          Σε 12 ώρες θα έχεις βγάλει το boss και αλλα 2-3 ακόμα αμα είσαι λίγο τυχερός και μυημένος στο παιχνίδι

  • Φωτης

    Το καλυτερο αυτή τη στιγμή παιχνιδι για το ps4..Φοβερη ατμόσφαιρα,γραφικα,ηχος,δυσκολία!!!Τη αλλο να ζητήσει κανεις;;Α!να βγει στο Xbox one....

    • valadinio

      μην ξεχνάμε και τα Pc...!

  • https://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

    Sir Daniel εχεις παρει φωτια με τα reviews!!! μπραβο φιλε...

    (να επεστρεφε και ο john2 κ θα ήμασταν κομπλέ)

  • —═デ┳︻ČHÅØ$︻デ═一

    Το παιχνιδι ειναι τελειο....Αλλα δυστυχως δε ειναι στην λιστα των παιχνιδιων που θα παρω οταν παρω ps4 για εναν και μονο λογο. Demon's Souls style...

    • Constantinos

      Απ τη στιγμη που ξερεις απο Souls, θα ειναι τεραστιο ατοπημα να μην ασχοληθεις με BloodBorne.

      • ČHÅØ$

        Φιλε αλλο το "ξερω" και αλλο "μου αρεσει"...Καλως η κακος πηρα Dark Souls 2 στις εκπτωσεις σχεδον μονο λογο τιμης...ειδα οτο δεν ειμαι για τετια παιχνιδια....μετα πηρα και Demon's Souls μονο λογο εκπτωσεων....ουτε παλι ασχπληθηκα πολυ....Οποτε εμαθα το μαθημα μου και δε ξαναμπλεκω....βεβεα αν το δω σε καμια γελοια εκπτωση μπορει να το τσιμπισω (͡° ͜ʖ ͡°)...

  • alessan

    Εξαιρετικο review κ αναλυτικοτατο! Οταν με το καλο αποκτηθει το ps4 σιγουρη αγορα!

  • Θανος

    Μην ακουω βλακειες,δεν ειναι το καλυτερο παιχνιδι του ps4.Το καλυτερο παιχνιδι της νεας γενιας ειναι! Επιτελους βγηκε και μια παιχνιδαρα να πουμε,βγαλτε το κ σε pc σαν τα dark souls και μας φτιαξατε!

    • stelios

      Εγώ πιστεύω ότι δεν είναι γενικότερα το καλύτερο παιχνίδι.....Δεν ξέρω γιατί αλλά εμένα δεν μου άρεσε....Και το 9,5 ήταν μεγάλος βαθμός για το συγκεκριμένο game....Αλλά δεν συνεχίζω άλλο γιατί θα πέσουν να με φάνε...... 😉

      • Θανος

        Nα σε καψουμε στο κεντρο της πλατειας μαζι με τους αλλους που δεν σας αρεσει!! 😛
        Οχι ρε συ ουτε καν,ειναι οπως και να το κανουμε ιδιαιτερο παιχνιδι και οχι δεν εννοω τα "Ειναι για harcore gamers" που λενε ολοι για να νιωσουν ξεχωριστοι, κ η κουτση μαρια παιζει dark souls να πουμε και το παιζουν hipsters.Οπως και να το κανουμε παντως σε σχεση με τη τεμπελια που εχει πεσει στα next gen Παιχνιδια αυτο εχει ωραια ισοροπια

        • stelios

          χαχαχαχαχα δίκιο έχεις......Όντως έχει πέσει μια τεμπελιά είναι η αλήθεια....Αλλά αναμένουμε και για άλλα games που όπως φάνηκαν τα περισσότερα είναι πολύ καλά.....

  • Mitsos

    9,5;

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Μην δίνετε τόσο σημασία στην βαθμολογία. Η βαθμολογία αφορά την συνολική εμπειρία που αποκομίζεις από το παιχνίδι σε περίπτωση που είσαι σε διάθεση να επενδύσεις πάνω του χρόνο. Η βαθμολογία δεν βγαίνει μόνο από τα θετικά και τα αρνητικά.

      • ČHÅØ$

        Το θεμα βαθμολογιας πρεπει να τελιωσει...

  • Sephiroth

    Ειναι κατι παραπανο απο ενα απλο game.Θα παρει πολυ ωρα να το εξηγησω αλλα το μονο που μπορω να πω ειναι οτι πρεπει να περνουν μαθηματα ολες οι αλλες εταιριες τι παει να πει (η τεχνη του gaming).

    • ČHÅØ$

      πρεπει να περνουν μαθηματα ολες οι αλλες εταιριες τι παει να πει (η τεχνη του gaming).

      Ελπιζω να το λες για αστειο. (͡° ͜ʖ ͡°)

  • thanos

    Λοιπον παιδια το παιχνιδι ειναι τελειο , ειναι αρκετα δυσκολο , αλλα εθιστικο οσο δεν παει , γραφικα παρα πολυ καλα, ατμοσφαιρα και ηχος σε εξωπραγματικα επιπεδα (ειδικα αν το παιζεις με ακουστικα) gameplay αριστο , το καλυτερο παιχνιδι χιλιομετρα μπροστα απο τα υπολοιπα, τετοιο κολλημα ειχα να φαω πολλα χρονια με παιχνιδι, οποιος εχει ps4 πρεπει να το εχει στη συλλογη του, τα αρνητικα του ειναι λεπτομερειες (κυριοτερο ο χρονος φορτωσης) απλα τελειο για μενα 10 με τονο.

  • zigrifid

    I will leave this here http://i.imgur.com/KslPlv9.png

  • Constantinos

    Eιχα γραψει τις εντυπωσεις μου για το BloodBorne σε αλλο ποστ, εχοντας συμπληρωσει τοτε καμια 30ρια ωρες.

    Σημερα, που το χω κανει platinum και εχοντας συμπληρωσει καμια 80ρια ωρες για να κανω τα παντα, ψαχνοντας σπιθαμη προς σπιθαμη καθε γωνια και σοκακι στο παιχνιδι, μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι προκειται οχι μονο για must have τιτλο αλλα πλεον ανηκει στο δικο μου top 5 αποκλειστικοτητων του PS.

    Δεν θα πω οτι δεν ειναι σαδιστικα δυκολο, οπως δεν θα μου φανει περιεργο παικτες που δεν ειναι συνηθισμενοι σε τοσο απαιτητικα games να μην το αγορασουν ή να μην τους αρεσει. Προσωπικα, θεωρω επιτυχια σε παιχνιδι να σε κανει να παρακαλας να μην τελειωσει και οταν τελειωσει να ευχεσαι να ειχε κι αλλο.

    Το BloodBorne ειχε ολα τα παραπανω.

  • kostool

    Φοβερό soundtrack, ατμόσφαιρα, ποικιλία εχθρών, και αξιοπρεπής οπτικός τομέας (αν και τίποτα το εξωπραγματικό που να δικαιολογεί framedrops ή loading times, αυτά έχουν να κάνουν με κάκιστο optimization, στο οποίο η From έχει αρνητική παράδοση).

    Απλά μια ερώτηση για το περίφημο "muh difficulty" που είναι ο κύριος λόγος εκστασιασμού για το Bloodborne όπως και για τα Demon/Dark Souls. Τι παραπάνω ακριβώς προσφέρει από άποψη gameplay experience το να χρειαστεί λόγω δυσκολίας να ξοδέψεις 45-60 λεπτά σε ένα bossfight του BB αντί για 15-20 λεπτά σε ένα του πχ God of War, από τη στιγμή που θα δεις παρόμοια ποικιλία animations, ειδικών κινήσεων κτλ;

    Και πριν αρχίσω να διαβάζω για την ικανοποίηση του να ξεπερνάς ένα δύσκολο εμπόδιο, ότι εδώ ξεχωρίζουν οι hardcorάδες από τους noobs κτλ... Δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που πραγματικά πιστεύει ότι αυτό που ο ίδιος καταφέρνει στο Bloodborne ή άλλα videogames δεν μπορεί να το καταφέρει ο οποιοσδήποτε άλλος άνθρωπος πάρει ένα χειριστήριο στα χέρια του, έτσι; Θέμα εξοικείωσης και διαθέσιμου χρόνου είναι, δε μιλάμε ούτε για αστροφυσική ούτε για πρωταθλητισμό.

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Προσωπικά για μένα θα σου μιλήσω που αγαπώ τα παιχνίδια Souls:
      Υπάρχει μία παρερμηνεία ότι τα παιχνίδια Souls δημιουργούν τρομερή ικανοποίηση και είναι ιδιαίτερη εμπειρία λόγω της δυσκολίας. Αυτό είναι μύθος, γιατί πρώτα απ'όλα δεν είναι τόσο δύσκολα αν μπεις στην λογική τους.

      Η διαφορετική εμπειρία που προσφέρουν τα Souls σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια, είναι ότι σε κάνει να ταυτίζεσαι απόλυτα με τον παίκτη που ελέγχεις. Όχι λόγω σεναρίου, αλλά λόγω gameplay και αυτή πραγματικά είναι η μαγεία. Σε πετάει σε έναν κόσμο που δεν γνωρίζεις τίποτα και ψάχνεις να τον ανακαλύψεις ο ίδιος. Πρέπει να ψάξεις ο ίδιος τί κάνει το κάθε αντικείμενο, πρέπει να πάρεις ο ίδιος την απόφαση αν αντιμετωπίσεις ένα τέρας κτήνος που βρίσκεται στο βάθος ή θα ψάξεις να βρεις έναν άλλο τρόπο για να βγεις σε άλλη περιοχή και να τον αντιμετωπίσεις όταν και αν ποτέ είσαι έτοιμος.

      Είναι παιχνίδι επιλογών και ξεκάθαρης εξερεύνησης, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν είναι γραμμικά παιχνίδια όπως το God of War που αναφέρεις που δεν μπορει να συγκριθεί ούτε σε ύφος και βέβαια ούτε με το σύστημα μάχης των Souls. Δεν λέω ότι είναι άσχημο παιχνίδι το God of war, προς θεού, απλά δεν έχει καμία σχέση με τα Souls.

      • kostool

        Δεν μπαίνω σε διαδικασία σύγκρισης συνολικά των παιχνιδιών Bloodborne και God of War. Προσπαθούσα να καταλάβω αν υπάρχει κάτι που κάνει ένα bossfight του BB πιο αξιομνημόνευτο από ένα του GoW, αν βγάλεις από την εξίσωση την υψηλή δυσκολία.

        Για παράδειγμα διάβαζα για καιρό σε διάφορα forum για το πόσο επικό είναι το "Ornstein and Smough" bossfight, μέχρι που ήρθε η ώρα να το παίξω και ο ίδιος και διαπίστωσα ότι σαν εμπειρία θα μπορούσε να αποτελεί μέρος ενός μέτριου τίτλου του πρώτου playstation. 2 boss τα οποία συνεχώς περπατούν προς το μέρος σου, έχουν 2 animations επίθεσης έκαστος και η αντιμετώπισή τους συνοψίζεται στο να περπατάς όπισθεν οδηγώντας τους πίσω από κολώνες για να "κολλάει" η προέλασή τους, και να έχεις αρκετή υπομονή για να τους κατεβάσεις το health επειδή προλαβαίνεις ένα hit κάθε φορά ανάμεσα στις επιθέσεις τους. Επειδή αυτό το πράγμα προφανώς δεν μπορεί να θεωρείται αξιόλογο gameplay, υποθέτω ότι η δυσκολία είναι ο κύριος παράγοντας ικανοποίησης, κάτι που προσωπικά το θεωρώ χαζό.

        Στη βάση που το θέτεις με την 1η & 2η παράγραφό σου συμφωνώ πάντως.

        • http://www.game20.gr Sir Daniel

          Αν θες την γνώμη μου πολύ λίγα Boss Fights από τα Souls μου έχουν μείνει στο μυαλό, οπότε κι εγώ συμφωνώ ότι δεν είναι το σημείο στο οποίο στέκομαι σε αυτά τα παιχνίδια. Είναι αυτό που σου είπα παραπάνω, η εξερεύνηση, οι επιλογές, η απομόνωση του πρωταγωνιστή, η ατμόσφαιρα, ο φόβος του τί θα δεις στην πόρτα που ανοίγεις κτλ.

      • Φωτης

        +1000 Daniel @ για το παραπανω που είπες κ για το review!!!!!!

  • finalfantasy

    Με συγχωρείς αγαπητέ αλλά από που ως που αναφέρεις ότι υπάρχει παντελής έλλειψη μαγικών;Ή έχεις παίξει άλλο παιχνίδι ή απλούστατα δεν ασχολήθηκες αρκετά για να τα βρείς,διότι έχει αρκετά.

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      Καταρχην μ'αρέσει ο στόμφος σου, μου θύμισες μια καθηγήτρια που είχα στο Λύκειο και έχουν περάσει χρόνια και την είχα ξεχάσει. Επειδή με ρωτάς αν έχω παίξει άλλο παιχνίδι θα ήθελα κι εγώ από την πλευρά μου να σε ρωτήσω αν έχεις αγγίξει ποτέ τα Souls για να καταλάβεις τί εννοω? Φαντάζομαι για να έχεις κάνει αυτό το σχόλιο δεν τα έχεις δει, όπως δεν έχεις διαβάσει και το κείμενο που εξηγώ ότι δεν υπάρχουν ξόρκια και δεν μπορείς να φτιάξεις class μάγου στο bloodborne όπως συνέβαινε στα Souls. Μαγεία δεν είναι να βάλεις φωτιά ή ηλεκτρισμό περιστασιακά στο όπλο, αν αυτό θεωρείς εσύ μαγεία. Μαγεία ήταν η τέχνη της πυρομαντείας που την μάθαινες σταδιακά στο DS2 αν το επιθυμούσες, μαγεία ήταν ολόκληρα σετ ξορκιών που μπορούσες να βρεις στα Souls. Μην σκάει ο καθένας σαν μετεωρίτης και λέει ότι θέλει.

      • finalfantasy

        Έχω παίξει όλα τα souls.Κατ' ακρίβεια τους έχω ρίξει εκατοντάδες ώρες.Και όχι το παιχνίδι δεν έχει μόνο buffs με ηλεκτρισμό στα όπλα αλλά πραγματικά long range ξόρκια.Αν θες σου κάνω και ένα link στο youtube για να δεις μερικά από αυτά. https://www.youtube.com/watch?v=bctzuKTd_rs

        • http://www.game20.gr Sir Daniel

          Όλα αυτά που έχει το βίντεο είναι αντικείμενα. Δεν έχουν καμία σχέση με την σταδιακή εκμάθηση των ξοκιών στα Souls. Δεν χτίζεις class μάγου με αυτά τα αντικείμενα.

          • finalfantasy

            Και στα souls θες αντικείμενα για να ρίξεις τα ξόρκια σου,όπως παράδειγμα catalysts και talisman.Έλα ρε φίλε απλα παραδέξου ότι σου διέφυγε και αστα αυτά 😀

  • http://www.game20.gr Sir Daniel

    Πως να στο δώσω να το καταλάβεις γιατί δεν βγαίνει άκρη, δεν εξελίσσεις class μάγου σταδιακά, όλα αυτά είναι μόνο αντικείμενα που τα βρίσκεις στο NG+ , όλα αυτά που έχει το video. Δεν έχουν σχέση με τα Souls, όπως και δεν είναι δυνατό το review να βγαίνει μετά από 2 playthroughs ειδικά σε ένα τέτοιο πολύωρο παιχνίδι για να καλύπτουμε κάθε πτυχή ενός τίτλου που ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα μετά από μήνες.

    • finalfantasy

      Τώρα μιλάς πιο σωστά.Άλλο όμως είναι να λές ότι υπαρχει παντελής έλλειψη ξιορκιών και άλλο ήταν αν έλεγες για παράδειγμα ότι στις 50-60 ώρες που έπαιξες δεν βρήκες ξόρκι.Παρεμπιπτόντως τα πλείστα από τα ξόρκια που υπάρχουν στο βίντεο τα βρίσκεις στο πρώτο playthrough.

  • raiden5

    Πολυ καλο review, μια διευκρίνηση μονο, δεν ειναι απαραιτητο να εχεις ενα τουλαχιστον insight oπως γραφετε στο review για να αναβεις lvl, μια χαρα ανεβαινεις αν πας στην κουκλα κ χωρις κανενα insight

    • Cerivus

      Η κουκλα ξύπνα μόλις παρεις το πρώτο insight

      • raiden5

        Για την πρωτη φορα στην αρχη ναι, γενικα ομως κ ξυπνια να μην ειναι η κουκλα παλι μπορεις να ανεβεις lvl.

  • Cerivus

    Για το πρώτο insight φτάνεις στο πρώτο boss Cleric Beast εκτος αν βρεις την παράκαμψη για το δεύτερο boss father Gascoigne εφόσον ξυπνήσει η Doll μπορείς να κάνεις lvling ακομα και αν την σκοτώσεις καταλαθως αν φύγεις και ξαναμπείς στο Hunter s Dream κάνει respawn ζωντανή

    • nikolas22072014

      Σωστός έτσι είμαι όπως τα λές.

  • raiden5

    Εγω διαβαζοντας μ δόθηκε η εντυπωση οτι γενικα πρεπει να εχεις ενα insight για καθε φορα που θες να ανεβεις lvl, δεν μίλησα για την πρωτη φορα, την πρωτη φορα ειναι δεδομενο οτι χρειαζεσαι 1 insight.

    Χρονια πολλα!

  • giorgos

    https://www.youtube.com/watch?v=ZCD3hpFfj30

    ρε παιδια ή κατι δεν παει καλα με το παιχνιδι ή εγω δεν κανω κατι σωστα..σε οποιαδηποτε σημειο και αν πεθανω το παιχνιδι με βγαζει στο 15.30(στο παραπανω λινκ)..μου φαινεται εντελως χαζο γιατι εγω μπορει να προχωρησω 30-40 λεπτα-μ αρεσει να παιζω αργα οποτε πολλες φορες φρανω και ωρα- και μολις χασω με ξαναβγαζει στο central yharnam με αποτελεσμα να πρεπει να παιξω και παλι απο την αρχη και να ξαναχανω σε καποιο σημειο και να με βγαζει παλι στο central yharnam..δεν εχει σε καποιο αλλο σημειο checkpoint ωστε να μην με βγαζει τοσο πριν??οποιος ξερει ας με βοηθησει σας παρακαλω πολυ

    • thanos

      Φιλε giorgos μην απογοητευεσαι, το ιδιο παθαινα και εγω στην αρχη, το παιχνιδι εχει τις λαμπες σαν checkpoints σε καθε περιοχη , για να περασεις τη central yarhnam πρεπει να σκοτωσεις το πρωτο boss το cleric beast. Οπως εισαι στη λαμπα του central yahranam πας αριστερα στη 1 πορτα σκοτωνεις το πρωτο χωρικο συνεχιζεις κατω τα σκαλια μπαινεις στο πρωτο σπιτι μες στο σκοταδι σκοτωνεις το 2 npc αν θες και τον αλλο στο βαθος πανω στο καροτσακι , ανεβαινεις επανω και η σκοτωνεις τους αλλους 2 που ειναι εκει η πας αριστερα επανω σκοτωνεις τον αλλο που βρισκεται εκει και κανεις αριστερα, τρεχεις γρηγορσ στη γεφυρα και πας ολο ευθεια αν θες αποφευγεις το γιγαντα κ τα κορακια θα σε δυσκολεψουν σε αυτο το επιπεδο και συναντας το cleric beast φροντισε να χεις πολλα blood vials τουλαχιστον 15 , molotov coctails και σφαιρες, το παιχνιδι στην αρχη απο τη δυσκολια σου ρχεται να το παρατησεις αλλα ειναι απιστευτσ εθιστικο, θελει αφοσιωση, χρονο , υπομονη και θα σε ανταμειψει γι αυτο , καλη τυχη το παιχνιδι ειναι απαιχτ.ο

      • γιωργος

        θανο σε ευχαριστω φιλε μου που μπηκες στον κοπο ννα γραψεις ολο αυτο το κειμενο για να με βοηθησεις..επειδη οπως καταλαβαινουμε και οι 2 ξερεις περισσοτερα για το παιχνιδι μηπως θα μπορουσες να με βοηθησεις κι αλλο??για παραδειγμα οπως ειμαι στην λαμπα της central yarhnam αριστερα στην πρωτη πορτα που μου ειπες να παω δεν ανοιγει απο αυτην την πλευρα συγκεκριμενα μου γραφει το παιχνιδι ''does not open from this side''..οποτε μου ειναι δυσκολο να προχωρησω με τον τροπο που μ λες

        • http://game20.gr/ Sir Daniel

          Αν θυμάμαι καλά πρέπει να βρεις τον δρόμο για να ανοίξεις την πόρτα από την άλλη πλευρά. Γενικότερα στο Bloodborne είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεις shortcuts, δηλαδή εναλλακτικούς δρόμους, ώστε να κόβεις δρόμο για να μην βρίσκεις συνέχεια μπροστά σου τους εχθρούς. Θα σε εκπλήξει ευχάριστα παίζοντας, πόσο αριστουργηματικά συνδέονται οι περιοχές μεταξύ τους.

          • γιωργος

            εχεις δικιο οι δρομοι συνδεονται αψογα μεταξυ τους..ομως δεν ειναι λιγο κουραστικο καθε φορα που χανεις να σε βγαζει απο τοσο νωρις και εσυ να πρεπει να με τρεξιμο να αποφευγεις ξανα ολους τους εχθρους γ να σωθεις και να ξαναφτασεις στο ιδιο σημειο..εχω φτασει 4 φορες στο πρωτο μπος και εχω χασει και ξενερωνα υπερβολικα παρα πολυ που με εβγαζε τοσο πολυ πισω..πιστευω θα επρεπε να εχει περισσοτερα checkpoint..μηπως ξερεις αν και μετα το πρωτο μπος οταν χανεις θα σε βγαζει στην αρχη της επομενης πιστας..γιατι αν ειναι να τρεχω απλα για να αποφευγω τερατα δεν προκειται να ασχοληθω παραπανω

            • http://game20.gr/ Sir Daniel

              To παιχνίδι δεν είναι χωρισμένο σε πίστες, είναι παιχνίδι ενιαίου κόσμου και η αλήθεια είναι ότι τα lamps είναι λίγα μεν, αλλά συνήθως βρίσκονται σε σημεία όπου ενώνονται πολύ διαφορετικοί δρόμοι. Για παράδειγμα ανοίγοντας αυτήν την πόρτα που είναι τώρα κλειδωμένη δεν θα χρειαστεί ποτέ να ξαναπεράσεις τους ίδιους εχθρούς. Η ουσία των shortcuts είναι αυτή, να αποφεύγεις τους δρόμους που σε οδηγούν στους ίδιους εχθρούς, οπότε στην περίπτωση του πρώτου boss fight πρέπει οπωσδήποτε να ανακαλύψεις τον δρόμο που σε πάει απευθείας εκεί και να μην χρειάζεται να πέφτεις συνέχεια στους εχθρούς. Για αρχή επειδή λογικά δεν έχεις ξαναπιάσει παιχνίδια της φιλοσοφίας των Souls θα σου πρότεινα να ακολουθήσεις κάποιο walkthrough για να καταλάβεις πάνω απ'όλα τον τρόπο που λειτουργεί το παιχνίδι και μετά βήμα βήμα θα δεις ότι μπαίνοντας στο κλίμα θα καταλάβεις ακριβώς πως λειτουργεί το πράγμα και θα το συνεχίσεις χωρίς playthrough.

              • γιωργος

                πολλα ευχαριστω και σε σενα sir daniels για την βοηθεια...αυτο εκανα τωρα εβλεπα walkthrough και καταλαβα πως ξεκλειδωνει αυτη η πορτα που ειναι τωρα κλειδωμενη...ειναι πραγματικα υπεροχο παιχνιδι μα δεν ειναι δυνατον να παιζω 14 ωρες και να μην εχω κερδισει το πρωτο μπος επειδη χανω σε ενα σημειο και με ξαναβγαζει τοσο πισω...τι να πω...

                • thanos

                  Φιλε giorgos οταν χανεις απο καποιο boss δεν χρειαζεται να ξαναπερασεις ολους τους εχθρους απλα περνας αναμεσα τους , σε καταλαβαινω για τον εκνευρισμο σου , αλλα ενας τροπος αρκετα χρονοβορος αλλα αποτελεσματικος ειναι να νικας τους απλους χαρακτηρες πριν τα boss να ανεβαινεις αρκετα σε level να αναβαθμιζεις τα οπλα σου και προχωρας πιο κατω, βασικα το παιχνιδι ειναι πολυ απαιτητικο θελει αρκετες ωρες να μπεις στη φιλοσοφια του αλλα σε αποζημιωνει γι αυτο και με το παραπανω, φαντασου εγω που εχω πολυ περιορισμενο χρονο λογω δουλειας και οικογενειας εχω φτασει μερες να παιζω πανω απο 5 ωρες εις βαρος του υπνου βεβαια αλλα για ενα τετοιο game το αξιζει.

    • raiden5

      Να ξερεις οτι σε καθε boss που νικας παντα υπαρχει κ μια λαμπα στο τελος τις μάχης κ θα εχεις κ εκει checkpoint... καθε περιοχη πρεπει να την μαθεις κ να την εξερευνησεις αρχικα, μετα ανοιγεις τα shortcuts, ανεβαινεις κανα lvl, νικας το boss πας στην επομενη περιοχη κ επαναλαμβανεις...

  • thanos

    Α και κατι ακομη giorgos η φιλοσοφια του συγκεκριμενου παιχνιδιου που αυξανει τη δυσκολια του ειναι ακριβως αυτη, αν χασεις χανεις ολα τ blood vials ξεκινας απο την αρχη της τελευταιας λαμπας που αναψες και πρεπει να πας εκει που εχασες να παρεις τα blood vials που εχασες. Πρεπει να ανεβαζεις level διαρκως για να αυξανεις τις ικανοτητες του χαρακτηρα σου να αναβαθμιζεις τα οπλα και γενικα να ψαχνεις ολες τις περιοχες γενικα.

  • salos

    Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Να αγορασω bloodborne ή να περιμένω witcher ??

    • Panzerfaust

      To ιδανικό είναι και τα 2 αλλα αμα θες και μπορείς να περιμένεις, παίρνεις Witcher 3 και μετά Bloodborne που θα έχει πέσει η τιμή του, απο εκεί και πέρα είναι και τι θες εσύ ποιο πολύ, ο πυρήνας του ΒΒ είναι η σκληρή απαιτητική μάχη, οι θανάσιμοι εχθροί και τα επιβλητικά αφιλόξενα τοπία, στο W3 η ιστορία που σου κρατά το ενδιαφέρον, το δέσιμο με τον κόσμο και τους χαρακτήρες και οι κρίσιμες επιλογές σε διάφορες καταστάσεις απο την κεντρική ιστορία μέχρι κάποιες απλές αποστολές, οτι πιστεύεις πως θα σου αρέσει ποιο πολύ το παίρνεις.

    • Constantinos

      Βασικα το BloodBorne σαν παιχνιδι ειναι τερμα απαιτητικο/σαδιστικο σε σχεση με το Witcher. Δεν ειναι παιχνιδι χαβαλες οπου παιζεις, ακους μουσικη και καλαμπουριζεις με φιλαρακια. Δεν ειναι GTA, ουτε ΦΙΦΑ, καταλαβαινεις πως το λεω. Με τους φιλους μου που παιζαμε co-op, ειλικρινα σου μιλαω, δεν τους εχω ξανακουσει να βριζουν τοσο πολυ απο αγανακτηση, ο αλλος κοπανησε τη τηλεοραση απ τα νευρα του. Γ@μησε τα γενικοτερα.

      Πρεπει να εισαι τερμα αποφασισμενος για ν ασχοληθεις με το BloodBorne. Πρεπει να εισαι αποφασισμενος οτι θα δεις το YOU DIED πολλες φορες (υπερβολικα πολλες) να εμφανιζεται στην οθονη σου και οτι το παραμικρο λαθος πανω στη μαχη κοστιζει ακριβα. Ειναι παιχνιδαρα αλλα απαιτει υπομονη, συγκεντρωση και πολλα νευρα.

      Αν θεωρεις οτι μπορεις ν ανταπεξελθεις, go for it !

  • thanos

    Το παιχνιδι ειναι κορυφη αλλα και παρα πολυ απαιτητικο, αλλα αν εχεις υπομονη πολλη ειναι η αληθεια, ειδικα στην αρχη που δεν εχεις προλαβει να αναβαθμισεις επαρκως το χαρακτηρα σου, θα πεσει τρελλο κολλημα με το παιχνιδι, δεν ξερω πολλα παιχνιδια που να ειναι τοσο γεματα απο gameplay, γραφικα, ηχο, αλλα και συναμα τοσο μα τοσο απαιτητικα. Για μενα δεν τιθεται θεμα witcher 3 η bloodborne, παιρνεις και τα 2 , αλλα αν επρεπε να διαλεξω θα μου ηταν πολυ δυσκολο να αγνοησω το bloodborne.

  • salos

    Σας ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια παιδιά .... Σίγουρα θα πάω να το αγοράσω. Και πάλι ευχαριστώ

  • nikolas22072014

    Γειά σας παιδιά προσπαθώ για να κάνω platinum trophie. Το μόνο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι πρέπει να πάρω όλα όπλα και αυτά που είναι uncanny η όχι.

    • Constantinos

      Δεν χρειαζονται τα uncanny.

      • nikolas22072014

        Εάν όμως έχω ένα όπλο uncanny πιάνετε κανονικά η όχι

  • nikolas22072014

    Γειά σας παιδιά να ρωτήσω κάτι πρέπει να είσαι στο ίδιο σημείο για να έρθει κάποιος να σε βοηθήσει πχ είμαι σε 1 boss σε chalice και χρειάζομαι βοήθεια. Τι πρέπει να κάνω.

  • coupe

    Καλημέρα ειναι το χειροτερο παιχνιδι που εχω παιξει.
    Εχει φοβερα γραφικα τρομερο ηχο και ατμοσφαιρα αλλα δεν καταλαβαινω τον λογο να ειμαι 4 ωρες στο ιδιο μερος να σκοτωνω τους ιδιους και τους ιδιους για να κανω level up.
    Τραγικα δυσκολο σε σημειο που χανει την ομορφια του.
    Τσαμπα χρηματα.

    • Deathracer2009

      Εχεις παιξει καποιο παιχνιδι της From Software; (Demon Souls, Dark Souls Trilogy)

      • coupe

        Ειχα παιξει το dark souls και το παρατησα αμεσως.
        Την πατησα με το blood borne επειδη διαβαζα οτι ηταν ευκολο.
        Δεν βρισκω πραματικα τον λογο για να σκοτωσω εναν κακο αρχηγο θα πρεπει να φαω 2 μερες απο την ζωη μου.
        Χανει απο την μαγια του το παιχνιδι.

  • alessan

    Kαλιο αργα..... 🙂 Το τελειωσα το Σ/Κ και ξαναδιαβαζοντας το review συμφωνω απολυτα με οτι εχει γραψει ο Sir Daniel! Εκπληκτικο παιχνιδι και ξεχωριστο σαν εμπειρια!

    Δεν εχω πολυ ασχλοηθει με Souls στο παρελθον! Ειχα βγαλει τα 2 πρωτα boss στο πρωτο, και το δευτερο ενω το αγορασα και το ξεκινησα δεν με τραβηξε καθολου! Demons δεν το εχω δει καθολου! Το αγορασα λοιπον κυριως επειδη το βρηκα σε καλη τιμη, αλλα και παλι μια αμφιβολια την ειχα για το αν θα την παλεψω! Τις πρωτες 2-3 ωρες η αμφιβολια ειχε γινει σιγουρια οτι μαλλον λαθος εκανα καθως δεν μπορουσα να περασω ουτε καν την πρωτη πλατεια που βρισκεις με το πρωτο μεγαλο mob! Το αφησα και το ξαναπιασα για αλλη μια προσπαθεια την επομενη μερα και σιγα σιγα καταλαβαινοντας τι να κανεις το προχωρας! Αργα στην αρχη! Πιο γρηγορα στην συνεχεια! Μολις βρεις το πρωτο shortcut -εστω και τυχαια- και βλεπεις ποσο κοντα ειναι τελικα τα lanterns που αναβεις, βλεπεις οτι τα καντηλια που εριχνες πριν οτι τα εχουν βαλει το καθενα στου διαολου τη μανα δεν εχουν βαση! Απλα πρεπει να ψαχνεις καλα τις περιοχες για να τα βρεις και μετα να φαρμαρεις οτι βρεις για να εισαι ετοιμςο για το εκαστωτε boss fight!

    Επισης ψαχνοντας βρισκεις και ψηγματα απο το lore Και το τι γινεται στον κοσμο του παιχνιδιου! Καθως στην αρχη ουσιαστικα το μονο που ξερεις ειναι οτι πρεπει να πας παρακατω σκοτωνοντας φρικουλους 🙂

    Lvl design εξαιρετικο λοιπον, οπως και ο οπτικοακουστικος τομεας! Με εξαιρεση καποια σπασιματα στην κινηση οταν στριβεις την καμερα τα γραφικα του ειναι εξαιρετικα και ολο το στυλ αν και αρρωστημενο σε αρκετες περιοχες το artwork ειναι μαγικο! οταν φτανεις στην Λιμνη με την Σχολη και το φεγγαρι απο πανω! Σε καποιες περιοχες οπως πχ nightmare's frontier ή στο hunters dream οταν πας και στο δεντρο το ολο εικαστικο μου θυμησε -τηρουμενων των αναλογιων- τα πρωτα παιχνιδια της From στο πρωτο ΧΒΟΧ! Tα Οtogi! Ειδικα το σκηνικο στην τελευταια μαχη οπως τους δειχνει απο μακρυα! Οκ 2 γενιες πισω και διαφορα τρελη στα γραφικα! αλλα το εικαστικο μερος μου φανηκε παρα πολυ κοντινο!

    Οπως ειπα παρα την αρχικη δυσκολια, μολις καταλαβει κανεις τι παιζει με τους μηχανισμους του παιχνιδιου μου φανηκε σχεδον ευκολο!! Αν εξαιρεσουμε το δασος που ψιλοχαθηκα και οριακα βρηκα το shortcut για το φαναρι εχοντας 1 antidote και 2 blood vials μετα απο μια ωρα + που γυρναγα απο εδω και απο εκει, στις υπολοιπες περιοχες δεν αντιμετωπισα καποιο προβλημα! Οπως επισης και στα boss fights! δυσκολος μου φανηκε στο 3rd phase ο Father Gascoigne! Τα υπολοιπα bosses τα εβγαλα με την πρωτη ή με την δευτερη! Πραγμα οχι απαραιτητα κακο, καθως βοηθαει στην ροη του παιχνιδιου και να μην το παρατησει καποιος λογω δυσκολιας! Αλλα αν θελει καποιος σουπερ προκληση σιγουρα δεν θα την βρει εδω!

    Δυστυχως δεν ηξερα τι παιζει με τα souls παιχνιδια και στο τελος ειχα αφησει καποια πραγματα που δεν ειδα και καποια boss fights "για μετα"! Δυστυχως "μετα" δεν σε αφηνει να το ψαξεις αλλα σε βγαζει αυτοματα απο την αρχη! Οταν τελειωσω με το witcher θα το ξαναπιασω και να ψαξω και οτι αφησα!

    Εν κατακλειδι ηταν μια ξεχωριστη και εκπληκτικη εμπειρια που μου ανοιξε την ορεξη και ετσι θα παιχτει και το Dark Souls 3 Που το σκεφτομουν αν αξιζει να το παρω! Καποια θεματα που εχει ειναι αμελητεα μπροστα στο τι αποκομιζει κανεις παιζοντας το συγκεκριμενο παιχνιδι! Προσωπικα το καταχαρηκα ενω δεν ειχα τρελαθει με τα προηγουμενα Souls Και τα γοτθικα σκηνικα τρομου και σαπιλας δεν ειναι και το φορτε μου! Σε καποιες περιοχες ειχα και το Deja vous με το Otogi! -Ειδικα η σκηνη στο τελος-! Αν καποιος δεν πτοηθει τις πρωτες ωρες με την δυσκολια που φαινομενικα φαινεται να εχει, και τα γοτθικα σκηνικα του αρεσουν να το παιξει ασυζητητι! Αν δεν εχει ps ας το νοικιασει! Αξιζει 100% τον κοπο!

    • Sir Daniel

      Μην χάσεις και το Expansion (The Old Hunters) με την πρώτη ευκαιρία που θα βρεις... Είναι από τις λίγες περιπτώσεις που αξίζει 100% το κάθε ευρώ που θα δώσεις.

      • nikolas22072014

        Πολύ σωστός το dlc είναι όλα τα λεφτά.

      • alessan

        Mου το εχουν πει και αλλοι για το expansion του bloodborne! μεχρι στιγμης επειδη ακριβως με τα dlc δεν ταπαω καλα τα μονα που εχω παρει ειναι του Horizon 2 -Storm Island- και τωρα του Witcher Που ουσιαστηκα το αγορασε φιλος μου που κανουμε share στο ΧΟ! Θα το αγοραζα και εγω ουτως η αλλως απλα μου εκατσε! Και λεω να κανω και αλλη μια υποχωρηση στον κανονα να μην αγοραζω dlc γιαυτο!

        • nikolas22072014

          Επίσης στο dlc θα βρεις την δυσκολία που έλειπε σε ολόκληρο το παιχνίδι. Εγώ που σου έστειλα χτες φωτο με τα τους χαρακτήρες κάθε φορά που πάω να σολαρω το dlc τα βρίσκω σκούρα.

          • alessan

            τα βρισκεις σκουρα με τον 289 lvl??? που παω εγω με τον 95!!! χαχαχαχ

            • nikolas22072014

              Κοίτα δεν ξέρω τι παίζει αν ισχύει ng7 όπως στο σουλς στο bloodborne αλλά ο Ludwig με δυο κόμπο με σκοτώνει κι ας έχω 80 vitality. Έχω βγάλει πάνω από 10 φορές το Μάιν και καμία 7 το dlc. Την τελευταία φορά που το έπαιξα με διέλυσαν κυριολεκτικά ο Ludwig, ko first vical. Πάντως και dark souls 3 στο ng7 κάνουν τρελό damage τα μπος.