alt text

Ο χρόνος που πέρασε ήταν κατά βάση ένας χρόνος προσαρμογής για τις κονσόλες νέας γενιάς, με αποτέλεσμα την κυκλοφορία των περισσοτέρων παιχνιδιών και στις παλιές κονσόλες. Η Ubisoft ακολούθησε άλλο μονοπάτι με τη σειρά Assassin’s Creed, καθώς κυκλοφόρησε δύο διαφορετικά παιχνίδια, το Assassin’s Creed Unity για PS4 και Xbox One και το Assassin’s Creed Rogue για PS3 και Xbox 360, το οποίο αποτελεί στην ουσία πνευματικό διάδοχο του Assassin’s Creed 4: Black Flag.

Το Assassin’s Creed Rogue εκτυλίσσεται λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Black Flag στην αμερικάνικη ήπειρο, με πρωταγωνιστή τον Assassin Shay Patrick Cormack. Ο Shay ύστερα από μία αλληλουχία γεγονότων που οδηγεί σε ένα θανάσιμο σεισμό στην πόλη της Λισσαβόνας, θεωρεί τους Assassins υπεύθυνους για το θάνατο εκατοντάδων κατοίκων και αποφασίζει να κλέψει ένα πολύ σημαντικό χειρόγραφο και να αποκοπεί οριστικά από αυτούς. Η σύγκρουση που ακολουθεί με τους πρώην συντρόφους του έχει αποτέλεσμα τον σοβαρότατο τραυματισμό του ήρωα. Ο Shay επιστρέφει και αποφασίζει να εκδικηθεί τους Assassins, όντως πλέον στο στρατόπεδο των Templars.

Αν και η σειρά Assassin’s Creed έχει αρκετές ιστορίες με μπόλικη δόση δολοπλοκίας και προδοσίας, στο Assassin’s Creed Rogue η απόφαση του πρωταγωνιστή να μεταπηδήσει από τους Assassins στους Templars είναι πραγματικά κάτι πρωτόγνωρο και αυτομάτως δίνει ισχυρό κίνητρο για να δείτε πού οδηγεί η ιστορία. Στο παιχνίδι συναντάτε και παλιούς γνώριμους από το Black Flag και το Assassin’s Creed 3, όπως ο Adewale και ο Achilles αντίστοιχα. Οι περιοχές στις οποίες εξελίσσεται η δράση είναι κατα κύριο λόγο η Νέα Υόρκη, η River Valley και ο Αρκτικός Ωκεανός. Στην αρχή του παιχνιδιού υπάρχουν και κάποιες αναμνήσεις στη Λισσαβόνα, αλλά και στο Παρίσι, όταν το animus σας πηγαίνει 20 χρόνια μετά τα γεγονότα της κύριας ιστορίας (αλλά και λίγο πριν από την ιστορία του Unity). Στη σημερινή εποχή εργάζεστε στα γραφεία της Abstergo και καθώς ερευνάτε τις αναμνήσεις του Shay Cormack, μία κρυφή μνήμη θέτει εκτός λειτουργίας τους διακομιστές της εταιρείας και προσπαθείτε να τους επαναφέρετε αναβιώνοντας τα γεγονότα. Σεναριακά πλέον η σημερινή εποχή υπάρχει απλά για να δικαιολογείται το κάθε παιχνίδι της σειράς, ενώ και παικτικά είναι εκνευριστικά ανιαρό να λύνετε ξανά και ξανά έναν ίδιο γρίφο με μικρές παραλλαγές, ώστε να θέτετε σε λειτουργία τους σέρβερ.

Από μέλος των Assassins σε κυνηγό των Assassins.

Από μέλος των Assassins σε κυνηγό των Assassins.

Το Assassin’s Creed Rogue δίνει την εντύπωση χορταστικού expansion του Black Flag, παρά νέου παιχνιδιού, με όσα θετικά και αρνητικά συνεπάγεται αυτό. Έτσι, από την μία υπάρχουν τα θετικά στοιχεία του Black Flag, όπως οι συναρπαστικές ναυμαχίες, η μαγεία της εξερεύνησης νησιών, το απολαυστικό παρκούρ και άλλα, ενώ από την άλλη το επαναλαμβανόμενο μοτίβο gameplay που μας έχει συνηθίσει η σειρά, ιδιαίτερα σε αποστολές που διαδραματίζονται στη στεριά. Στα θετικά συγκαταλέγεται ασφαλώς το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι βαρετές αποστολές όπου κρυφακούτε τις συζητήσεις στόχων σας, αλλά και η εν μέρει διαφοροποίηση του gameplay σε κάποιες αποστολές, η οποία πηγάζει από το γεγονός ότι οι Assassins είναι εχθροί. Αυτό έχει αποτέλεσμα βασικές αποστολές στις οποίες πλέον δεν καλείστε μόνο να σκοτώσετε στόχους, αλλά και να αποτρέψετε τη δολοφονία συγκεκριμένων χαρακτήρων κάθε φορά από τους Αssassins. Μία ακόμα διαφοροποίηση εντοπίζεται και στον τρόπο με τον οποίο οι Assassins κρύβονται για να σας αιφνιδιάσουν και να σας σκοτώσουν με ένα χτύπημα, χρησιμοποιώντας στοιχεία του περιβάλλοντος.

Κατά τ’ άλλα, πέρα από αυτές τις διαφοροποιήσεις και κάποια νέα αξεσουάρ θανάτου, όπως τα berserk και sleep grenades, στο Assassin’s Creed Rogue βρίσκετε ένα σωρό δραστηριότητες παρόμοιες με του Black Flag αλλά και του Assassin’s Creed 3. Έτσι, μπορείτε να παίρνετε μέρος σε ναυμαχίες, να καταστρέφετε τα αρχηγεία των αντιπάλων σας, να αναβαθμίζετε κτίρια κερδίζοντας περισσότερα χρήματα, να κυνηγάτε φάλαινες, να χρησιμοποιείτε το δέρμα άγριων ζώων για την κατασκευή εξοπλισμού και να συλλέγετε διάφορα αντικείμενα. Μέσα από τις ναυμαχίες που νικάτε, αλλά και από τις υπόλοιπες προαιρετικές δραστηριότητες, πέρα από χρήματα, συλλέγετε και πρώτες ύλες με τις οποίες αναβαθμίζετε το πλοίο σας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να μπορέσετε να συνεχίσετε την περιπέτειά σας, καθώς η δυσκολία των ναυμαχιών προς το τέλος του παιχνιδιού απαιτεί ισχυρότατο εξοπλισμό.

Οι ναυμαχίες για άλλη μια φορά είναι το καλύτερο στοιχείο του gameplay.

Οι ναυμαχίες για άλλη μια φορά είναι το καλύτερο στοιχείο του gameplay.

Δυστυχώς δεν συμβαίνει και με την αναβάθμιση του χαρακτήρα, καθώς οι μάχες στην ξηρά είναι εξαιρετικά εύκολες και οι όποιες προσθήκες σε εξοπλισμό δεν χρησιμεύουν ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει αφενός γιατί οι εχθροί πολύ δύσκολα καταλαβαίνουν την παρουσία σας λόγω της μετριότατης νοημοσύνης τους σε ένα ακόμα παιχνίδι Assassin’s Creed, ενώ ακόμη κι αν σας καταλάβουν, μπορείτε εύκολα να εξουδετερώσετε δύο και τρεις εχθρούς κάθε φορά “διακόπτοντας” την επίθεσή τους και μαχαιρώνοντάς τους στην πλάτη. Αρνητική εντύπωση προκαλούν και κάποια bugs (τα οποία αποτελούν σήμα κατατεθέν της σειράς όλα αυτά τα χρόνια), από φρουρούς που χώνονται σε κορμούς δέντρων, μέχρι και... θάνατο χαρακτήρα που δεν ήταν σχεδιασμένος να συμβεί στην κύρια ιστορία του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να πρέπει να ξεκινήσετε την αποστολή από την αρχή.

Αυτό που πραγματικά σας κάνει να ξεχνάτε τα αρνητικά του Assassin’s Creed Rogue και να χάνεστε στον κόσμο του, είναι αναμφίβολα η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει τόσο στην αναπαράσταση των περιοχών όσο και στην ποικιλομορφία τους. Το παιχνίδι σας ταξιδεύει σε ζούγκλες, χιονισμένα βουνά, αστικές και παραθαλάσσιες πόλεις, ωκεανούς κτλ. Ο σχεδιασμός των περιοχών είναι καλοδουλεμένος, καθώς μπορείτε να προσεγγίσετε με διαφορετικό τρόπο την κάθε αποστολή. Έκπληξη αποτελεί και το μέγεθος ορισμένων περιοχών που μπορείτε να προσεγγίσετε τυχαία και στις οποίες υπάρχουν προαιρετικές αποστολές, αντικείμενα προς συλλογή ή σεντούκια, που προσφέρουν έξτρα χρήματα, υλικά, σφαίρες κτλ. Πραγματικά η εξερεύνηση αυτών των περιοχών αποτελεί ένα από τα πιο εθιστικά στοιχεία του Rogue και μπορεί κάλλιστα να διπλασιάσει ή και να τριπλασιάσει τις 12-13 ώρες που χρειάζεστε για να ολοκληρώσετε τις βασικές αποστολές. Δυστυχώς δεν υπάρχει multiplayer, γεγονός που απογοητεύει, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Black Flag είχε ικανοποιητικές αναμετρήσεις pvp.

Assassin's Creed χωρίς παρκούρ δεν γίνεται.

Assassin's Creed χωρίς παρκούρ δεν γίνεται.

Τα γραφικά του Assassin’s Creed Rogue για παιχνίδι προηγούμενης γενιάς είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, με άρτια σχεδιασμένους χαρακτήρες και πλοία, όμορφα εφέ νερού που παρατηρείτε στα ταξίδια σας, αλλά και ρεαλιστικά καιρικά φαινόμενα, όπως η ομίχλη. Στα αρνητικά του οπτικού τομέα που σας προσγειώνει απότομα στην πραγματικότητα των παλιών συστημάτων είναι το εντονότατο aliasing, αλλά και κάποιες πτώσεις του frame rate που κάνουν τον χαρακτήρα σας φανερά δυσκίνητο. Ο ηχητικός τομέας σε ένα ακόμη παιχνίδι Assassin’s Creed αριστεύει, με ρεαλιστικές ερμηνείες και ταιριαστά μουσικά θέματα που συντροφεύουν τη δράση στην οθόνη.

Το Assassin’s Creed Rogue είναι ένα ακόμα αξιόλογο παιχνίδι Assassin’s Creed, με μία ιστορία από τις πλέον ενδιαφέρουσες που έχουμε δει στη σειρά τα τελευταία χρόνια. Αν σας άρεσε το Assassin’s Creed 4: Black Flag και θέλετε νέα δόση πειρατείας, αγοράζετε άφοβα.

  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Διαφοροποίηση στο gameplay όταν αντιμετωπίζετε Assassins
  • Συναρπαστικές ναυμαχίες
  • Πολλές ευκαιρίες εξερεύνησης
  • Αξιοπρεπέστατος τεχνικός τομέας...
  • ...αλλά με έντονο aliasing που θυμίζει σε ποιες κονσόλες παίζετε
  • Παρόμοιο με το Assassin’s Creed 4: Black Flag
  • Μέτρια νοημοσύνη των εχθρών σε ένα ακόμη παιχνίδι Assassin’s Creed
  • Απουσία multiplayer
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS3 (review), Xbox 360
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Ubisoft
ΕΚΔΟΣΗ:Ubisoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://assassinscreed.ubi.com/en-us/games/assassins-creed-rogue.aspx
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/11/2014
PEGI:18
  • Bill B.

    Πάνω που ρώτησα σήμερα αν θα βγει review γι' αυτό... Ωραία η ανάλυση Sir, με κάλυψε απόλυτα, και ο βαθμός σωστός.

    Σημαντικός τίτλος για μένα, μιας και βλέπουμε επιτέλους την πλευρά των Templars, και δεν θα έπρεπε να περάσει στην απ' έξω, και ούτε θα έπρεπε να μοιάζει με expansion.
    Αλλά το κατάπιε αμάσητο το Unity... και στην εποχή που διαδραματίζεται κιόλας, αναγκαστικά θα έμοιαζε με AC 3, 4, Liberation, Freedom Cry (ίδια τα έκαναν όλα αυτά).

    Λίγο περισσότερο διαφήμιση να το έκαναν, δεν θα ήταν κακό. Τέλος πάντων, το περιμένω για PC το '15... και το ταξίδι στο franchise συνεχίζεται 🙂

  • Bill B.

    Termi κάνε μία διόρθωση στην 2η παράγραφο την λέξη... "υπεύιυνους"

    • http://game20.gr Terminator

      Ωραίος

  • nikolas22072014

    Συγχαρητήρια sir Daniel για τα review που κάνεις.
    Το παιχνίδι δεν θα το παίξω γιατί δεν μου άρεσε το Black flag αλλά θα μου πεις αν θέλεις τι γίνεται στο τέλος με τον πατέρα του arno.
    Υ. Γ το review που έκανες για το unity ήταν καταπληκτικό.

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Check το link για να μην spoilαρουμε τα παιδιά που δεν έχουν τερματίσει το rogue:

      https://www.youtube.com/watch?v=0WKsKy1K-uc

  • Γιάννης

    Εγώ πάντως το βλέπω ως ένα αρκετά καλό AC. Καταρχήν έχει ωραία ιστορία και present day και έχει και διαφορετικό naval combat σε χιόνια/πάγο που το κάνουν πιο διασκεδαστικό. Παρά την ομοιότητά του με το Black Flag, έχει και κάποια νέα χαρακτηριστικά. Έχοντας ασχοληθεί αρκετές ώρες και με το Rogue αλλά και με το Unity ,πιστεύω πως το Rogue είναι πολύ καλύτερο από το Unity και είναι κρίμα που δεν βγήκε σε Next Gen. Το Unity για μένα "μπάζει" από παντού (1.5 μήνα είναι που έχει βγει και ακόμα στο PS4 την περισσότερη ώρα τρέχει σε 23-24 FPS). Ο τεχνικός τομέας που είναι καινούριος (δλδ. νέο combat & parkour system) δεν λειτουργεί καλά ,όλο κολλάει και έχει θέματα. Ενώ στo Rogue ,υπάρχει ο παλιός τεχνικός τομέας που εμένα μου άρεσε πολύ περισσότερο και σίγουρα θα τον ήθελα και στα άλλα της σειράς. Το review ήταν πολύ καλό ,ο βαθμός οκ ,εγώ θα του έβαζα ένα 8 οπότε πάνω κάτω τα ίδια 😛

  • ggraper

    Δικαιο και ωραιο το review sir daniel;-).

  • Skooma dealer(Tes Funboy)

    Πολυ καλο review sir daniel για ενα.....αρκετα καλο παιχνιδι τολμω να πω..
    Αλλα για αγορα δεν μου περναει απο αγορα...Ημουν μεγαλος fan της σειρας και την εχω ολη αλλα καταλαβα οτι ειναι ολα σχεδον το ιδιο....(πρωσοπηκη μου αποψη).
    Κατι ασχετο....να παρω το Diablo 3 reaper of souls στο pc η στο ps3;Για τετια παιχνιδια παιζει ρολος και η διακδικτιακη κοινοτητα που νομιζω στο pc θα ειναι μεγαλητερη αλλα θελω να ακουσω και καμια αλλη γνωμη....

  • Στέλιος Βαρδάκης

    Το εχω τερματισει εδω και καιρο,παρα τη συνεχομενη απατη και εκμεταλευσει της Ubi στους fan της σειρας , δε μπορεσα να μην το αγορασω.Απο τεχνικο τομεα δεν ειχα απαιτησεις , ηξερα σε τη κονσολα επαιζα , για αυτο και δεν εδωσα σημασια και κοιταξα πιο πολυ το Story , το οποιο δε με ξετρελανε κιολας. Ηταν απλως ωραιο , μεχρι. Αν θελω κατι απο την σειρα ειναι Ezio times 🙁

  • OPTIKLOPS

    Πιστεύω πως το αδίκησες λίγο στην βαθμολογία . Επεισης το ότι μιαζει με το Assassin’s Creed 4: Black Flag δεν θα το έλεγα αρνητικό , περισσότερο θετικό θα το έλεγα διότι είναι το καλύτερο της σειρας

  • http://game20.gr/ Sir Daniel

    To Black Flag αν και δεν το θεωρώ το καλύτερο της σειράς, εντούτοις και εμένα πέρυσι με είχε εντυπωσιάσει και μπορείς να τρέξεις και στο αντίστοιχο review για πιο πολλές λεπτομέρειες. Απλά μία εμπειρία που είναι τόσο πολύ copy-paste σε σχέση με το BF όσο να ναι στερεί την ευχαρίστηση και το στοιχείο της έκπληξης που προσωπικά ένιωσα πέρυσι. Μην κολλάς σε βαθμολογίες, το παιχνίδι προτείνεται ανεπιφύλαχτα σε όσους δεν χόρτασαν από την εμπειρία του Black Flag και θέλουν κι άλλο.

  • gogos

    Μεγάλη έκπληξη το Game για μένα. Ένα καλό assassin's creed απο το πουθενά, μετά την απογοήτευση του unity ήταν οτι έπρεπε. Αν και στο μεγαλήτερο βαθμό του μοιαζει με expansion του Black flag, δεν πάει να είναι ένα παιχνίδι με καλοφτιαγμένο gameplay, story που ενώνει τα assassin's creed 3 - black flag - Unity ένω παράλληλα σεναριακά στέκεται σε υψηλότερο επίπεδο απο εκείνα και τέλος με όμορφα γραφικά και άριστο optimization σε PC.

    Θα ήθελα πάρα πολύ να δω στο μέλλον την Ubisoft Sofia, να αναπτύσει ένα νέο game για την σειρά. Το Rogue είναι η απόδειξη πως για να γίνει ένα καλό παιχνίδι , δεν είναι απαραίτητο να σπαταληθούν άπειρα εκκατομύρια. Μικρές, αλλά πιο επικεντρωμένες σε συγκεκριμένους στόχους ομάδες μπορούν να παραδώσουν καλήτερα αποτελέσματα.

    • Constantinos

      Μην ξεχνας οτι η βαση του παιχνιδιου ηταν το Black Flag. To σεναριο ειναι αυτο που πρωτοπορει οχι το gameplay. Απ το 4ο sequence ειχα αρχισει να το βαριεμαι γιατι απλα κανεις τα ιδια πραγματα που εκανες και στο Black Flag.

      Δεν θεωρω κανα τρομακτικο επιτευγμα αυτο που εκανε η Ubisoft Sofia. Aπλα πηρε τα παντα ετοιμα απ το Black Flag, αλλαξε χαρτη, εφτιαξαν ενα ομολογουμενως καλογραμμενο σεναριο και δημιουργησαν εναν νεο ενδιαφεροντα χαρακτηρα. Κατα τ αλλα, οι βασεις και οι ιδεες ειναι ιδιες και απαραλλαχτες.

      Ειναι κριμα παντως που χανεται ετσι αποτομα απ τη σειρα ο Shay.

      • Deathracer2009

        Δηλαδη να ξεσκονισω το 360 για χαρη του Rogue; Και παιζει ρολο αμα παιξω αυτο πρωτα αντι του Unity;

        • Φοίνικας ο Τέταρτος

          Το τέλος του Rogue είναι η αρχή του Unity οπότε καλύτερα πρώτα Rogue και μετά Unity

      • gogos

        Κάπου στην μέση κάνει μια μικρή κοιλία το σενάριο, αλλά αυτό πιστεύω πως οφείλεται κυριώς στα side activities. Aν μετά την main mission κάνεις 10 side και μετά ξαναπάς σε Main, όσο να'ναι ο ρυθμός χαλάει κάπως. Πάντως ήταν πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθείς την "μεταστροφή" του Shay σε Templar και δεν κρύβω πως το φινάλε του παιχνιδιού με εντυπωσίασε, με την πανέξυπνη ένωση που έκανε με τα γεγονότα του Unity. Απο το revelations είχα να δω καλή γραφή σε παιχνίδι της σειράς.

        Τώρα για το gameplay ισχύει οτι δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις. Απλά βελτιώνει την συνταγή του ήδη πολύ καλού Black flag. Και μόνο που έχουν ελλατώσει σε σημαντικό βαθμό τις γραμμικές "tail the target" missions μου ήταν αρκετό. Θετικές προσθήκες ήταν το γεγονός πως σαν Templar έπρεπε να έχεις το "νου" σου να μην σου την πέσουν οι κρυμμένοι assassin's και ο περιορισμένος χρόνος που είχες στην διάθεση σου για κολύμπι στα παγωμένα νερά. Δεν άλλαζαν και δραματικά την εμπειρία άλλα ήταν καλοδεχούμενες.

        • Constantinos

          BTW, εχει αναπτυχθει εντονη πλεον φημολογια στο διαδικτυο οτι στο present day του Syndicate θα δειξουν (χειριζομαστε?) τον απογονο της Ευας. Οποτε το σεναριο Desmond το ξεχναμε και λογικα βαδιζουμε στις ριζες του gameplay στο present day, οπως το μαθαμε.

          • gogos

            Ο Desmond "μας άφησε χρόνους". Το γνωρίζαμε απο το Black flag και απο το Unity, αλλά υπάρχει και ξεκάθαρη επιβεβαίωση μέσα απο το Rogue. Μακάρι να γίνει κάτι καλό με την σύγχρονη εποχή, γιατί την εγκατέληψαν πλήρως στα τελευταία games.

            Έχει βγει ήδη ένα 40λεπτο μεγάλης διάρκειας gameplay του Syndicate. Φαντάζομαι το έχεις δει. Κρατάω τις επιφυλάξεις μου για το πόσο καλοσχεδιασμένες θα είναι οι αποστολές στην στεριά και για το αν ο χάρτης θα έχει ουσιώδες περιεχόμενο, όμως σίγουρα θα ασχοληθώ με το Game, όπως έκανα και με όλα τα προηγούμενα. Θέλω να πιστεύω οτι θα υπάρχει βελτίωση στο parkour system και τα προβλήματα με το Context sensitive. Το να διακόπτονται οι αναριχήσεις, επειδή ο χαρακτήρας πηγαίνει δεξιά-αριστερά απο το παράθυρο αντι να μπει μέσα (όπως στο Unity) είναι κάπως fail.

  • Constantinos

    Aν σ αρεσε το Black Flag λογικα θα σ αρεσει και το Rogue, αν και η εντονη και ρεαλιστικη πειρατικη θεματολογια δινει αλλο αερα στο Black Flag. To Rogue απλα ειναι μια αξιεπαινη προσπαθεια ενος μικρου Ubisoft studio τ οποιο βεβαια πατησε σε γνωριμα μονοπατια χωρις να ρισκαρει σε πραγματα. Λογικο εν μερει. Προσωπικα, πλην του σεναριου και του πρωταγωνιστη, το Rogue Μου φανηκε βαρετο και μονοδιαστατο.

    Το ending του Rogue συνδεεται με τo οpening του Unity.