alt text

Πριν από μερικές μέρες, η AMD ανακοίνωσε ένα νέο low level API με την ονομασία Mantle. Το Mantle αναπτύσσεται από τη DICE και την AMD, και σκοπό έχει να επιφέρει καλύτερες επιδόσεις στις τωρινές και μελλοντικές κάρτες γραφικών. Τι είναι API όμως; API είναι το "μέσο επικοινωνίας" μεταξύ των προγραμμάτων και των καρτών γραφικών. Στην παρούσα φάση υπάρχουν high-end APIs όπως το DX και το OpenGL. Το Mantle είναι ένα low-level API που επιτρέπει στους προγραμματιστές να κάνουν παρόμοια θαύματα με εκείνα που επιτυγχάνουν στις κονσόλες, και το οποίο -σύμφωνα πάντα με την AMD- επιφέρει 9x καλύτερες επιδόσεις στις draw calls.

Το Mantle απαιτεί -στην παρούσα φάση- την ύπαρξη GCN αρχιτεκτονικής, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες Nvidia δεν θα μπορούν να τρέξουν τα παιχνίδια που το υποστηρίζουν μέσω αυτού του API. Η AMD δήλωσε ότι δεν έχει πρόβλημα να βοηθήσει άλλες εταιρείες να εκμεταλλευτούν το συγκεκριμένο API. Εν ολίγοις, φανταστείτε το σαν το Glide που είχε βγάλει η 3DFX για τις τότε κάρτες της. Και επειδή πολλοί θα ρωτήσετε, όχι, χλωμό να το υποστηρίξει το συγκεκριμένο API η Nvidia για πολλούς και αυτονόητους λόγους.

Σύμφωνα με τον Johan Andersson της DICE, το Mantle θα καταφέρει να προσφέρει "σωστές" multi-tasking scaling δυνατότητες σε όσα παιχνίδια το υποστηρίζουν. Η DICE πρόκειται να το ενσωματώσει στη Frostbite 3 engine και τον Δεκέμβριο θα βγάλει patch με το οποίο θα υποστηρίζεται στο Battlefield 4.

Όπως είναι αυτονόητο, το Mantle θα βοηθήσει αρκετά στην μεταφορά παιχνιδιών από τις next-gen κονσόλες στo PC. Η DICE παρουσίασε το Battlefield 4 να τρέχει μέσω του Mantle σε μια Radeon R9 290X (η νέα ναυαρχίδα της AMD που αναμένεται κατά τα Χριστούγεννα) με ανάλυση 5760x1080. Και μολονότι στα χαρτιά η R9 290X φαντάζει χειρότερη από την Titan της Nvidia, η "κόκκινη" ομάδα ισχυρίζεται ότι η κάρτα της ποδοπατάει τον Τιτάνα στο Battlefield 4 χάρις το Mantle. Η AMD θα ανακοινώσει περισσότερα στα μέσα Νοεμβρίου, στο AMD Developer Summit.

Όπως και να έχει όμως, τα δεδομένα στο PC φαίνεται να αλλάζουν και θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε αν περισσότεροι developers θα υποστηρίξουν το Mantle, και ποια θα είναι η κίνηση της Nvidia. Θα βάλει την ουρά στα σκέλια και θα υποστηρίξει το Mantle ή θα δημιουργήσει ένα δικό της low-level API;