alt text

Μία ακόμα άποψη προστίθεται στην όλη συζήτηση που έχει ξεκινήσει τον τελευταίο καιρό για τη βιωσιμότητα των γραμμικών single-player παιχνιδιών. Αυτή τη φορά μιλάμε για την Amy Hennig, αρχιdeveloper των Uncharted 1-3 και του παιχνιδιού Star Wars της Visceral που ακυρώθηκε πρόσφατα. Σύμφωνα με την Amy Hennig, το κόστος ανάπτυξης γραμμικών single-player παιχνιδιών αυξάνεται όλο και περισσότερο, αλλά όχι και οι πωλήσεις τους. Η Hennig θεωρεί ότι οι παίκτες ναι μεν ζητάνε τέτοια παιχνίδια και διαμαρτύρονται όταν ακυρώνονται, αλλά δεν τα αγοράζουν απαραίτητα και συχνά κάθονται και τα βλέπουν να παίζονται σε βίντεο στο ίντερνετ. Εσείς τί λέτε για το θέμα;

  • meh

    Εγω ελπιζω να γινει ενα ωραιο κραχ στην παραγωγη ΑΑΑ τιτλων γιατι πολυ μας τα επρηξαν.
    Amy, εχεις βιογραφικο στολιδι αλλα καλυτερα να μην μιλαγες.

  • JCDenton

    Ασε μας βρε Amy.Δε παει να κλεισει και η Visceral....ωπα αυτη οντως εκλεισε 😛
    Αν και εν 'μερη εχει δικιο,αλλα και παλι οι μεγαλοι publishers μας το φερνουν στα μουλωχτα να μην ξαναβγαζουν καθαρα AAA single player παιχνιδια.Μεγαλη συζητηση,αλλα βλεπω παλι εμεις οι "μοναχικοι" gamers να τη "πληρωνουμε".

  • nikolas22072014

    Δυστυχώς είναι αλήθεια. Βέβαια φταίνε και αυτοί γιατί στην αρχή της γενιάς σε κάθε παιχνίδι ήθελε ένα κάρο patch για να στρώσει. Πάντως δεν νομίζω να χαθεί το single player απλά θα μείνουν λίγα και ποιοτικά.

  • Tanno Buchino

    Ας πρόσεχαν τι λένε. Η αλήθεια είναι στη μέση. Τα θέλουμε όντως, αλλά δεν τα αγοράζουμε λόγω του ότι πήραμε ένα μάθημα να μην αγοράζουμε σκέτο και μισοτελειωμένο το παιχνίδι και να μην πληρώνουμε ξανά και ξανά €20 για κάθε DLC. Αυτή η καραμέλα με τα DLCs πρέπει κάποτε να σταματήσει.

    • Konstantinos

      Αυτο ακριβως. Τελος με τα DLC ΗΜΑΡΤΟΝ.

    • Worms

      Πολυ σωστος. Πρεπει να σταματησουν τα DLC. Εν τω μεταξυ μου κανει εντυπωση που οι περισσοτεροι τα κραζουν ενω απ αυτους αρκετοι πανε και τα αγοραζουν. Και δυστυχως βλεπω αρκετα σχολια καθημερινα εδω μεσα να γραφουν "αγορα σιγουρα' κλπ.

      Αν δεν τα αγοραζε κανεις τους τοτε σιγουρα θα ειχαμε πιο ολοκληρωμενα και πιο ποιοτικα single player ιστοριες. Τωρα γι αυτο γινεται αυτο το πραγμα. Σε λιγο θα βγει DLC AC origins θα το αγορασουν καποιοι. Κανονικα οσο και να σου αρεσει καποιο παιχνιδι θα πρεπει να μην στηριξεις αυτη την αηδια που λεγεται DLC. Ακου DLC. To βρηκαμε τωρα.

      Τις προαλλες μου ειπε ενα παιδι απο εδω μεσα οτι το Alan Wake συνεχισαν την βασικη ιστορια με αλλα δυο DLC. Δηλαδη την παλευουν? Προφανως πολλοι δεν θα τα αγορασαν. Πως θα παιξουν το sequel αν βγει? Προφανως χανεις το ενδιαφερον σου μετα απο το καθε παιχιδι

      • Tanno Buchino

        Τότε είχα αγοράσει τα DLCs του Alan Wake, αλλά έμαθα το μάθημα μου μετά όταν παράγινε το κακό με αυτά. Τα περισσότερα DLCs δεν αξίζουν καν.

        • Worms

          Εσυ που τα επαιξες, η ιστορια οντως ειναι συνεχεια? Δηλαδη αν καποιος δεν τα εχει παιξει, δεν μπορει να παιξει μια ενδεχωμενη συνεχεια?

          • Tanno Buchino

            Όχι, δεν είναι συνέχεια. Μόνο το 1ο ήταν για να κλείσει το Alan Wake και να το κάνει ένα cliffhanger, αποκαλύπτωντας τι πραγματικά έγινε στην αρχή. Το 2ο είναι εκτός παιχνιδιού.

            Επίσης, δεν ξέρουμε αν θα το συνεχίσουν. Είπαν ότι εξαρτιόταν με την εμπορική επιτυχία του Quantum Break. Από 'κει και πέρα δεν ξέρω τι απέγινε.

            • Worms

              Επειδη μου ειπε ενα παιδι οτι τα DLC του Alan Wake συνεχιζαν την ιστορια απο εκει που τελειωσε το βασικο παιχνιδι. Και λεω εγω τι γινεται? Εγω νομιζα οτι τα DLC ειναι εξτρα περιεχομενο και δεν πρεπει μπλεκεται στην βασικη ιστορια. Το σωστο ετσι ειναι δηλαδη

              • Tanno Buchino

                Για κάνε ένα refresh, γιατί έκανα ένα edit με μία παραπέρα φράση.

                Το βασικό παιχνίδι ήδη τελείωσε εκεί. Το 1ο DLC απλώς αποκαλύπτει τι έγινε στην αρχή (δεν μπορώ να πω παραπάνω). Από 'κει και πέρα δεν ξέρουμε αν θα το συνεχίσουν.

                Το 2ο είναι off-set story. Δεν έχει καμία σχέση με το παιχνίδι. Θεώρησε το ως μία πρόκληση πλατφόρμας.

                Το American Nightmare είναι άλλο παιχνίδι βασισμένο στην TV σειρά που προβαλλόταν στο Alan Wake, με τον ίδιο Alan Wake ως πρωταγωνιστή.

                • Worms

                  Α ενταξει. Οποτε παλι καλα δεν το εκαναν απαραιτητο το DLC αφου και το 1 και το 2 δεν συνεχιζουν την ιστορια αμεσα. Για μενα καλα εκαναν. Αν και το καλυτερο θα ηταν να μην εβγαζαν καθολου DLC.

                  Τις προαλλες επαιξα το DLC του The Last of us σε εναν φιλο μου που το ειχε αγορασει. Πραγματικα οντως ηταν τραγικο. Οπως το περιμενα. Δεν ειχε τιποτα συγκλονιτικο και μπορω να πω οτι μου χαλασε την ατμοσφαιρα του βασικου παιχνιδιου

                • Tanno Buchino

                  Ξέρω γι' αυτό το DLC. Ήταν το χειρότερο. Χάλασαν τον χαρακτήρα της μικρής.

                • Worms

                  Ολο μας εδειχνε για ποιο λογο φευγει η φιλη της, μας εδειχνε στο λουνα παρκ πως επαιζαν, κατι αδιαφορα πραγματα λες και εμας μας ενοιαζαν καθε τρεις και λιγο να την ρωταει γιατι φευγει. Δεν ειχε καμια σχεση με τον joel και γενικως για τον κοσμο μετα την μολυνση. Δεν το περιμενα απο μια τετοια εταιρεια να φτιαξει τετοιο βαρετο πραγμα

                • Tanno Buchino

                  Κι εγώ περίμενα να δω πως κατέληξε η μικρή με την φίλη της μέχρις να φτάσει στον Joel, αλλά το έχεσαν. Μέχρις και λεσβία την κάνανε εκεί.

                • Worms

                  Δεν νομιζω να ειναι λεσβια μονο και μονο επειδη εδειξε το φιλι. Δεν εχω θεμα με αυτο εννοειται (αν και ηταν καπως ξεκαρφωτο). Εμενα δεν μου αρεσε που μεχρι το τελος απλως προχωρουσαν και ολο την ρωταγε και την ρωταγε γιατι φευγει λες και με νοιαζε εμενα τι θα γινει. Περιμενα θα δω και συγκλονιστικο και απλα περιμενα. Δεν εχω παιξει πολλα DLC αλλα αν ειναι ολα σαν αυτο, καταλαβα 🙂

                • raziel

                  φιλε σιγουρα εχεις παιξει τα dlc?φυσικα και συνεχιζουν το παιχνιδι και τα 2 dlc ?

                • Tanno Buchino

                  Τα έχω παίξει και τα 2. Έχω και τα συλλεκτικά (X360 και PC) εδώ. Όχι, δεν τα συνεχίζουν καν. Το πρώτο αποκαλύπτει τι έγινε στην αρχή. Το δεύτερο είναι απλώς ένας γρίφος πλατφόρμας, και τίποτα παραπάνω, και δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό παιχνίδι.

  • tELeStic

    Δύο ονόματα: Hellblade και Last of Us 2. Το πρώτο χωρίς υποτίθεται το κόστος ενός ΑΑΑ έσπασε σχεδόν ταμεία, το δεύτερο με το full κόστος του πιστεύω θα σπάσει ταμεία, μια και όλοι το περιμένουμε σαν τρελοί. Όταν ένα παιχνίδι έιναι καλό θα πουλάει.

    • JCDenton

      Δυστυχως ειναι οι εξαιρεσεις τα παιχνιδια που αναφερεις.Wolf II: The New Colossus-Prey-Dishonored 2-Deus Ex: MD-The Evil Within 2 ειναι απο τα παραδειγματα ποιοτικων επιτυχιων αλλα ταυτοχρονα δυστυχως,εισπρακτικων αποτυχιων.

      • tELeStic

        Προσωπικά κατηγορώ τα trailers τουλάχιστον όσον αφορά στο Prey και το Evil Within 2. Και τα δύο όταν είδα το τρέιλερ απλά δεν ήθελα να τα πάρω. Το σωστό μάρκετινγκ είναι μεγάλη δύναμη.

        • Gogos

          Ισχύει ότι η προώθηση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την εμπορική επιτυχία του οποιουδήποτε προϊόντος. Σε τελική ανάλυση δεν έχει τόσο σημασία αν ένα παιχνίδι είναι πράγματι ποιοτικό, όσο το να καταφέρει να σε πείσει ότι είναι ποιοτικό. Αυτό βέβαια ισχύει για όλα τα μέσα. Για παράδειγμα, στην μουσική βιομηχανία είναι ακόμη πιο έντονο το φαινόμενο, καθώς σπανίως η φωνή ενός καλλιτέχνη αποτελεί το βασικό εισιτήριο που θα του εξασφαλίσει την επιτυχία.

          Εταιρίες, όπως η Nintendo και η Sony είναι δεδομένο ότι θα επενδύσουν τεράστια ποσά τόσο στην ανάπτυξη, όσο και διαφημιστική καμπάνια των παιχνιδιών τους, καθώς βάσει αυτών αναμένουν να πουλήσουν μακροπρόθεσμα κονσόλες. Κατ' επέκταση, δεν νομίζω πως σειρές, όπως το Zelda ή το The Last of us είναι η νόρμα αυτή τη στιγμή σχετικά με το μέλλον του single player.

          Από εκεί και πέρα ο μόνος τρόπος για να θωρακιστεί κανείς τον εαυτό του είναι η ενημέρωση. Τα reviews παίζουν σημαντικό ρόλο με την προϋπόθεση βέβαια ότι είναι αμερόληπτα. Η Bethesda έκανε το τεράστιο λάθος να υποτιμήσει την σημασία τους στο πρόσφατο παρελθόν, ακολουθώντας μια πολιτική, η οποία ήθελε gamers και κριτικοί να παίζουν τα παιχνίδια της μαζί την ημέρα της κυκλοφορίας. Προφανώς και αυτό έγινε με σκοπό να αποφύγει την κατακραυγή στην περίπτωση που ένα παιχνίδι της θα είχε προβληματικό λανσάρισμα, αλλά -κατά την άποψη μου- αυτός ήταν ένας από τους λόγους που τόσο το Dishonored 2, όσο και το Prey είχαν χαμηλότερες από το αναμενόμενο πωλήσεις. Δεν μπορεί να περιμένεις το παιχνίδι σου να σπάσει τα ταμεία από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, όταν δεν υπάρχει για αυτό ούτε μια κριτική στο διαδίκτυο.

      • Feregorn

        Το MD ήταν χειρότερο συνολικά από τον προκάτοχο HR, λειψό και με ανούσια DLC. Απέτυχε να εκπληρώσει τις προσδοκίες των υποψήφιων αγοραστών του. Η εταιρία του φταίει για ότι του συνέβη.

  • VagDog

    Απλά ο περισσότερος κόσμος είναι επιλεκτικός.. Δεν αγοράζω ότι βγαίνει εκεί έξω , αν δεν είναι στα γούστα μου.. Πάντως όπως ειπώθηκε και πιο κάτω, τα single player παιχνίδια που πραγματικά αξίζουν, πάντα πηγαίνουν καλά σε πωλήσεις χωρίς καμία εξαίρεση!!!

  • alessan

    Απέξω απέξω το φέρνουν να μας τα χρεώνουν τόσο που θα χρειάζεται εορτοδανειο για να τα αγοράζουμε, ή να μας ξαναξεφουρνισουν εκείνα τα ξεχασμένα με τα μεταχειρισμένα ή κατι παρόμοιο!

    Οσο για το game as a service, oντως έχει χρημα αλλα για πόσους μέσα στην χρονια;;; 2 άντε 3 παιχνίδια! Ολα τα αλλα θα θαφτουν στην λήθη, υπό την δύναμη της εκάστοτε μόδας! Πχ overwatch/pubg ! Τουλάχιστον το single player με κάποια προσφορά ή σε καλύτερη τιμή κάποτε μπορεί να ρεφαρει!

    Ας βγάζουν καλα παιχνίδια κ αργά ή γρήγορα τα λεφτά τους θα τα πάρουν! Αν πετάνε χρήματα για ηθοποιούς πρώτης γραμμής πχ κ στα αλλα το παιχνίδι είναι για φάπες δεν τους φταίει κανένας!

  • G.J.

    Αμα δεν γίνει κραχ στα multiplayers, RIP single. Από την άλλη πρέπει και τα single να ξεχάσουν το 60€ price tag εκτός και αν είναι elder scrolls, fallout, witcher κλπ. 10-15 ωρες single player με 0 replay value για 60 δεν τα σκάω πλεον.

  • Worms

    Εγω πιστευω οτι ολα παιζουν ρολο.

    Αρχικα η τιμη των 60 ευρω ειναι αρκετα υψηλη για καποια παιχνιδια που δεν γινεται να παιζεις για μεγαλο χρονικο διαστημα(το ιδιο υψηλη τιμη μου φαινεται εμενα και για open world παιχνιδια ασχετα που πολλοι νομιζουν οτι οι ωρες ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ gameplay ειναι περισσοτερες απο τα γραμμικα παιχνιδια. Νομιζουν.)

    Επισης το οτι δεν πουλανε(αν ισχυει) πιστευω παιζουν ρολο οι reviewrs που επηρεαζουν τον κοσμο. Ενα γραμμικο single player παιχνιδι πλεον βλεπω δεν βαθμολογειται θετικα εκτος απο καποιες αποκλειστικοτητες πχ Uncharted. Την λεξη "γραμμικο" πλεον την βαζουν στα αρνητικα ξεχνωντας οτι ειναι θεμα γουστου και ξεχνωντας οτι πολλοι βαριουνται τα multiplayer η παιχνιδια που εχεις 500 πραγματα να κανεις(ΑC, Far Cry 4 και τα sequel ετσι οπως το καταντησαν κλπ) .

    Και ενας αλλος λογος ειναι να μην ισχυει τιποτα απο αυτα που λεει η γυναικα και απλως ολοι τους να προσπαθουν να πεισουν τον κοσμο οτι δεν τα αγοραζουμε με αποτελεσμα να στραφουν πολλοι σε multiplayer παιχνιδι ή single player ανοιχτου κοσμοι. Ετσι αυτοι που τα φτιαχνουν τα παιχνιδια να μην τους στοιχιζουν πολλα χρηματα.

    Τελος μην ξεχναμε οτι τα γραμμικα single player που αξιζουν θα πουλησουν ακομα και αν δεν ειναι αποκλειστικοτητες. Το οτι δεν πουλησαν τα Wolfenstein 2, The evil Within 2, Resident evil 7 δεν μου λεει κατι. Προφανως δεν ειναι τοσο ποιοτιικα παιχνιδια. Θα το κρινουμε αυτο οταν βγουν ποιοτικα single player παιχνιδια.

    • Θανος

      "Τελος μην ξεχναμε οτι τα γραμμικα single player που αξιζουν θα πουλησουν ακομα και αν δεν ειναι αποκλειστικοτητες. Το οτι δεν πουλησαν τα Wolfenstein 2, The evil Within 2, Resident evil 7 δεν μου λεει κατι. Προφανως δεν ειναι τοσο ποιοτιικα παιχνιδια."

      Μεσα σε 3 προτασεις σκοτωσες το single player gaming αδερφε. "Προφανως δεν ειναι τοσο ποιοτικα παιχνιδια" Πραγματικα στενοχωριεμαι που ετσι απλα τα ξεσκαταρεις.
      Φιλικα

      • Worms

        To Wolfenstein 2 εχει μεσα ρομποτ, και ναζι. Πιστευεις αυτα πανε μαζι? Για να μην μιλησω για το μη σοβαρο υφος

        Το The Evil Within(το 1 εχω τερματησει) και το Resident evil 7(το εχω τερματησει) δεν πιστευεις οτι εχουν πολλα κλισε στοιχεια μεσα? Οκ ειναι σε γενικα γραμμες καλα παιχνιδια και πολυ τρομακτικα αλλα δεν μπορεις να τα πεις και ποιοτικα παιχνιδια. Εγω πιστευω οτι αν βγει παιχνιδι ισαξιοα ποιοτικα με το The Last of us και απο αλλη εταιρεια παλι θα πουλησει. Το θεμα ειναι να βγει

        • Θανος

          Εγω ξερω οτι ολοι γκρινιαζαν στα resident 5 και 6 οτι η σειρα εχει καταντησει action αλλα οταν βγηκε το 7 οπου στραφηκε παλι σε Horror ουτε οι μισοι δεν πηγαν να αγορασουν. To 7 αν και ειχε τα λαθακια του με οποιον μιλησα το κατα ευχαριστηθηκε.
          Και το ξαναλεω, το γεγονος οτι το resident 6 πουλησε τοσο πολυ παραπανω απο το 7 το θεωρω αστειο

          • Worms

            Σωστο αυτο που λες. Ισως το οτι αλλαξε η καμερα σε first person να ειναι ενας λογος που δεν το αγοαραν αρκετοι καθως το ειχαν μαθει με αλλον χειρισμο. Επισης το οτι δεν επαιζε κανενας πρωταγωνιστης απο τα παλια Resident Evil πχ Chris Redfield, Leon κλπ που ο κοσμος τους ειχε συμπαθησει, ισως κι αυτο επαιξε τον ρολο του.

            Εγω πιστευω οτι και το The Evil Within και το Re 7 ηταν καλα σε γενικες γραμμες παιχνιδια αλλα ειχαν πολλα κλισε πραγματα τα οποια δεν μου αρεσαν και τα βρηκα λιγο ανωριμα. Προτιμω τα παιχνιδια που κυμαινονται σε πιο ρεαλιστικα πλαισια και ισως θα επρεπε να το κοιταξουν λιγο αυτο. Το 90% που βγαινουν ειναι ψευτια. Μηπως ο κοσμος τα εχει βαρεθει αυτα (που τα εχουμε δει 1 εκ φορες) και θελει κατι πιο σοβαρο και ρεαλιστικο? Δεν ξερω παντως δεν μπορω να πιστεψω οτι το The Last of us, Uncharted πουλησε επειδη ηταν αποκλειστικοτητες. Νομιζω πουλησαν επειδη αξιζαν. Μπορει και να κανω λαθος. Δεν ξερω

            • Gogos

              Καλά τώρα μεταξύ μας οι clickers του The Last of us ή τα επίπεδα που πολεμάς ζόμπι στο Uncharted 1 δεν είναι και η επιτομή του ρεαλισμού! 😀

              Δεν είναι απαραίτητο κάθε story-driven παιχνίδι να απορρίπτει τα στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, αλλά οφείλει να μπορεί να τα δικαιολογήσει με κάποιον τρόπο μέσα από το σενάριό του. Για παράδειγμα, οι υπερφυσικές δυνάμεις του Dishonored γίνεται γνωστό από το lore πως προκύπτουν από την παράλληλη διάσταση του Void. Κατά συνέπεια, έχουν νόημα στον κόσμο του παιχνιδιού και δεν αισθάνεσαι ότι καταστρέφουν το immersion όσο παίζεις.

              • Worms

                Για το The Last of us/Uncharted ισχυει. Θα προτιμουσα να ηταν πιο ρεαλιστικα οπως στο Uncharted 4. Παρολα αυτα ο πρωταγωνιστης δεν ειχε υπερφυσικες δυναμεις πχ ο Nathan Drake ηταν απλος, και ωραιος στην εμφανιση 🙂

                Ισως ο κοσμος να εχει βαρεθει αυτο το υπερβολικο που βλεπουμε πολυ συχνα στα παιχνιδια. Με αγρια πολυ αρρενωπα χαρακτηριστικα, μπρατσομενους, να σκοτωνουν ρομποτ και τερατα κλπ. Το The Last of us μπορει να μην ειναι αληθινο αλλα το παρουσιαζει με πολυ με δραματικο τροπο και με ενηλικο υφος. Ο Joel δεν ηταν ατρομητος. Τον εδειχναν να πονουσε, να χανει την ψυχραιμια του (πολυ σπανιο σε παιχνιδι) και ειχε ευαισθησιες. Αυτο με κερδισε εμενα πχ οταν εκλαιγε

                Οσο και να δικαιολογουν καποια παιχνιδια για τις υπερφυσικες δυναμεις που εχουν(πχ Dishonored) δεν παυει να υπαρχουν αυτες και αυτο σε μερικους να μην αρεσει. Δεν λεω να μην υπαρχουν τετοια παιχνιδια, δεν μπορουμε να βλεπουμε μονο ρεαλιστικα παιχνιδια αλλα πλεον βλεπουμε κυριως μη ρεαλιστικα παιχνιδια. Δεν πιστευεις οτι υπαρχει πλεονασμος? Τα εχουμε δει 1000 φορες. Ενας λογος που ο κοσμος ηθελε Call of duty WWII πιστευω ηταν αυτος που λεω

                • Gogos

                  Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με την επιστημονική φαντασία στα παιχνίδια -πόσο μάλλον όταν είναι σωστά υλοποιημένη- όμως με ενοχλεί αφάνταστα όταν βλέπω να θυσιάζεται η κοινή λογική για χάρη της διασκέδασης. Για παράδειγμα, στο Batman: Arkham Knight το σενάριο στα cinematics έκανε τα πάντα για να με πείσει πως χειρίζομαι έναν χαρακτήρα που έχει σαν κώδικα τιμής του να μην διαπράττει δολοφονίες. Ωστόσο, ο ίδιος χαρακτήρας κατά την διάρκεια του gameplay πυροβολεί και πατά με το άρμα μάχης του αμέτρητους κακοποιούς μέχρι να πέσουν οι τίτλοι τέλους. Το παιχνίδι αυτοαναιρείται με την κάθε ευκαιρία.

                • Worms

                  Ναι αυτο συμβαινει και περισσοτερο σε "ελευθερα"παιχνιδια τυπου GTA που τα cutscene δεν συνδεονται με το gameplay. Για να μην αναφερω που οι αστυνομικοι καθε τρεις και λιγο σε χανουν και δεν μπορουν να σε ξανανετοπισουν ευκολα ενω ο πρωταγωνιστης μπορει και ξεφευγει πολυ ευκολα. Αυτα τα παιχνιδια δεν μου αρεσουν

                  Οσον αφορα την επιστημοικη φαντασια, θελω να προσθεσω οτι μου αρκει ο πρωταγωνιστης να ειναι ρεαλιστικος τουλαχιστον. Αν και προτιμω ολο το παιχνιδι να ειναι ρεαλιστικο καθως μπαινω στο κλιμα πιο καλα, μου αρκει ομως αν ο πρωταγωνιστης ειναι "αληθινος" με ανθρωπινα χαρακτηριστικα (χωρις κουκουλες και στολες) οπως ο συμπαθεστατος Nathan Drake 🙂

                  Για παραδειγμα στο Far Cry 1 παρολο που απο την μεση και μετα δεν ηταν τοσο ρεαλιστικο, ο πρωταγωνιστης ηταν απλος ανθρωπος. Και αυτο ειναι που σε αγχωνει την ωρα του gameplay. To να ειναι ανυπερασπιστος και να σκεφτεσαι τι μπορεις να κανεις με βαση την λογικη. Στο Dishonored, Bioshock, Crysis δεν νιωθεις ετσι την ωρα που παιζεις καθως ξερεις οτι υπαρχουν κι αλλοι τροποι να αποφυγεις κατι. Αυτο μου χαλαει ολη την ατμοσφαιρα του παιχνιδιου.

                  Εσυ απ οτι καταλαβα προτιμας παιχνιδια με επιστημονικη φαντασια ε?(αρκει να δικαιολογουν τις δυναμεις) Τα ρεαιστικα παιχνιδια δεν σου πολυ αρεσουν ε? Πιστευω ας πουμε οτι αν το Resident Evil 7 δεν ειχε αυτα τα ψευτικα/γελοια τερατα θα ηταν πιο τρομακτικο. Δεν προτιμας περισσοτερο τον ψυχολογικο τρομο?

                • Gogos

                  Δεν έχω πρόβλημα. Όσο άνετα θα έπαιζα τα Hitman ή Kingdom Come: Deliverance (τοποθετείται στην εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και αναπτύσσεται με γνώμονα τον ρεαλισμό χωρίς μαύρη μαγεία, τέρατα και άλλα συναφή), τόσο άνετα θα ευχαριστιόμουν το The Last of Us ή το Metro.

      • Gogos

        Αν υπήρχε πραγματικός συσχετισμός ανάμεσα στην ποιότητα και την εμπορικότητα ενός παιχνιδιού, η Looking Glass Studios (System Shock/Thief) ή η Clover Studio (Okami) δεν θα είχαν βάλει λουκέτο λόγω ανεπαρκών πωλήσεων. Θα ήταν ωραίο κάθε παιχνίδι βασιζόμενο αποκλειστικά στην αξία του να γινόταν επιτυχία, αλλά χωρίς την διαφήμιση δεν γίνεται τίποτε. Με τον σταυρό στο χέρι κανένας δεν πήγε μπροστά.

        • Worms

          Αυτο με την διαφημιση που λες και πιο κατω μαλλον ισχυει. Πιστευω ομως οτι η πλειοψηφια δεν ασχολειται με gaming sites και reviews. Οι περισσοτεροι νομιζω πανε στο καταστημα και βλεπουν ολα τα παιχνιδια στα ραφια και επιλεγουν εκεινη την στιγμη χωρις να γνωριζουν πολλα. Αλλοι ενημερωνονται με καποιες διαφημισεις στο youtube και αλλοι μεσω της τηλεορασης. Ισως αυτα τα παιχνιδια που ανεφερα να μην διαφημιστηκαν πολυ και ο κοσμος να μην τα γνωριζει.

  • Mike Geo

    Σκεφτειτε ποσοι απο εσας δινετε 10-15 ευρω για να δειτε μια ταινια στο σινεμα σε 3D μαλιστα, για ενα εργο που διαρκει μολις 1 ωρα και μερικα λεπτα. Αναλογικα αν το παμε, τα 60 ευρω δικαιολογουνται νομιζω, για ενα παιχνιδι που μπορει να κρατησει 10+ ωρες.

    Επισης ενα video game μπορει ευκολα να πεσει στα 40-50 ευρω μεσα σε συντομο χρονικο διαστημα.
    Τελος απαιτειται εξισου πολυ δουλεια στο να δημιουργηθει μια ταινια, ποσο μαλλον ενα παιχνιδι.

    Λεω κατι λαθος;; 😀

    Please bring more single player games. Με αυτα μεγαλωσαμε!!!!

  • Marioland

    I call bullshit.
    Το Nier Automata πούλησε μια χαρά.
    Το Cuphead πούλησε μια χαρά.
    Το N.Sane Trilogy πούλησε μια χαρά.
    Το Mario Odyssey και Breath of the Wild πούλησαν μια χαρά.
    Το Horizon Zero Dawn και Uncharted: Lost Legacy πούλησαν μια χαρά

    Μπούρδες, μπούρδες, μπούρδες απο χαρτογιακάδες που δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται και δεν τους αρκεί να έχουν πολλά λεφτά, θέλουν ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.

  • Chris

    Υπάρχουν πολλοί που νοιώθουν ότι παίζουν απλά βλέποντας youtubers να παίζουν. Είναι πραγματικά περίεργο φαινόμενο αλλά παράλληλα είναι και ζημιογόνο για τη βιομηχανία. Γιατί πολύ απλά αυτοί οι παίχτες πιθανότατα δε θα αγοράσουν το παιχνίδι που βλέπουν στο YouTube. Το φαινόμενο αυτό σε συνδυασμό με το multiplayer που μπορεί να απορροφήσει παίχτες για αρκετούς μήνες βλάπτουν τα single player παιχνίδια και τη βιομηχανία γενικότερα. Έχουμε περάσει τα μισά αυτής της γενιάς και ακόμα δεν έχουμε δει καινούριο GTA. Και γιατί να δούμε αφού το τελευταίο που βγήκε το ... 2013 ακόμα πουλάει σαν τρελό λόγω του multilayer.

  • Chris

    Θα ειχε ενδιαφέρον αν καποιος χρησιμοποιώντας το vgcharts και το metacritic εξέταζε τις πωλήσεις παιχνιδιών σε γενιά ps2, ps3 και την τωρινή. Δηλαδή θα μπορούσε κάποιος να δει πχ πόσα παιχνίδια με βαθμολογία υψηλότερη από 70 ή 80 στο metacritic βγήκαν στις προηγούμενες γενιές και πόσα κομμάτια πούλησαν. Και αντιστοιχα για την τρέχουσα γενιά. Θελει κόπο αλλά θα έχει ενδιαφέρον.

    • Gogos

      Δεν νομίζω ότι θα ήταν εύκολο ή πως θα είχε νόημα τελικά να γίνει κάτι τέτοιο, καθώς αφενός οι αριθμοί του vgcharts δεν είναι αξιόπιστοι και αφετέρου η σημερινή εποχή απέχει παρασάγγας από εκείνη του Ps2. Σήμερα βλέπεις περσόνες και sites να αναδεικνύονται βασιζόμενα αποκλειστικά στο θάψιμο παιχνιδιών. Νομίζω πως κάθε άτομο που παρακολουθεί την βιομηχανία χρόνια δεν δίνει ιδιαίτερη ιδιαίτερη βάση σε πλατφόρμες όπως το Metacritic, όχι μόνο λόγω των clickbaits, αλλά κυρίως λόγω των θυγατρικών sites που εμφανίζονται και εξαφανίζονται με την ταχύτητα του φωτός, ώστε να παρασύρουν τους μέσους όρους προς τα πάνω.

  • Giannis

    Αυτο με τα παιχνιδια που εχει ανεβει τοοσο πια το κοστος του development εχει καταντησει λιγο καραμελα νομιζω, δεν αμφιβαλω οτι ισχυει σε ενα βαθμο αλλα πλεον το εχουν σαν δικαιολογια για ολες τις απληστες τακτικες τους. Οπως το "η πειρατεια βλαπτει τις πωλησεις" που χρησιμοποιουσαν παλιοτερα

    • Feregorn

      Υπάρχει βίντεο με οικονομικά στοιχεία από ισολογισμούς μεγάλων Publishers που καταρρίπτουν την καραμέλα αυτή. Έχω βαρεθεί να το ποστάρω όμως...

      • meh

        Εχει ανεβει το κοστος αναπτυξης ή δινουν τεραστια ποσα σε marketing?

        • Feregorn

          Δεν είναι το 1ο. Για να μην spoiλάρω, iού το βίντεο:

          https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

          Υ.Σ. Επίσης αυτό με τη λήψη ειδοποιήσεων για απαντήσεις από το disqus ξεκίνησε πρόσφατα; Δεν το θυμάμαι παλαιότερα...

  • Θανος

    Παιδια σταματηστε να φερνετε τα Last Of Us , GTA etc. ως παραδειγματα. Ειναι απο εταιρειες μεγαθηρια που ξερουν οτι θα πουλησουν πριν καν βγαλουν τα trailer τους, και με το δικιο τους βεβαια γιατι ριχνουν δουλεια. Αλλα μπορω καλλιστα να φερω αλλα τοσα παραδειγματα καλων παιχνιδιων που δεν πουλησαν. Περιμενατε ολοι σαν τρελοι το Last Guardian και οταν βγηκε δεν το αγορασε κανεις, ενω ηταν ανταξιο των προσδοκιων, τουλαχιστον αυτων που ηξεραν τους δημιουργους. Αλλο που θυμαμαι ειναι το Titanfall 2 που ξερω οτι το εφτιαξαν πολυ πιο καλα, επισης ενα απο τα καλυτερα για μενα Bioshock Infinite θυμαμαι ο ιδιος ο Termi ειχε βγαλει αρθρο "Καλες αλλα οχι τρελες οι πωλησεις " , Prey.. και η λιστα συνεχιζεται. Δεν λεω εχουμε και εμεις το δικιο μας με τα κωλο dlc τους αλλα μην ριχνετε ολο το φταιξιμο στη βιομηχανια. Ειναι γεγονος οτι οι Gamers ειναι και λιγο σκουπιδοφαγος τοσα χρονια, που ριχνουν λεφτα με το τσουβαλι σε cod, destiny και δεν ξερω και εγω τι αλλο. Εγω παντως βλεπω λιγοτερα ΑΑΑ παιχνιδια αλλα αυτα που βγανουν ειναι Hollywoodized με τεραστια budget, δλδ με τα 15 trailer τους τις μεγαλες δεξιωσεις , events etc. Εγω θυμαμα πηγαινα και αγοραζα παιχνιδια μονο κοιταζοντας το εξωφυλλο πολλες φορες, αλλα δυστηχως εχει γινει πολυ commercial η φαση και τυφλωνομαστε απο trailers και hype (Destiny,No mans sky,Τhe order1886 etc.). Μεγαλη αλλαγη παντως για μενα εγινε στην αλλαγη της νεας γενιας, μια αλλαγη που ποτε δεν χωνεψα

    Υπαρχουν ΑΑΑ ποιοτικα παιχνιδια απλα ειναι λιγοτερα θα ελεγα. Δεν βλεπω να εχει τοσο αδικο η Amy (respect για Soul Reaver μια ζωη Amy)

  • Constantinos

    Στα λογια της κυρα Amy, διακρινω μια πικρια. Οχι αδικη παντως. Μην ξεχναμε αλλωστε οτι απο μαμα του λοχου της Naughty Dog και του Uncharted, μεταπηδησε στη Visceral, αναλαμβανοντας ενα μεγαλεπηβολο project το οποιο ακυρωθηκε αδοξα.

    Κοιταζοντας σφαιρικα το ζητημα, διαπιστωνω οτι η ριζα του κακου, προερχεται απο την εισοδο των online παιχνιδιων στις ζωες μας. Ποσος κοσμος υπαρχει εκει εξω που αγοραζει πισι, κονσολα ή κονσολες για να παιξει CoD, BF, DESTINY, FIFA κλπ, μονο και μονο για να βυθιστει στο ανελεητο online grinding? Δεν κακολογω κανεναν, ωστοσο προκειται για μια σκληρη πραγματικοτητα. Βεβαια, υπαρχουν προεκτασεις γυρω απο την σταδιακη εξαλειψη των ΑΑΑ single player παιχνιδιων.

    Πρωτο και σημαντικοτερο για εμενα θεμα που προκυπτει ειναι η απουσια ποιοτικης πενας. Αν εξαιρεσουμε μερικα στουντιο που εχουν αποδειξει οτι γνωριζουν το story telling, ολα τα υπολοιπα επικεντρωνονται στα ιδια πραγματα. Δραση, σφαξιδια, γραφικα κλπ. Ποσες φορες φετος εβγαλα τα σικωτια απ τα ρουθουνια μου με τα απειρου καλους προβληματα της Α.Ι.? Μαλλιασε η γλωσσα μου και το χερι μου να τα επισημαινει.

    Το Dishonored, αν για ενα πραγμα το εκτιμησα και το εκτιμω σαν δημιουργια, ειναι οτι εστησε και παρουσιασε εναν καλογυαλισμενο κωδικα εχθρικης νοημοσυνης. Μετα απο αυτο το χαος. Ακομα και η μεγαλη Naughty Dog δεν ασχολειται. Σπουδαιο ρολο παιζει η προωθηση ενος προιοντος. Οι κανονες του marketing ειναι αμειλικτοι. Αν δεν διαφημισεις, δεν διαδωσεις σωστα αυτο που προτιθεσαι να πουλησεις, ο αγοραστης θα σε γειωσει.

    Περαν ολων των παραπανω ομως, δεν θα επρεπε και εμεις ως gamers να κανουμε μια μικρη ανασκοπηση της τρεχουσας γενιας? Αρχικα, θα σταθω ονομαστικα σε συγκεκριμενες κυκλοφοριες που με hype-αραν, διχως να σχολιασω τις πωλησεις αλλα τον αντικτυπο που μου αφησαν εμενα σαν καταναλωτη και λατρη του single player. Ως προς το single player, θαρρω οτι μεχρι τωρα, βιωνουμε μια μετριοτατη γενια.

    Λοιπον:

    1. Thief. Oπισθοδρομικο.

    2. The Οrder. Απογοητευτικο για full price τιτλο.

    3. Deus Ex MD. Προβληματικο τεχνικα. Ενιωθα οτι επαιζα ενα μεγαλο expansion του HR.

    4. MGS V. Hταν αυτο ενα απο τα MGS που αγαπησαμε ? Για μενα οχι.

    5. AC Unity. Απο που ν αρχισω και που να τελειωσω?

    6. Wolfenstein, Doom, Prey. Υπερβολικα κιτς για τα τωρινα γουστα μου.

    7. Rise of the Tomb Raider. Δεν ειναι Tomb Raider. Ειναι ενας sandbox κλωνος του Uncharted.

    8. Watch Dogs. Project με πολλες προοπτικες, επι της ουσιας μια απ τα ιδια.

    9. GTA V. Παιχνιδι που παιζουν οι σφιχτες του Survivor και τα λοιπα καγκουρια.

    10. Αrkham Knight. Μηπως το παραεκαναν με το Βatmobile?

    Θα μπορουσα να γραψω αλλα τοσα. Δυστυχως υπαρχουν πολλα. Ευτυχως (λεω εγω ο αφελης) που σ αυτη τη γενια παιξαμε ενα Uncharted 4, Witcher, AC Origins, Hellblade, The Last Guardian, Resident Evil 7, The Evil Within, Horizon Zero Dawn, για να θυμομαστε που και που το αμιγως single player κομματι.

    Δεν ξερω για το κοστος παραγωγης των single player παιχνιδιων. Προφανως θα κοστιζει. Το τσαμπα πεθανε προπολλου. Προσωπικα, παρατηρω μια στασιμοτητα και μια προχειρατζα ανευ προηγουμενου, στη διαδικασια αναπτυξης των single player παιχνιδιων.

    • Yiann1s

      Εγώ θα υποστηρίξω το ότι όντως μεγάλος παράγοντας της πτώσης του single player παιχνιδιού είναι το streaming service καθώς επίσης το γεγόνος πως το καταναλωτικό κοινό έχει χάσει το μπούσουλα σε πολλά επίπεδα.

      Η βολιδοσκόπηση του τομέα marketing των εταιρειών σε συνεργασία με τον ανελέητο debate που προκαλουν τα μέσα χάρη στο διαδίκτυο αποπροσανατολίζουν τον καταναλωτή, είτε λέγεται gamer, είτε νεος στο είδος, γονιός κ.ο.κ.
      Δεν είναι πλεον ευχαριστημένος, παρατάνε παιχνίδια για τα οποία έδωσαν 60-70-80 ευρω πριν καν τα αρχισουν και πάνε στα επόμενα. Φαίνεται πως ο κόσμος θέλει multiplayer και online αλλα δεν υπάρχει διαφορα εφόσον το νέο περιεχόμενο είτε έρθει εντός ενος υπάρχοντος παιχνίδιου είτε σε νέου είναι το ίδιο και το αυτό!
      Μαζοποίηση, αισχροκέρδια, μαζοχισμός, μαζι με το παιχνιδι μου θέλω και 500-600 ευρω νεα καρτα γραφικών ή νεα τηλεόραση. Που τα μάθατε αυτα ρε;

      Δε φταίνε τα παιχνίδια, είναι το συμπέρασμα, εμείς φταίμε. Δεν ειναι Λαρα ειναι Νέιθαν, δεν ειναι το 5 ειναι το πρεκουελ του που λεγεται 6, σ αρεσει το destiny; πως τολμάς όταν υπάρχει ένα δωρεάν παιχνίδι που λέγαται warframe, και ας ειναι το ίδιο στην τελική. Γιατί δε μας νοιάζει τι μας αποτυπωσε, τι μας άρεσε, το λόγο για τον οποίο βιαζόμαστε να γυρίσουμε απο τη δουλειά μας. Κοίταμε τον αγαπημένο μας reviewer, τον streamer, τον σχολιαστη στην ιστοσελιδα που συχνάζουμε, τον συμπαίχτη μας, αν το gta V το παίζουν χρυσαγιίτες και δεκάχρονα.... και πάει λέγοντας. Σε αυτόν τον οχετό θυμώνουμε και νευριάζουμε με αυτον-η που τόλμησε να αγαπησει έστω και λίγο το παιχνίδι που εμείς μισήσαμε.

      Αν βγουν 100 παιχνίδια σε ένα χρόνο, μέσα σε αυτη τη χρονική περίοδο αν
      μας άρεσαν τα 50 και τα υπόλοιπα 50 οχι, το θέωρω φυσιολογικό, όχι
      λογικό, "φυσιολογικό".

      Δε πρέπει να διορθώσουμε το σύμπτωμα αλλά την αιτία.

      Ο δημιουργός με το κοινό του είναι αλληλένδετα. Αν το κοινό δεν ξέρει , ο καλλιτέχνης δε θα πάει ένα βήμα παραπέρα. Και αν ο καλλιτέχνης δεν εκπαιδεύσει το κοινό του που είναι εύπλαστο, τότε το κοινό του θα χάσκει μια ζωή σε λευκούς τοίχους.

  • NewSammo

    Καλά όσα αναφέρονται. Άλλα με μεγάλη δόση αλήθειας άλλαόχι τόσο.
    Νομίζω πάντως οτι η αλήθεια βρίσκεται στην αλλαγή του κόσμου που παιζει και του γιατί.
    Εξηγω. Πλεον η μεγαλύτερη γενιά έχει δει και έχει μαθει να παιζει μόνη της. Ξεκίνησε να παιζει με σκοπό να ταξιδέψει σε εναν άλλο κοσμο και να ζησει μια εμπειρία μέσα απο το παιχνίδι.
    Σήμερα η πιτσιρικαρία δεν εχει αυτή την πορεία στα πράγματα και ζει για να κερδίζει ο ένας τον άλλον. Δεν μιλάνε για τα games σαν μια εμπειρία (καλη ή κακή) αλλά σαν ενα τομέα να βγει ο ανταγωνισμός και η καφριλα σε πολλές περιπτώσεις...
    Αλλη γενιά αλλες ανάγκες και συνήθειες και αυτό αντικατοπτρίζεται και στις πωλησεις.
    Βέβαια και η βιομηχανία έκανε κινήσεις που μείωσαν ή απομάκρυναν τον κοσμο απο το single player αλλά και οι παίχτες πλέον είναι άλλοι με αλλες αναγκες και θέλω.
    Θέλουν να σκίζουν τους αλλους στο CoD περισσότερο απο το να νιώσουν οτι ζουν τις περιπέτειες κάποιου ήρωα.