alt text

Πολλά indie games μας εκπλήσσουν με την εφευρετικότητα και την πρωτοτυπία τους, στοιχεία που αποτελούν τα δυνατά τους όπλα ώστε να βρουν μία θέση στην αγορά. Το Among the Sleep δεν στερείται ούτε πρωτοτυπίας, ούτε εφευρετικότητας. Δυστυχώς η ίδια η ιδέα στην οποία βασίζεται βάζει εμπόδια στο gameplay και προσφέρει μία σύντομη, βαρετή και γεμάτη “ανορθογραφίες” εμπειρία.

Το παιχνίδι σας βάζει στο ρόλο ενός δίχρονου παιδιού που γιορτάζει τα γενέθλιά του με την μητέρα του που αγαπάει πολύ. Η μητέρα του κάνει δώρο ένα αρκουδάκι και το βάζει για ύπνο. Όταν νυχτώσει, έντρομο το παιδί συνειδητοποιεί ότι το αρκουδάκι αυτό μιλάει και μάλιστα αποδεικνύεται ο μοναδικός σύμμαχός του, όταν για αδιευκρίνιστο λόγο η εικόνα του σπιτιού γίνεται εφιαλτική και η μητέρα του είναι άφαντη. Ο στόχος σας στο παιχνίδι είναι αφενός να βρείτε την μητέρα του παιδιού και αφετέρου να καταφέρετε να μην πέσετε στα χέρια του δαίμονα που εμφανίζεται αραιά και που στην ολιγόωρη ενασχόλησή σας με τον τίτλο.

Το Among the Sleep είναι ένα survival horror πρώτου προσώπου στα πρότυπα των πρόσφατων Οutlast και Daylight, αν και ο στόχος του δεν είναι να σας τρομάξει, αλλά περισσότερο να σας μεταδώσει τον τρόπο με τον οποίο βιώνει ένα μικρό παιδί τον τρόμο. Το παιχνίδι προσπαθεί από τις πρώτες στιγμές να σας κάνει να αφομοιώσετε τον ρόλο του δίχρονου παιδιού και η αλήθεια είναι ότι σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει, έχοντας ως σύμμαχο τα ταιριαστά ηχητικά εφέ. Έτσι, καθώς μπουσουλάτε από δωμάτιο σε δωμάτιο, αισθάνεστε τα φώτα της τηλεόρασης στο σκοτεινό δωμάτιο εφιαλτικά, όπως και τα παράσιτα που ακούγονται από την οθόνη, ενώ τινάζεστε βλέποντας την σκιά ενός ρούχου που κρέμεται στην κρεμάστρα. Στις σκοτεινές περιοχές του σπιτιού μπορείτε να αγκαλιάσετε το αρκουδάκι σας και αυτό με τη σειρά του σας φωτίζει το χώρο για να απαλύνει τον φόβο σας και να κάνει ορατό το οπτικό πεδίο σας. Οι εικόνες που πλάθει η φαντασία του κάθε παιδιού αποτυπώνονται με ακρίβεια σε αυτά τα πρώτα λεπτά της περιπέτειας μέσα στο σπίτι, αλλά όλο αυτό σύντομα χάνεται όταν βγαίνετε από το σπίτι.

Η αρχή και το τέλος κάθε εφιάλτη... το παιδικό δωμάτιο.

Η αρχή και το τέλος κάθε εφιάλτη... το παιδικό δωμάτιο.

Δυστυχώς από αυτό το σημείο και μετά το gameplay παίρνει την κατηφόρα. Αν και τα σκηνικά ξεχωρίζουν για τον σουρεαλιστικό σχεδιασμό τους και ο σχεδιασμός των περιβαλλόντων είναι ικανοποιητικός, τα πράγματα γίνονται σύντομα βαρετά, καθώς το μόνο που κάνετε είναι να μπουσουλάτε από το ένα σημείο στο άλλο και να λύνετε υπερβολικά απλούς γρίφους. Εδώ φαίνεται πως οι δημιουργοί του Among the Sleep έπεσαν στην παγίδα της ίδιας της ιδέας του παιχνιδιού. Πράγματι θα ήταν άστοχο να βάλουν απαιτητικούς γρίφους όταν ο πρωταγωνιστής είναι ένα παιδί δύο ετών, αλλά από την άλλη δεν σκέφτηκαν ότι όλη αυτή η απλοποίηση του gameplay αδυνατεί να κρατήσει το ενδιαφέρον, αφού δεν υπάρχει και καμία αφηγηματική πλοκή που ενδεχομένως θα σας κρατούσε για τη συνέχεια.

Επιπλέον, σε κάποια σημεία το παιχνίδι δεν καταφέρνει ούτε καν να παραμείνει έστω και τυπικά ρεαλιστικό. Το παιδί ψάχνει διάφορα αντικείμενα που πρέπει να τοποθετήσει σε συγκεκριμένο σημείο μέσα στην περιοχή, πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί αφού η δυνατότητα προσανατολισμού είναι περιορισμένη σε αυτή την ηλικία. Το χειρότερο είναι ότι σε κάποια φάση τραβάτε ένα αντικείμενο μέσα από το πηγάδι χρησιμοποιώντας μια χειρολαβή(!), καταρρίπτοντας τους νόμους της φύσης και της λεπτής κινητικότητας που έχουν τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία. Τα πράγματα γίνονται λίγο πιο ενδιαφέροντα όταν πρέπει να κρυφτείτε από τον δαίμονα-σκιά που συναντάτε σε διάφορα σημεία, αλλά είναι τόσο αραιές οι εμφανίσεις του που στην πραγματικότητα δεν σας απασχολεί σχεδόν καθόλου. Στα αρνητικά του παιχνιδιού συγκαταλέγεται και η διάρκεια, η οποία μετά βίας φτάνει τις δύο ώρες!

Ο σχεδιασμός των περιβαλλόντων είναι από τα λίγα θετικά στοιχεία του τίτλου.

Ο σχεδιασμός των περιβαλλόντων είναι από τα λίγα θετικά στοιχεία του τίτλου.

Ο οπτικός τομέας του Among the Sleep δεν κάνει εντύπωση, όπως θα έπρεπε με βάση το είδος του παιχνιδιού. Τεχνικά παραπέμπει σε τίτλους δεκαετίας, ενώ πρόχειρη είναι και η δουλειά στα physics που φαντάζουν απαρχαιωμένα. Την κατάσταση σώζει το ιδιαίτερο στιλ γραφικών, αλλά και η σχετική ποικιλία στα περιβάλλοντα, με τα σουρεαλιστικά σκηνικά και την συχνά παραμυθένια ατμόσφαιρα του τίτλου να καταφέρνουν τελικά να κρατάνε τα προσχήματα. Αντίθετα, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στα ηχητικά εφέ, καθώς οι απόκοσμοι ήχοι που ακούτε τόσο μέσα στο σπίτι, όσο και στα εξωτερικά περιβάλλοντα, καταφέρνουν να σας ανατριχιάσουν. Το voice acting είναι ικανοποιητικό και κυρίως η ερμηνεία του μικρού αρκούδου ο οποίος έχει ταιριαστή φωνή.

Συνοπτικά, το Among the Sleep δεν καταφέρνει να μετατρέψει μία έξυπνη ιδέα σε μία μεστή, τρομακτική εμπειρία που θα σας μείνει αξέχαστη. Το επιφανειακό gameplay, η σύντομη διάρκεια και η έλλειψη αφηγηματικής πλοκής ή δράσης πιο πιθανό είναι να σας... νυστάξουν παρά να σας χαρίσουν έναν τρομακτικό εφιάλτη.

  • Ενδιαφέρουσα ιδέα
  • Ανατριχιαστικά ηχητικά εφέ
  • Ιδιαίτερο στιλ γραφικών στα περιβάλλοντα
  • Βαρετό και επιφανειακό gameplay
  • Έλλειψη αφηγηματικής πλοκής
  • Ανορθογραφίες όσον αφορά τις ικανότητες ενός δίχρονου παιδιού
  • Γραφικά δεκαετίας
  • Μετά βίας φτάνει τις δύο ώρες
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Krillbite Studio
ΕΚΔΟΣΗ:Krillbite Studio
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:Horror adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.krillbite.com/ats/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:29/5/2014 (PC), 2014/2015 (PS4)
PEGI:-
  • kats

    Προλαβαίνει σε 2 ώρες να γίνει βαρετό;;

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      Όσο και να σου φαίνεται περιέργο καταφέρνει να γίνει βαρετό μετά τα πρώτα 30-40 λεπτά του walkthrough...

  • euris

    2 ώρες; Ουάου! Ούτε Metal Gear Solid 5 Ground Zeroes να ήταν!

  • worms_arm

    Το παιχνιδι το επαιξα και το θεωρω παρα πολύ καλο. Ενώ συμφωνω με μερικα πραγματα από το review όπως το ότι δεν εχει καλα γραφικα, μικρη διαρκεια.

    Στα υπολοιπα διαφωνω. Το παιχνιδι σου δειχνει πως ένα παιδι βιωνει τον τρομο και τους λογους για τους οποιους φοβαται. Και στην αρχη που λες ότι

    "για αδιευκρίνιστο λόγο η εικόνα του σπιτιού γίνεται εφιαλτική και η μητέρα του είναι άφαντη"

    spoiler
    Δεν ξερω αν το λες για να μην κανεις spoiler. Όλα αυτά τα ενιωθε το παιδι από την αρχη που η μητερα καυγαδιζε με τον πατερα και που δεν το φροντιζε καθολου. Το παιδι ειχε ψυχικα τραυματα από την μητερα που δεν το φροντιζε, ηταν αλκοοιλικη, το σπιτι αναστατωμενο και συνεχως εβλεπε την μανα του σαν κατι πολύ τρομακτικο(γι αυτό ηταν τερας) και συνεχεια το κηνυγουσε.

    Ακομα και οι πιστες που ειχαν πεταμενα μπουκαλια σε ένα σπιτι αναστατωμενο(από την μητερα που ηταν αλκοοιλικη και ξεσπαγε στο παιδι) αλλα και από τις ζωγραφιες σου εδειχνε ποσο ασχημα νιωθει το παιδι που ο μονος που ενιωθε οτι το φροντιζει ηταν το αρκουδακι του. Που αν δεν κανω λαθος στο τελος καταλαβα από την φωνη οτι το ταυτιζε με τον πατερα του που του το εκανε δωρο. Τι λες? Ισχυει?

    Εγω παντως δεν εχω δει άλλο παιχνιδι να σου μεταφερει τετοια πραγματα. Όπως και να εχει εμενα μου αρεσει παρα πολύ το παιχνιδι. Είναι από τα λιγα που με ενθουσιασαν, όχι για το gameplay αλλα για το ποσο προσεγμενες είναι πιστες και το πως ταιριαζουν με αυτά που βιωνει το παιδι αλλα και τα μηνυματα που περναει.

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      Ναι βρε ξέρω τι γίνεται στο τέλος με την μητέρα, προφανώς δεν θέλω να αποκαλύψω τί γίνεται στα παιδιά που θέλουν να το παίξουν.

      Spoiler:Κι εγώ έτσι κατάλαβα, ότι ήταν ο πατέρας.

      Δεν διαφωνώ ότι το ending έχει αρκετό βάθος, αλλά στέκομαι στο γεγονός ότι δεν υπήρξε στο ενδιάμεσο μία αφηγηματική πλοκή που θα σε κατευθύνει σταδιακά στο συμπέρασμα που βγαίνει στη τελευταία σκηνή του τίτλου, με αποτέλεσμα προσωπικά εμένα να μην μου κρατήσει ενδιαφέρον και μέχρι τότε να έχω "ξενερώσει", αφού το gameplay ήταν υπερβολικά απλοϊκό. Αυτό με τα μπουκάλια και τις ζωγραφιές που λες, θα μπορούσαν να είναι ενδείξεις, αλλά τουλάχιστον εγώ μόνο στο τέλος μου ήρθαν στο μυαλό και τα σύνδεσα. Anyway ας μην spoilaρουμε άλλο γιατί θα μας την πέσουν...

      • worms_arm

        Αφου εγραψα spoiler. Οποτε δεν νομιζω να πειραζει.

        Παντως εχεις δικιο σε αυτό που λες τωρα και το ότι το gameplay ηταν απλοικο. Αλλα είναι αυτό που λες και στο review. Αν ηταν πιο συνθετο δεν θα ταιριαζε να τα κανει αυτά ένα μικρο παιδι. Επισης δεν θα μου αρεσε να εχει πολύ αφηγηματικο μερος και δυσκολη πλοκη γιατι όλα αυτά που δειχνει το παιχνιδι, είναι αυτά που βλεπει το παιδι και όπως τα καταλαβαινει αυτό. Όπως καταλαβες εχω εντυπωσιαστει με αυτό το παιχνιδι 🙂

  • gogos

    Απο τα πρώτα gameplay videos δεν "μου κόλησε καλά" το συγκεκριμένο. Αν και η κεντρική του ιδέα φαινόταν ενδιαφέρουσα, είχε υπερβολικά "χαμηλούς τόνους" για τα γούστα μου. Ο ψυχολογικός τρόμος είναι δίκοπο μαχαίρι. Ελάχιστα παιχνίδια δυστυχώς έχουν καταφέρει να τον αποδώσουν σωστά, αν εξαιρέσει κανείς τα κορυφαία silent hill.

  • GeorgeZFR

    Από τα βίντεο φαινόταν ότι κάτι δεν κολλούσε στην όλη φάση, σίγουρα καλή η ιδέα αλλά αν είναι και τόσο βαρετό... και μόνο 2 ώρες?? δεν θα πάρω ευχαριστώ, εάν το δώσουν σε κάνα plus ίσως το δοκιμάσω.

  • http://thereaperclan.blogspot.gr/ TheReaper

    Εμένα αυτό μου θύμισε μια ταινία που είχα δει παλιότερα, με δυο μωράκια που προστάτευαν το σπίτι από κάτι κλέφτες. Είχαν κάτι ηθοποιούς να κάνουν τις φωνές τους και το τι είχαν σκεφτεί οι δημιουργοί της ταινίας για να κάνουν τα παιδιά ήταν απλά απίστευτο. Δεν ξέρω αν κατάλαβε κανείς για ποια ταινία μιλάω.

    Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια σκηνή στην οποία μιλούσαν τα παιδιά μεταξύ τους ενώ έστηναν μια παγίδα για τους κλέφτες κι έλεγαν το πόσο άτυχα είναι επειδή όσο θα μεγάλωναν τόσο περισσότερα εγκεφαλικά κύτταρα θα έχαναν στη διάρκεια. Οπότε αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι ίσως τελικά οι "ανορθογραφίες" δεν είναι και τόσο αβάσιμες... 😛

  • aekoupoli

    Θα το παίξω σε 2 χρόνια που θα είναι τεσσάρων το παιδάκι και θα στέκουν οι γρίφοι. :p

  • darhe(ExtraLife gR)

    κριμα,γιατι φαινοταν καλο,Sir Daniel τσεκαρε αυτο το παιχνιδακι,ειναι ελληνικη προσπαθεια και φαινεται συμπαθητικο.https://www.youtube.com/watch?v=zGIVUoWLHRQ

    • mpak7

      Τετοια θελω να βλεπω!! καλο φαινεται.

      • maladroid

        Συμπαθητικό είναι αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Έπαιξα τη vanilla έκδοση πέρσι, τώρα λέγεται ότι βάλανε με patch και κάποιες σκηνές "μάχης"/καταδίωξης, οι οποίες, όμως, δεν κολλάνε καθόλου.

    • http://www.game20.gr Sir Daniel

      To έχει πάρει το μάτι μου το Eleusis, αλλά ακόμη δεν το έχω δοκιμάσει. Φαίνεται ενδιαφέρον και καλό είναι να υποστηρίζουμε ελληνικές δημιουργίες.