BattleForge Review

, Τρίτη 26 Μάιος 2009 0  

Δεν είναι λίγες οι φορές που ονειρευόμαστε πώς θα ήταν αν δύο είδη παιχνιδιών που μας αρέσουν πολύ συναντιόνταν και υλοποιούνταν σε ένα τίτλο. Οι περισσότερες προσπάθειες που έχουν γίνει στον τομέα “υβριδοποίησης” genres δεν ήταν πλήρως επιτυχημένες μέχρι τώρα. Η EA Phenomic, δημιουργός του Spell Force, με το BattleForge κάνει μια νέα πρόταση στον τομέα των υβριδίων, μόνο που αυτό δεν μένει σε διασταυρώσεις μεταξύ ειδών videogames. Βρίσκει σημείο τομής μεταξύ των real-time strategy και των... συλλεκτικών καρτών μάχης! Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι online-only, σαν MMORPG. Ακούγεται ιδιοφυές, τα καταφέρνει όμως;

Η διαδικασία είναι κλασική: εγκαθιστάς το παιχνίδι, συνδέεται στο internet για να ελέγξει για patch, κατεβάζει ένα το οποίο είναι 400MB και το πηγαίνει στην έκδοση 1.0 (ναι, έτσι έγινε), μπαίνεις στο site της ΕΑ, φτιάχνεις ένα account, διαλέγεις ένα user name, ανοίγεις ξανά τον launcher, διαλέγεις server και μπαίνεις στον κόσμο του BattleForge! Όπως είπα και πριν, είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του παιχνιδιού ο παίκτης να έχει καλή σύνδεση στο internet η οποία να μην διακόπτεται, γιατί αυτό εύκολα οδηγεί σε χρονοβόρα και ενοχλητικά disconnections, ιδιαίτερα στην μέση μίας μάχης όπου τον πετάει απο το επίπεδο και πρέπει να παίξει απο την αρχή.

Εικόντα απο το Forge, το εργαστήριο των Skylords: ακόμα και όταν ο παίκτης είναι μόνος του, βρίσκεται στο main lobby

Εικόντα απο το Forge, το εργαστήριο των Skylords: ακόμα και όταν ο παίκτης είναι μόνος του, βρίσκεται στο main lobby

Το σενάριο, λοιπόν, είναι εν μέρει γνωστό. Οι Skylords, κάτοικοι ουράνιων παλατιών, χρησιμοποιούν κάρτες απο την συλλογή τους τις οποίες διαλέγουν, δοκιμάζουν και συνθέτουν στο Forge ώστε να φτιάχνουν... decks για να σώσουν το βασίλειο του εδάφους απο κάποιο... κακό. Το μεν σενάριο γνωστό σε φίλους των παιχνιδιών με κάρτες, το δε μάλλον υποτυπώδες generic high fantasy story επηρεασμένο απο το σύμπαν του Warcraft. Όντως, η ιστορία του BattleForge δεν γίνεται σαφής κατα την διάρκεια του τίτλου και περιορίζεται σε μερικά εισαγωγικά voice overs πριν απο κάθε μάχη. Πάντως, δεν θα έλεγα πως μας ενδιαφέρει και παρα πολύ, καθώς η προσοχή μας στρέφεται στο ζουμί!

Όπως είναι προφανές, λοιπόν, το BattleForge είναι κάτι μεταξύ Warcraft III, Magic: The Gathering και World of Warcraft. Στην κεντρική οθόνη του παιχνιδιού, στο “Forge”, ο παίκτης μπορεί να ελέγξει όλες τις κάρτες που βρίσκονται στην συλλογή του, οι οποίες χωρίζονται σε Fire, Frοst, Nature και Shadow (σας θυμίζει κάτι;), να αγοράσει καινούργιες με τους 3000 BattleForge points που έρχονται μαζί με το παιχνίδι ή να πληρώσει πραγματικά χρήματα για να αγοράσει booster packs των οκτώ καρτών (με 125 points το ένα booster). Στο Forge μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει ελεύθερα κάθε κάρτα του και κάθε συνδυασμό απο κάρτες απέναντι σε εχθρούς, σαν σε μεγάλο sandbox επίπεδο. Οι κάρτες απο μόνες τους εκφράζουν units στο πεδίο της μάχης, τέρατα, ήρωες, ξωτικά δράκους, golems, orks και αβυσσαλέα πλάσματα διαφόρων ειδών. Επίσης οι κάρτες μπορούν να είναι spells, τα οποία χρησιμοποιούνται στην μάχη σαν items (π.χ σεισμός ή βροχή απο μετεωρίτες), μπορούν να είναι και αμυντικά κτίρια όπως towers. Χρησιμοποιώντας τις κάρτες, ο παίκτης φτιάχνει decks απο συγκεκριμένα πλάσματα/ξόρκια για χρήση στις μάχες.

Epic Logo!

Epic Logo!

Πώς είναι οι ίδιες οι μάχες; Πρώτα απ'ολα, το στιλ μου θύμισε πολύ το Warcraft, όπως ανέφερα. Η θεματολογία μαζί με την τεχνοτροπία των γραφικών παραπέμπουν πολύ στο γνωστό παιχνίδι. Στο ίδιο το gameplay αρχίζουν οι διαφορές: δεν υπάρχει κατασκευή κτιριών αυτών καθαυτών και οι μονάδες δεν δημιουργούνται αλλά “παίζονται”, χρησιμοποιώντας τις κάρτες και διαλέγοντας ένα σημείο στον χάρτη κοντά σε άλλες φιλικές μονάδες ή κτίρια για να εμφανιστεί στιγμιαία η συγκεκριμένη μονάδα-κάρτα. Σχετικά και με τα κτίρια, ο παίκτης σε πρώτη φάση ρίχνει στην μάχη μερικές μονάδες παίζοντας κάρτες απο το deck του, οι οποίες είναι άμεσα διαθέσιμες ώστε να ελέγξει σημεία του χάρτη τα οποία παράγουν power. Το power, μαζί με τα orbs, τα οποία παράγονται σε άλλα κτίρια και έχουν τον ρόλο tiers, καθορίζει ποιες κάρτες είναι άμεσα διαθέσιμες οποιαδήποτε στιγμή. Έτσι, οι πολύ ισχυρές κάρτες δεν μπορούν να παιχτούν αμέσως, έχοντας ανάγκη απο μερικό έως αρκετό έλεγχο στον χάρτη μέχρι να εισαχθούν.

Κλασική εικόνα απο μάχη: οι μονάδες είναι κάρτες και παίζονται άμεσα στον χάρτη

Κλασική εικόνα απο μάχη: οι μονάδες είναι κάρτες και παίζονται άμεσα στον χάρτη

Οι δυναμική του ότι οι κάρτες εμφανίζονται στιγμιαία και δεν “κατασκευάζονται” έχει αρκετό ενδιαφέρον. Αν το “spawning” δεν γίνει κοντά σε φιλικά κτίρια τα νέα πλάσματα εμφανίζονται με το μισό health. Με αυτόν τον τρόπο εμποδίζονται οι διάφορες αυτονόητες και φτηνές στρατηγικές αλλά δίνεται και επιπλέον βάθος στο deploying, ενώ σημαντικό είναι το ποιές κάρτες θα παιχθούν και πότε. Πάντως, η μηχανική του RTS είναι αρκετά πρωτόγονη και απλοϊκή. Οι μονάδες δεν έχουν πολλές δυνατότητες εκτός απο το να επιτεθούν, αν και μερικές έχουν και κάποια ειδική κίνηση. Επίσης, απουσιάζουν σχηματισμοί ή συμπεριφορές, πράγματα καθιερωμένα πλέον στο είδος εδώ και 10 χρόνια. Αν και η ποικιλία των καρτών και άρα των πλασμάτων είναι πολύ μεγάλη, καμία δεν είναι ιδιαίτερα προσεγμένη.

Το online κομμάτι του BattleForge είναι πολύ σημαντικό και αυτό φαίνεται πάντου. Το login είναι απαραίτητο πριν απο κάθε συνεδρία ενώ ακόμα και single-player μάχες στο “campaign” γίνονται σε μορφή lobby με εικονικούς servers. Αν υπάρξει οποιαδήποτε αποσύνδεση, αντίθετα με άλλα παιχνίδια στα οποία σώνεται η πρόοδος, σε αυτό υπάρχει ένα freeze αρκετών λεπτών μέχρι να ξαναγίνει η σύνδεση και ο παίκτης χάνει όλη του την πρόοδο ακόμα και σε single-player αποστολές. Αυτό μπορεί να είναι αρκετά εκνευριστικό. Άλλη διάδραση με παίκτες μπορεί να γίνει πουλώντας και αγοράζοντας κάρτες απο τα auctions στο Forge screen, μέσω chat σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού εφόσον το general lobby είναι ανοιχτό και στο Forge, αλλά και κατα την διάρκεια αποστολών. Το πρόβλημα είναι ότι, τουλάχιστον στον δικό μου server (τον οποίο δεν είχα την δυνατότητα να αλλάξω μετα την δημιουργία του χαρακτήρα μου) πολύ λίγα άτομα μίλαγαν αγγλικά. Υπήρχαν πολλοί γερμανοί αλλά και μερικές άλλες γλώσσες με περίεργα σύμβολα. Η επιτυχημένη επικοινωνία μου με άλλους παίκτες ήταν ευκαιριακή. Και εδώ αναρωτιέμαι: γιατί να υπάρχει τόσο μεγάλη έμφαση στο online αν δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος; Το να μπορείς να μιλάς σε άλλους παίκτες ενώ παίζεις SP δεν νομίζω ότι είναι τόσο ελκυστικό ή απαραίτητο.

Ένας τερατώδης στρατός. Καλό ε;

Ένας τερατώδης στρατός. Καλό ε;

Το ζουμί του online φυσικά είναι το multiplayer experience, το οποίο όμως και αυτό είναι χτισμένο σε σαθρές βάσεις. Το να παίρνει κάποιος όλο και ισχυρότερες κάρτες όσο περισσότερο παίζει είναι γνωστό και λίγο πολύ αναμενόμενο. Όμως το να μπορεί ο κάθε παίκτης δίνοντας πραγματικά χρήματα να αγοράσει περισσότερα boosters και καλύτερα πλάσματα, είναι αθέμιτο. Μπορεί να γίνεται έτσι με τα πραγματικά card games, όμως κάτι τέτοιο σε ένα παιχνίδι το οποίο θέλει να τα μιμηθεί είναι απλά καταστρεπτικό. Σε κάθε παιχνίδι έχανα, ακόμα και αν είχα ένα αρκετά αξιόλογο deck φτιαγμένο με κάρτες-έπαθλα απο αποστολές και απο boosters, γιατί οι αντίπαλοι μου απλά είχαν πολύ ανώτερες κάρτες. Υπάρχει γενικότερα ένα πρόβλημα balancing όπου συγκεκριμένες κάρτες πάντα θα νικήσουν όλες τις υπόλοιπες, και αυτό γενικά δεν βοηθάει για μια ευχάριστη multiplayer εμπειρία. Και ευχαριστώ, αλλά δεν θα δώσω 50 ευρώ παραπάνω για να γίνω καλός σε αυτό το παιχνίδι.

Το artwork είναι ίσως το πιο αξιοσημείωτο κομμάτι του τίτλου

Το artwork είναι ίσως το πιο αξιοσημείωτο κομμάτι του τίτλου

Το BattleForge, παρα τα μεγάλα του προβλήματα και την γενικότερη αίσθηση ημιτέλειας που έχει όσον αφορά το gameplay, είναι ευπαρουσίαστο και όμορφο παιχνίδι με καλοφτιαγμένο artwork. Είναι αλήθεια ότι αν και απο γραφικά δεν είναι μπροστά, δημιουργεί μια θετική ατμόσφαιρα. Οι artists, οι γραφίστες και οι σχεδιαστές των χαρακτήρων σίγουρα παίρνουν περισσότερα εύσημα απο τους gameplay designers. Ο ήχος δεν είναι άσχημος αλλά μέχρι εκεί. Τελικά, ο τίτλος αξίζει την προσοχή κάποιου ο οποίος είναι high fantasy fan, έχει βαρεθεί να μαζεύει κάρτες Magic, έχει χορτάσει το Warcraft και έχει βαθύ πορτοφόλι. Για όλους τους άλλους, όμως, συμπεριλαμβανομένων των φίλων των RTS, το παιχνίδι θα παραμείνει μια υποσημείωση, παρα τις καινοτομίες του. Επιπλέον, είναι να αναρωτιέται κανείς: όλες οι κάρτες στην συλλογή των παικτών τί θα απογίνουν όταν το παιχνίδι παλιώσει;


+ Ευχάριστος γραφικός σχεδιασμός και προσεγμένο artwork
+ Εντυπωσιακή ποικιλία καρτών (πάνω απο 200 διαφορετικές)
+ Καινοτόμα ιδέα
+ Ευπρόσιτο gameplay

- Προβλήματα ισορροπίας δυνάμεων
- Το online είναι αδύναμο παρόλο που αποτελεί τον κεντρικό άξονα του τίτλου
- Επιφανειακές στρατηγικές
- Τα Battle Points αγοράζονται με πραγματικά χρήματα

Βαθμολογία: 6.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση EA
Ανάπτυξη: EA Phenomic
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Card-based RTS
Παίκτες: 1-12
Επίσημο site: http://www.battleforge.com
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/3/2009
PEGI: 12+