alt text

Οι προσδοκίες που συνόδευαν το Bloodborne, από την ανακοίνωση μέχρι και την κυκλοφορία του, ήταν αναμφίβολα μεγάλες. Το παιχνίδι έπρεπε να πετύχει δύο σημαντικά πράγματα. Από την μία, ως ο πνευματικός διάδοχος των Demon's Souls και Dark Souls όφειλε να κρατήσει το πολύ υψηλό επίπεδο των προηγούμενων τίτλων για να ικανοποιήσει τους φανατικούς οπαδούς του είδους, και από την άλλη έπρεπε να αποτελέσει μια μεγάλη επιτυχία του PS4, καθώς οι κορυφαίες αποκλειστικότητες της κονσόλας είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Η From Software για άλλη μία φορά τα καταφέρνει, παραδίδοντας μία εκπληκτική εμπειρία, που αν και στέκεται ένα σκαλάκι κάτω από τα Souls, προσφέρει ένα ακόμη υπέροχο ταξίδι επιβίωσης.

Όπως στα Souls, έτσι και στο Bloodborne η ιστορία αποτελεί απλά ένα πρωτογενές υλικό για να βυθιστείτε στον κόσμο του παιχνιδιού και να ανακαλύψετε μόνοι σας τα μυστικά του, μέσα από συζητήσεις με άλλους χαρακτήρες, μέσα από στοιχεία που βρίσκετε σε βιβλιοθήκες και άλλες περιοχές ή μέσα από αντικείμενα. Το παιχνίδι σας μεταφέρει στην πόλη φάντασμα ονόματι Yharnam, που υπήρξε τόπος πειραμάτων και πλέον έχει μετατραπεί σε μία ερειπωμένη κόλαση, με μολυσμένα τέρατα να βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρη την πόλη και τους κατοίκους είτε να είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους, είτε να έχουν χάσει το μυαλό τους. Εσείς είστε ένας κυνηγός που με στόχο να εξολοθρεύσετε τα τέρατα και να βρείτε μία θεραπεία για να σταματήσει αυτός ο εφιάλτης. Σε πρώτο επίπεδο η ιστορία δεν ξετρελαίνει με την πρωτοτυπία της, αλλά εξερευνώντας το Yharnam ανακαλύπτετε στοιχεία που σας κρατάνε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Σε αυτό συμβάλλουν οι περισσότερο κατανοητές ατάκες των χαρακτήρων που συναντάνε, αλλά και οι περισσότερες cutscenes, σε σχέση με ότι συνέβαινε στα Souls.

Πρωτού ξεκινήσει η ανάλυση του Bloodborne θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να σταθώ στο ίδιο το Yharnam που αποτελεί έναν από τους πιο νοσηρούς, τρομακτικούς και μελαγχολικούς κόσμους που έχετε συναντήσει ποτέ σε παιχνίδι. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων που θυμίζει έντονα βικτωριανή εποχή, τα νοτισμένα σοκάκια, οι αμέτρητες λεπτομέρειες μέσα στην πόλη, οι εστίες φωτιάς όπου οι κάτοικοι καίνε τα τέρατα και μαζεύονται γύρω από αυτές και το μόνιμο μισοσκόταδο, σας ταξιδεύουν σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί το παράλογο. Αυτή η αλλαγή του σκηνικού σε σχέση με τα “μεσαιωνικά” Souls έχει αντίκτυπο και στον σχεδιασμό των εχθρών, οι οποίοι είναι πιο αποκρουστικοί από ποτέ και προκαλούν ανατριχίλα. Η δουλειά που έχει γίνει στο σχεδιασμό αυτής της πόλης-φάντασμα είναι εκπληκτική.

Βάλε φωτιά σε ότι σε καίει, σε ότι σου τρώει την ψυχή.

Βάλε φωτιά σε ότι σε καίει, σε ότι σου τρώει την ψυχή.

Στο παιχνίδι ξεκινάτε με την δημιουργία του χαρακτήρα σας και εδώ βρίσκετε γνώριμες επιλογές που υπάρχουν και στα Souls, όπως πρόσωπο, φύλο κτλ. Στο Bloodborne δεν υπάρχουν classes, αλλά επιλέγετε με βάση την πρώτερη εμπειρία που είχε ο κυνηγός σας. Έτσι για παράδειγμα ο Lone Survivor έχει αρχικά αυξημένα στατιστικά όσον αφορά την μπάρα υγείας, ενώ o Military Veteran έχει αυξημένα τα στατιστικά που αφορούν την δύναμη των χτυπημάτων κτλ. Η επιλογή που κάνετε στην αρχή του παιχνιδιού δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για τη συνέχεια, καθώς αναπτύσσετε τον χαρακτήρα σας όπως εσείς θέλετε.

Η δομή πάνω στο οποίο έχει κτιστεί το Bloodborne θυμίζει κυρίως Demon's Souls, καθώς υπάρχει ένας απομονωμένος ονειρικός κόσμος ονόματι Hunter’s Dream που λειτουργεί σαν hub. Μέσα στο Hunter’s Dream υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές πλάκες στις οποίες έχετε πρόσβαση σταδιακά και σας οδηγούν στον κύριο κόσμο του παιχνιδιού στην περιοχή του Yharnam, αλλά και σε άλλες περιοχές πέρα από κάθε φαντασία που ανακαλύπτετε στο δεύτερο μισό του παιχνιδιού. Μέσα από το Hunter’s Dream κάνετε τις απαραίτητες κινήσεις για να εξασφαλίσετε την επιβίωσή σας, όπως να κάνετε level up και να αυξάνετε τα στατιστικά σας, εξαργυρώνοντας blood echoes που συλλέγετε από τα τέρατα που σκοτώνετε. Επίσης σταδιακά έχετε πρόσβαση στο ειδικό εργαστήριο που σας επιτρέπει να επισκευάζετε και να αναβαθμίζετε τα όπλα σας, να αναβαθμίζετε τον χαρακτήρα σας τοποθετώντας ρούνους και να αγοράζετε ή να πουλάτε αντικείμενα. Σε αντίθεση με τα Dark Souls, στο Bloodborne ότι χρειάζεστε για την αναβάθμιση του χαρακτήρα σας βρίσκεται σε ένα σημείο κάνοντας το παιχνίδι αρκετά πιο βατό για όσους δεν έχουν ιδιαίτερη επαφή με το είδος.

Από την πρώτη ματιά του χαρακτήρα σας, καθώς περπατάει αργά και βαριά, μέχρι τα σκηνικά και τις οθόνες των στατιστικών, όλα απορρέουν έναν αέρα Souls. Το παιχνίδι ακολουθεί ακριβώς τον ίδιο μηχανισμό τιμωρίας σε περίπτωση θανάτου, με διαφορετικές ορολογίες, καθώς οι ψυχές που υπήρχαν στα Souls, εδώ έχουν μετατραπεί σε αίμα. Έτσι σε περίπτωση που σας σκοτώσει κάποιο τέρας, πρέπει να βρείτε το σημείο που χάσατε τη ζωή σας και να μαζέψετε το αίμα, για να μπορείτε να αποκτήσετε πάλι στην κατοχή σας τα blood echoes που είχατε μαζέψει μέχρι τότε. Αν σκοτωθείτε πριν μαζέψετε το αίμα σας, τότε τα blood echoes χάνονται για πάντα. Μία αλλαγή στον μηχανισμό παρατηρείται όταν πολλές φορές το αίμα σας το μεταφέρει ο εχθρός που σας σκότωσε προηγουμένως, οπότε σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να τον σκοτώσετε για να πάρετε πίσω τα blood echoes, θυμίζοντας λίγο... ZombiU. Ίδιοι μηχανισμοί χρησιμοποιούνται και για την αποθήκευση της προόδου σας μέσω των lanterns που αντικαθιστούν τα bonfires που υπήρχαν στα Souls, αλλά στην ουσία έχουν την ίδια λειτουργία. Μέσα από τα lanterns μπορείτε να επισκέπτεστε το Hunter’s Dream, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε fast travel σε κάποιο άλλο lantern που βρίσκεται μέσα στην πόλη.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επιθεση.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επιθεση.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία των Souls είναι ο πολυεπίπεδος και ευφυέστατος σχεδιασμός των περιοχών και ο αριστουργηματικός τρόπος με τον οποίο ενώνονται αυτές. Το Bloodborne όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους πνευματικούς προγόνους του όσον αφορά το level design, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις τoυς ξεπερνάει, καθώς είναι αμέτρητες φορές που ανακαλύπτετε ευρηματικά shortcuts τα οποία ενώνουν μέχρι τότε φαινομενικά ασύνδετες περιοχές και σας κάνουν να εκπαλείτε. Μάλιστα τα λιγοστά lanterns έρχονται να ενισχύσουν την αναγκαιότητα των shortcuts, καθώς είναι απαραίτητο να κόβετε δρόμο πριν αναμετρηθείτε με κάποιο αφεντικό για να έχετε πλήρη υγεία και να μην σπαταλήσετε χρήσιμα αντικείμενα.

Πέρα όμως από τις ομοιότητες με τα Souls, το Bloodborne έχει και διαφορές που απορρέουν από την ξεκάθαρη απόφαση της From Software να επενδύσει περίσσοτερο σε στοιχεία δράσης και λιγότερα σε πιο απαιτητικά στοιχεία RPG. Η διαφορετική αυτή προσέγγιση σε πολλά σημεία ωφελεί το παιχνίδι, ενώ σε άλλα σημεία το κάνει να μοιάζει λίγο πιο φτωχό, χωρίς βέβαια να κάνει ιδιαίτερη ζημιά στην όλη εμπειρία. Ξεκινώντας από τους μηχανισμούς μάχης, διαπιστώνετε τρομακτικές διαφορές που εκτοξεύουν το gameplay του παιχνιδιού, προσφέροντας μία απρόσμενη φρεσκάδα και ζωντάνια που σας εθίζει... επικίνδυνα. Οι μάχες στο Bloodborne στηρίζονται στην επιθετικότητα του κυνηγού σας, καθώς δεν υπάρχουν ασπίδες (πέρα από μία που κρίνεται άκρως αναποτελεσματική) και δεν μπορείτε να προστατευτείτε από τα χτυπήματα των εχθρών σας. Αυτό σας ωθεί να σκέφτεστε συνεχώς την επόμενη κίνησή σας, κάνοντας συνεχώς ελιγμούς και αυτοσχεδιάζοντας την τελευταία στιγμή σε μάχες που θυμίζουν καλοστημένες χορογραφίες. Ένα ακόμη στοιχείο που σας προκαλεί να παίξετε επιθετικά είναι η ευκαιρία που έχετε να πάρετε πίσω τη χαμένη σας ενέργεια, κάνοντας αντεπιθέσεις στον εχθρό που σας προκάλεσε. Το στοιχείο αυτό δίνει απίστευτη ζωντάνια στις μάχες, καθώς το ρίσκο της αντεπίθεσης αξίζει τον κόπο.

Οι μάχες με τα αφεντικά είναι ζόρικες.

Οι μάχες με τα αφεντικά είναι ζόρικες.

Η ποιότητα των μαχών διανθίζεται από τα ενδιαφέροντα όπλα που είναι διαθέσιμα, τα οποία αν και δεν διακρίνονται για την ποικιλία τους, είναι όλα πτυσσόμενα, προσφέροντας ποικιλία στα χτυπήματα που κάνετε στον κάθε εχθρό. Μάλιστα πολύ ενδιαφέρον έχει ο συνδυασμός που μπορείτε να κάνετε ξεκινώντας από επιθέσεις με την εκδοχή του όπλου για ένα χέρι και να συνεχίζετε μεγαλώνοντας το όπλο συνεχίζοντας κανονικά το combo που κάνετε στον εχθρό. Πέρα από τα όπλα melee υπάρχουν και πυροβόλα όπλα, όπως πιστόλια και τουφέκια, τα οποία κρατάτε στο αριστερό χέρι. Aν και δεν προκαλούν σοβαρή ζημιά σε δυνατούς εχθρούς, μπορείτε για κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου να τους ακινητοποιήσετε για να κάνετε στη συνέχεια χτυπήματα με το τσεκούρι ή το σπαθί σας. Τα όπλα σας μπορείτε να τα επισκευάζετε εξαργυρώνοντας blood echoes ή να τα αναβαθμίζετε εξαργυρώνοντας bloodstone shards,bloodstone chunks και blood rock στο Hunter’s Dream. Επιπλεόν μπορείτε να τοποθετείτε blood gems τα οποία συλλέγετε, για να δυναμώσετε ακόμη περισσότερο την ισχύ των χτυπημάτων σας. Πέρα από τα όπλα μπορείτε να αναβαθμίζετε και στοιχεία του χαρακτήρα σας, τοποθετώντας ρούνους που δίνουν διαφορετικά προνόμια, όπως μεγαλύτερο HP, αντίσταση σε δηλητήριο κτλ. Οι ρούνοι στην ουσία αντικαθιστούν τα δαχτυλίδια που στα παιχνίδια Souls, καθώς προσφέρουν παρόμοια προνόμια.

Ενώ όμως είναι εφικτή η απόκτηση ρούνων και η αναβάθμιση των όπλων, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την αναβάθμιση του εξοπλισμού που φοράτε, στοιχείο που έδινε μεγαλύτερο βάθος στα παιχνίδια Souls. Επιπλέον δεν υφίστανται καν οι περιορισμοί του βάρους που σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωναν τόσο την επιλογή του εξοπλισμού σας, όσο και τη συμπεριφορά σας στο πεδίο της μάχης. Και αν αυτά λίγο πολύ θεωρούνται δικαιολογήμένα λόγω της έμφασης του παιχνιδιού στο επιθετικό κομμάτι της μάχης, αδικαιολόγητη κρίνεται η παντελής έλλειψη ξορκιών και μαγείας από τον κυνηγό σας. Αυτό γεννάει δύο διαφορετικά προβλήματα που μειώνουν την απόλαυση του παιχνιδιού. Πρώτο και κυριότερο είναι ότι μειώνονται αρκετά οι επιλογές σας όσον αφορά την προσέγγιση των εχθρών και επίσης μειώνονται οι λόγοι για να παίξετε ξανά από την αρχή, καθώς η δεύτερη φορά δεν έχει τις διαφορές που θα είχε αν για παράδειγμα μπορούσατε να φτιάξετε κάποιον μάγο. Το δεύτερο πρόβλημα που απορρέει από την έλλειψη μαγείας και ξορκιών είναι οι μάχες με τα αφεντικά, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στις περιορισμένες δυνατότητες των κυνηγών και απαιτούν στην πλειονότητά τους το ίδιο ακριβώς στιλ hit and run. Πάντως είναι γεγονός πως παρά τον κοινό τρόπο αντιμετώπισής τους, τα 17 διαφορετικά αφεντικά του Bloodborne θα σας μείνουν αξέχαστα, όχι τόσο για τη δυσκολία τους, όσο για την απόκοσμη εμφάνισή τους, προϊόν της απύθμενης φαντασίας της From Software.

Αρκετά προβληματική είναι και η χρήση των blood vials αντί των παραδοσιακών estus flasks για την αναπλήρωση της ενέργειας από τα χτυπήματα των εχθρών. Ο μέγιστος αριθμός των blood vials είναι 20, ενώ μπορούν να αυξηθούν σε μικρό βαθμό χρησιμοποιώντας κάποιο ρούνο. Το πρόβλημα με τα blood vials ξεπροβάλλει όταν τα χρησιμοποιήσετε όλα και σκοτωθείτε από κάποιο δυνατό εχθρό ή αφεντικό. Μετά το θάνατό σας τα blood vials δεν αναπληρώνονται όπως συμβαίνει με τα estus flasks των Souls και είστε αναγκασμένοι να farmάρετε ώστε να μαζεύετε blood vials από τα πτώματα των εχθρών. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι χωρίς blood vial πιθανόν να δειλιάσετε να farmάρετε στο σημείο που είστε και να προτιμήσετε κάποια αρχική περιοχή όπου ο κίνδυνος είναι μικρός. Αυτό προϋποθέτει μετάβαση στο Hunter’s Dream και μεταφορά σε προηγούμενη περιοχή, όπου οι μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης για την μετάβαση αυτή είναι δεδομένο ότι θα σας τσακίσουν τα νεύρα. Επιπλέον, farmάροντας άσκοπα για 15-20 λεπτά και μεταφερόμενοι ξανά στην περιοχή που ήσασταν πριν, χάνετε τη συνοχή του παιχνιδιού και τη δυναμική της στιγμής που είναι απαραίτητες για παιχνίδια του είδους.

To Yharnam κρύβει πολλούς κινδύνους.

To Yharnam κρύβει πολλούς κινδύνους.

Σημαντικό μέρος στην εμπειρία του Bloodborne παίζει ένας νέος μηχανισμός ονόματι insight, που επί της ουσίας αποτελεί την εναλλακτική του humanity και του human effigy στα Dark Souls και Dark Souls 2. To insight χρησιμεύει για να κάνετε level up τον χαρακτήρα σας, καθώς απαιτείται να έχετε τουλάχιστον 1 insight στην κατοχή σας για να πραγματοποιήσετε το level up. Επιπλέον τo insight χρησιμεύει και ως νομισματική μονάδα στο παιχνίδι, καθώς μπορείτε να αγοράζετε χρήσιμα αντικείμενα από τον αντίστοιχο πωλητή που εμφανίζεται στο Hunter’s Dream αν έχετε περισσότερα από 10 insight. Τέλος, με την εξαργύρωση insight μπορείτε να καλέσετε κάποιον άλλον κυνηγό να σας βοηθήσει στην εξολόθρευση κάποιου αφεντικού. Το πιο ενδιαφέρον και πιο μυστηριώδες στοιχείο του insight είναι η δυνατότητα που σας δίνεται να βλέπετε διαφορετικά κάποια σημεία του κόσμου, έχοντας πολύ μεγάλο αριθμό insight, όπως κάποιους χαρακτήρες, να βλέπετε κάποια τρομακτικά πράγματα που χωρίς insight δεν μπορείτε να δείτε κτλ. Το insight με τα μυστήρια που κρύβει σας προκαλεί να εξερευνήσετε πτυχές του κόσμου με διαφορετικό μάτι, όταν ξεκινάτε new game plus έχοντας υψηλό insight από την πρώτη στιγμή.

Όπως στα Souls, έτσι και στο Bloodborne μπορείτε να εισχωρήσετε στον κόσμο άλλων παικτών για να τους βοηθήσετε να εξολοθρεύσουν αφεντικά ή να τους επιτεθείτε, ενώ αντίστοιχα κι εσείς μπορείτε να καλέσετε κάποιον παίκτη να έρθει στο παιχνίδι σας και να παλέψει μαζί σας. Αυτό συμβαίνει χρησιμοποιώντας ένα μικρό καμπανάκι που αποκτάτε στο παιχνίδι και περιμένετε ο άλλος παίκτης να έρθει στον κόσμο σας. Όμως για να γίνει επιτυχής μετάβαση πρέπει αφενός με τη σειρά του να έχει χτυπήσει ένα μικρότερο καμπανάκι και αφετέρου πρέπει να είστε περίπου στο ίδιο level. Η διαδικασία μετάβασης ενός παίκτη στον δικό σας κόσμο πολλές φορές είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, καθώς μπορεί να χρειαστούν και περισσότερα από 10 λεπτά για να βρεθεί κάποιος να σας βοηθήσει, γεγονός που σας αποτρέπει να ασχοληθείτε σοβαρά με συνεργατικές αναμετρήσεις. Πάντως όταν δουλεύει σωστά και ο παίκτης μεταβιβάζεται στον κόσμο σας γρήγορα, έχετε μία πολύ καλή εμπειρία co-op, χωρίς lag. Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται το PvP. Οι μάχες PvP γίνονται σε συγκεκριμένες περιοχές και ενημερώνεστε ότι έχουν εισέλθει αντίπαλοι παίκτες στον κόσμο σας και εισέρχονται περισσότεροι όσο συνεχίζει μία γυναίκα να χτυπάει ένα καμπανάκι. Εσείς πρέπει να αντιμετωπίσετε τους αντίπαλους παίκτες, ενώ ταυτόχρονα ψάχνετε αυτήν την γυναίκα για να την σκοτώσετε και να σταματήσει η διέλευση των παικτών στον κόσμο σας. Η αγωνία που νιώθετε για τη ζωή σας δημιουργεί μία πραγματικά δυνατή εμπερία.

Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του Bloodborne οπωσδήποτε είναι τα chalice dungeons τα οποία πολλαπλασιάζουν τις ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο. Τα chalice dungeons είναι μπουντρούμια που δημιουργείτε μαζεύοντας συγκεκριμένα αντικείμενα και μέσα από την εξολόθρευση συγκεκριμένου αφεντικού. Τα μπουντρούμια τα δημιουργείτε στις ειδικές πλάκες στο Hunter’s Dreams και διαφέρουν ως προς τη δυσκολία τους, τα επίπεδα που περικλείουν, τα αφεντικά και τους εχθρούς που σας περιμένουν κτλ. Επιπλέον μπορείτε να παίζετε co-op με φίλους ή με άλλους παίκτες μέσα στα μπουντρούμια που έχετε δημιουργήσει ή να μπείτε στα μπουντρούμια που έχουν φτιάξει άλλοι παίκτες και να σκοτώνετε μαζί τους τέρατα και αφεντικά. Η εμπειρία παιχνιδιού στα chalice dungeons είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της σειράς, καθώς ιδιαίτερα στις co-op μάχες με τρεις παίκτες η δράση είναι φρενήρης. Στα θετικά των chalice dungeons είναι η ύπαρξη πολλών νέων αφεντικών και όχι μόνο των αφεντικών που υπάρχουν στο κυρίως παιχνίδι, η πιθανότητα απόκτησης σπάνιων αντικειμένων και όπλων, αλλά και το εθιστικό gameplay που σας ωθεί να βρίσκετε περισσότερα αντίκειμενα για να φτιάξετε νέα μπουντρούμια. Στα αρνητικά συγκαταλέγεται ο χαμηλότερης ποιότητας σχεδιασμός των περιοχών.

Τα chalice dungeons προσφέρουν πολλές επιπρόσθετες ώρες παιχνιδιού.

Τα chalice dungeons προσφέρουν πολλές επιπρόσθετες ώρες παιχνιδιού.

Το Bloodborne έχει ένα από τα πιο όμορφα εικαστικά που έχετε δει σε παιχνίδι, καλοσχεδιασμένους εχθρούς και χαρακτήρες και πανέμορφα εφέ φωτισμού που μεταδίδουν άριστα την μαυρίλα και την μεγαγχολία που κατακλύζει το Yharnam. Την αρτιότητα των γραφικών αμαυρώνουν μέχρι ενός σημείου το έντονο aliasing, αλλά και κάποιες σποραδικές πτώσεις του frame rate σε συγκεκριμένες περιοχές. Αν και τα γραφικά αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση, ο ηχητικός τομέας απογειώνει τον τίτλο, με ένα εκπληκτικό soundtrack γεμάτο ατμοσφαιρικά, δυναμικά θέματα και ψαλμωδίες και ανατριχιαστικά εφέ που κόβουν την ανάσα και δημιουργούν μία ατμόσφαιρα τρόμου.

Εν κατακλειδι, το Bloodborne είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό παιχνίδι που επιβραβεύει την αφοσίωση και την επιμονή του παίκτη και αποτελεί μία ακόμη συγκλονιστική εμπειρία τύπου Souls, καθόλη την 40-45ωρη διάρκειά του. Η απουσία κάποιων στοιχείων με σκοπό να γίνει πιο βατό για τους παίκτες χωρίς πρότερη εμπειρία με παιχνίδια του είδους, γίνεται με τέτοιο τρόπο που δεν αλλοιώνει την ευχαρίστηση που προσφέρει στους φανατικούς. Είτε λατρεύετε τα παιχνίδια Souls, είτε όχι, το Bloodborne αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία που πρέπει να ζήσετε.

  • Εμπειρία Souls
  • Νοσηρός κόσμος
  • Εκπληκτικό level design
  • Νέα στοιχεία στις μάχες
  • Τα chalice dungeons
  • Εικαστική αρτιότητα
  • Ατμοσφαιρική μουσική και ανατριχιαστικά ηχητικά εφέ
  • Έλλειψη μαγείας και ξορκιών
  • Ο μηχανισμός των blood vials είναι προβληματικός
  • Μικρά τεχνικά θέματα σε γραφικά και co-op
  • Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:From Software
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.playstation.com/en-us/games/bloodborne-ps4/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:27/3/2015
PEGI:18