alt text

Absolver Review

, 26/09/2017  

Λίγοι θα διαφωνούσαν με την άποψη ότι η From Software, από τα μέσα της περασμένης γενιάς έως και σήμερα, εδραίωσε μια φόρμουλα μηχανισμών που αποτελούν πλέον αντικείμενο μελέτης και επιρροής για ένα πλήθος φιλόδοξων δημιουργών. Ένα βασικό χαρακτηριστικό που προσδιορίζει ένα παιχνίδι τύπου Souls είναι αναμφίβολα το σύστημα μάχης του. Ο παίκτης μάχεται με προοπτική κάμερας τρίτου προσώπου εκτελώντας επιθέσεις, κινήσεις αποφυγής, απόκρουσης και άμυνας που καταναλώνουν έναν πεπερασμένο αριθμό από πόντους αντοχής. Επιπρόσθετα, συχνά έρχεται αντιμέτωπος με σκληροτράχηλα αφεντικά, ενώ η αφήγηση της ιστορίας πραγματοποιείται μέσω της παρατήρησης του περιβάλλοντος. Τέλος, δεν αποκλείεται σε ένα παιχνίδι τέτοιου είδους να εμπεριέχεται ένα διαδικτυακό σύστημα επικοινωνίας παικτών, στο οποίο εκείνοι μοιράζονται από κοινού έναν ανοιχτό, ελεύθερο προς εξερεύνηση κόσμο και μπορούν να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους άλλοτε συνεργατικά και άλλοτε ανταγωνιστικά.

Με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά, η Sloclap, η οποία, αξίζει να αναφερθεί πως συγκροτείται από βετεράνους της Ubisoft Paris, δημιούργησε το Absolver. Η ειδοποιός διαφορά του παιχνιδιού που κεντρίζει εξαρχής το ενδιαφέρον αφορά τις μάχες του, οι οποίες είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου εμπνευσμένες από τις ιαπωνικές πολεμικές τέχνες.

Στο Absolver, μέσα από ένα ολιγόλεπτο εισαγωγικό cinematic, βρίσκετε τον εαυτό σας σε ένα φρούριο μαζί με άλλους άπειρους αλλά, ταυτόχρονα, φιλόδοξους πολεμιστές. Εκεί ένας παλαίμαχος καθοδηγητής σάς επιλέγει από το πλήθος των παρατεταγμένων μαθητών, με σκοπό να σας χαρίσει μια ιερή μάσκα που σας καθιστά άτρωτο στην πείνα, την δίψα ή ακόμη και τον θάνατο. Μετά το πέρας της σύντομης τελετής, μεταφέρεστε στα χώματα της παρηκμασμένης αυτοκρατορίας Adal, όπου ξεκινάτε ένα σπουδαίο ταξίδι που πρόκειται να δοκιμάσει στον μέγιστο βαθμό τις ικανότητες σας. Οι άπλετες αναμετρήσεις σας με επικίνδυνους αντιπάλους στην πόλη Raslan πρόκειται να καθορίσουν εάν διαθέτετε τα απαραίτητα προσόντα, ώστε από ταπεινός Prospect να ανελιχθείτε στην ιεραρχική κλίμακα αποκτώντας τον τιμητικό τίτλο του Absolver. Εν ολίγοις, ο προαναφερθέντας τίτλος απονέμεται σε έναν αυστηρά περιορισμένο αριθμό επίλεκτων μαχητών που συμπεριλαμβάνονται στην αφρόκρεμα του στρατιωτικού σώματος.

Εκτελώντας charging attack στον αντίπαλο.

Εκτελώντας charging attack στον αντίπαλο.

Από τα πρώτα λεπτά της ενασχόλησης γίνεται φανερό ότι το σενάριο του Absolver δεν αποτελεί το δυνατό του σημείο και δεν πρόκειται να σας απασχολήσει ιδιαίτερα, καθώς ο ρόλος του είναι καθαρά συνοδευτικός. Όπως και στα παιχνίδια Souls, η εξιστόρηση πραγματοποιείται κυρίως μέσα από τις λιγοστές σας συνομιλίες με χαρακτήρες που συναντάτε κατά την διάρκεια της περιήγησής σας στα χαλάσματα της πόλης Raslan, οι οποίες σας παρέχουν, μέσα από έναν λιτό αριθμό γραμμών διαλόγου, πληροφορίες για τον κόσμο του παιχνιδιού. Σε μικρότερο βαθμό lore ενδέχεται να είναι διαθέσιμο μέσα από τις περιγραφές των αντικειμένων που αποκτάτε σαν επιβράβευση μετά την αίσια έκβαση μιας μάχης. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα παιχνίδια της From Software, αυτές δεν είναι ποτέ αρκετές, ώστε να στοιχειοθετήσουν τις παράλληλες ιστορίες που έχει αναπτύξει κατά καιρούς η ζωηρή φαντασία της κοινότητας των οπαδών της σειράς Souls. Πέρα από ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αναπαριστούν γλαφυρά τον βαθμό της καταστροφής και της αποσύνθεσης της πόλης μετά τα ολέθρια γεγονότα του πολέμου και την μετέπειτα προσπάθεια της ανοικοδόμησης της, ο μύθος του παιχνιδιού δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει και η πλοκή χαρακτηρίζεται μάλλον υποτονική, καθώς η αναμέτρηση με το τελικό αφεντικό έρχεται χωρίς τυμπανοκρουσίες ή έστω κάποια στοιχειώδη κλιμάκωση ικανή να εγείρει το ενδιαφέρον.

Όσον αφορά το gamplay, το Absolver χαρακτηρίζεται από τους δημιουργούς του σαν ένα multiplayer παιχνίδι δράσης, παρά το γεγονός πως είναι δυνατό να απενεργοποιήσετε πλήρως από τις ρυθμίσεις την αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες. Κατά την διάρκεια της εξερεύνησης στα δαιδαλώδη ερείπια της πόλης Raslan, πέρα από τις μάχες με χαρακτήρες που ελέγχονται από το παιχνίδι, έρχεστε παράλληλα σε επαφή με παίκτες που διαγράφουν την δική τους πορεία στην προσπάθεια τους να γίνουν Absolvers. Η επικοινωνία σας με αυτούς πραγματοποιείται μη λεκτικά μέσα από ένα παραδοσιακό σύστημα χειρονομιών, από το οποίο μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια ευρεία γκάμα κινήσεων, όπως να εκτελέσετε μια βαθιά υπόκλιση, μέχρι και να αιτηθείτε συνεργατικό παιχνίδι. Φυσικά υπάρχει πάντα η δυνατότητα να αναμετρηθείτε εναντίον τους ή ακόμη να τηρήσετε στάση ουδετερότητας. Κατά την διάρκεια της περιήγησης σας στον κόσμο του παιχνιδιού ανακαλύπτετε βωμούς (altars) που λειτουργούν με έναν παρεμφερή τρόπο με αυτόν των bonfires της σειράς Souls. Προσκυνώντας έναν βωμό αναπληρώνετε τους χαμένους πόντους της υγείας σας, σώζετε την πρόοδό σας και παραμετροποιείτε τον χαρακτήρα σας. Ταυτόχρονα, οι βωμοί είναι τα μοναδικά σημεία του παιχνιδιού από τα οποία μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στον χάρτη της πόλης Raslan, ενώ σε αυτούς εμπεριέχεται το υψίστης σημασίας combat trials mode.

Στο εν λόγω τμήμα του παιχνιδιού διεξάγονται παραδοσιακές διαδικτυακές μονομαχίες ένας-εναντίον-ενός σε αρένες μάχης με σκοπό την ανάδειξη των πιο ανδρείων πολεμιστών. Πέρα από το σύστημα αναβάθμισης του χαρακτήρα σας, στο παιχνίδι αναβαθμίζετε ξεχωριστά και το combat trials. Κάθε μονομαχία αποτελείται από τρεις γύρους, ο καθένας από τους οποίους παρέχει στον νικητή από έναν πόντο εμπειρίας. Συγκεντρώνοντας πέντε πόντους, το combat trials αναβαθμίζεται προσφέροντας σας σαν επιβράβευση ένα πολύτιμο αντικείμενο εξοπλισμού για να ντύσετε τον χαρακτήρα σας. Όταν φτάσετε το επίπεδο του εν λόγω mode στο rank 50, μπορείτε να γίνετε μέντορας και να δημιουργήσετε την δική σας σχολή (fighting school). Οι παίκτες που γίνονται μέλη της σχολής σας ξεκλειδώνουν μόνιμα για τον χαρακτήρα τους τον συνδυασμό επιθέσεων/powers που συνθέτουν το combat deck σας, για το οποίο γίνεται λόγος αναλυτικότερα παρακάτω.

Ας νικήσει ο καλύτερος.

Ας νικήσει ο καλύτερος.

Το σύστημα μάχης του Absolver είναι χωρίς αμφιβολία το δυνατότερο χαρακτηριστικό του. Ο χαρακτήρας σας μπορεί να πάρει σε μια αναμέτρηση τέσσερις διαφορετικές στάσεις σώματος (stances) που αντιστοιχούν στον προσανατολισμό του σε σχέση με τον στόχο. Κάθε στάση σώματος διαθέτει και από μια διαφορετική επίθεση αλυσιδωτών χτυπημάτων (combo) ή μια εναλλακτική επίθεση μιας φάσης. Επιθέσεις που εκτελείτε ή δέχεστε σε κατάσταση άμυνας, όπως και οι κινήσεις αποφυγής, καταναλώνουν πόντους αντοχής, οι οποίοι αναπληρώνονται όταν δεν κάνετε τίποτε ή πραγματοποιείτε μια επιτυχημένη αντεπίθεση (parry). Η αντεπίθεση στο Absolver είναι ελαφρώς διαφοροποιημένη σε σχέση με αυτή των παιχνιδιών Souls, διότι αφενός η κίνηση πρέπει να εκτελεστεί την τελευταία στιγμή πριν δεχτείτε την επίθεση του αντιπάλου και αφετέρου να διαθέτει σωστό προσανατολισμό. Για παράδειγμα, κατευθύνοντας τον δεξί αναλογικό μοχλό του χειριστηρίου προς τα αριστερά αποκρούετε επιθέσεις που έρχονται από την αριστερή σας πλευρά. Επίσης, μπορείτε να εκτελέσετε αντανακλαστικά μια προσποίηση, ώστε να παραπλανήσετε τον αντίπαλό σας, ακυρώνοντας την επίθεση σας κατά την διάρκεια της εξέλιξής της.

Όπως είθισται στα περισσότερα RPG, οι νικηφόρες εκβάσεις των μαχών σας παρέχουν πόντους, με τους οποίους αναβαθμίζετε τις δεξιότητές σας. Επιγραμματικά, η ζημιά των επιθέσεων αυξάνεται όταν επενδύετε τους εν λόγω πόντους στις κατηγορίες damage και dexterity. Η δύναμη ορισμένων επιθέσεων σχετίζεται άμεσα με τα στατιστικά της κατηγορίας mobility. Συγκεκριμένα, φορώντας στον χαρακτήρα σας εξοπλισμό με βαρύ φορτίο, το mobility σας μειώνεται, ενώ ντύνοντας τον με ελαφριά ενδύματα ο αριθμός του αυξάνεται. Επιπρόσθετα, το εν λόγω χαρακτηριστικό επιδρά στην ταχύτητα του χαρακτήρα σας και τον ρυθμό αναπλήρωσης των πόντων αντοχής.

Το σύστημα μάχης του Absolver αποτελείται κυριολεκτικά από εκατοντάδες διαφορετικές επιθέσεις, καθεμιά εκ των οποίων προκαλεί συγκεκριμένη ζημιά στην υγεία των αντιπάλων, ενώ παράλληλα έχει το δικό της ταχύ η βραδύ animation και εύρος έκτασης. Συχνά, ορισμένες εξ αυτών διαθέτουν επιπρόσθετα γνωρίσματα. Για παράδειγμα, εκτελώντας την επίθεση jumped light kick αποφεύγετε κάθε χτύπημα του αντιπάλου κάτω από την ζώνη, ενώ με την επίθεση low spin hill τα χτυπήματα που πραγματοποιούνται στο πάνω μέρος του σώματος. Κατά τον ίδιο τρόπο υφίστανται περιστροφικές επιθέσεις που σας γλιτώνουν από εχθρικά χτυπήματα που εκτελούνται στον οριζόντιο άξονα. Tα charging attacks από την άλλη δεν διακόπτονται από γρηγορότερες επιθέσεις, παρά μόνο αν δεχτείτε κατά την διάρκειά τους ένα stopping attack από τον αντίπαλο. Τέλος, υπάρχουν τα breaking attacks που έχουν συντριπτική επίδραση στους πόντους αντοχής ενός αμυνόμενου στόχου αφήνοντας τον ανυπεράσπιστο στις μετέπειτα επιθέσεις σας.

Η συνεργασία συχνά είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Η συνεργασία συχνά είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Ξεκινώντας το παιχνίδι, ο χαρακτήρας σας είναι γνώστης ενός περιορισμένου αριθμού επιθέσεων. Εκτελώντας επιτυχημένα μια αμυντική ενέργεια έναντι της επίθεσης ενός αντιπάλου βλέπετε να εμφανίζεται πάνω από το κεφάλι του χαρακτήρα σας η ένδειξη ενός κύκλου εκμάθησης που σας τροφοδοτεί με προσωρινούς πόντους εμπειρίας. Νικώντας τον αντίπαλο επικυρώνετε τους πόντους εμπειρίας για την επίθεση που εξουδετερώσατε και την ξεκλειδώνετε μόνιμα για τον χαρακτήρα σας. Στην συνέχεια, μπορείτε να την ενεργοποιήσετε μέσω του combat deck editor. Στην εν λόγω κατηγορία, συνθέτετε κατά βούληση καθεμιά από τις τέσσερις αλυσιδωτές (combo) και εναλλακτικές επιθέσεις σας. Οι πιθανοί συνδυασμοί είναι πραγματικά αμέτρητοι, οπότε αν είστε αποφασισμένοι να ασχοληθείτε σε βάθος με το παιχνίδι, ενδέχεται να περάσετε αρκετό χρόνο αναζητώντας την ιδανική σύνθεση για τα μέτρα σας. Η μέχρι τώρα εμπειρία μου φανερώνει πως οι γρήγορες επιθέσεις σε συνδυασμό με έναν χαρακτήρα με υψηλό mobility υπερισχύουν σε σχέση με τα υπόλοιπα playstyles. Ωστόσο, oι δημιουργοί σκοπεύουν να βελτιώσουν την γενικότερη ισορροπία στις μάχες.

Το gameplay του Absolver είναι προικισμένο με καινοτόμα στοιχεία, βάθος και υψηλή παραμετροποίηση, όμως τα πράγματα δεν είναι πάντα ρόδινα. Το πρώτο πρόβλημα που προκύπτει βρίσκεται στο γεγονός ότι το PvE περιεχόμενο, αν και είναι σχετικά αξιόλογο, μετά βίας φτάνει τις 10 ώρες. Πράγμα που σημαίνει πως αν δεν είστε διατεθειμένοι να ασχοληθείτε με το ανταγωνιστικό μέρος του Absolver, δεν πρόκειται να βρείτε αρκετούς λόγους για να παραμείνετε σε βάθος χρόνου στο παιχνίδι. Από την άλλη, το παιχνίδι αυτή τη στιγμή μαστίζεται από ένα πλήθος θεμάτων τεχνικής φύσεως. Το collision detection συχνά δεν λειτουργεί ικανοποιητικά, με αποτέλεσμα ουκ ολίγες φορές να βλέπετε τον χαρακτήρα σας να βυθίζεται στο πάτωμα ή ακόμη αντιπάλους να παγιδεύονται μέσα σε τοίχους.

Το ασυγχώρητο πρόβλημα όμως για ένα παιχνίδι σαν το Absolver, που δίνει έμφαση στο διαδικτυακό gameplay, αφορά την συνδεσιμότητα. Χωρίς υπερβολή, κάθε φορά που ένας παίκτης εισέρχεται στον κόσμο του παιχνιδιού όσο παίζετε, δέχεστε και από ένα στιγμιαίο lag! Άλλες φορές πάλι, κατά την διάρκεια του matchmaking στο combat trials βλέπετε τη loading screen για ένα συνεχόμενο πεντάλεπτο μέχρι τελικά να βρεθείτε και πάλι πίσω στον τελευταίο βωμό ή ακόμη χειρότερα στην επιφάνεια εργασίας των Windows. Αν προσθέσω στην παράμετρο τις περιπτώσεις στις οποίες οι γροθιές του χαρακτήρα μου γίνονταν... διαμπερείς(!) περνώντας ανάμεσα από τα σώματα των ΑΙ χαρακτήρων χωρίς να προκαλούν ζημιά εξαιτίας των τρομερών καθυστερήσεων, θα γίνω πραγματικά πολύ κακός και, πιστέψτε με, δεν το θέλω. Ενδεικτικά αναφέρω πως διαθέτω ενσύρματη σύνδεση VDSL και σε παιχνίδια όπως το Battlefield 4, συνήθως παίζω με ping γύρω στα 30-40 ms. Τα συμπεράσματα δικά σας!

Τα χαλάσματα της πάλαι ποτέ κραταιάς αυτοκρατορίας.

Τα χαλάσματα της πάλαι ποτέ κραταιάς αυτοκρατορίας.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Absolver ξεχωρίζει χάρη στο εικαστικό του στιλ. Τα τρισδιάστατα μοντέλα χαρακτηρίζονται από έντονες γραμμές, ενώ τα περιβάλλοντα μοιάζουν σαν να είναι ζωγραφισμένα στο χέρι από παστέλ μολύβια. Η πόλη Raslan είναι σχεδιασμένη με έντονα χρώματα θυμίζοντας μια πραγματική τοποθεσία με την δική της ιστορία στον χρόνο. Κατά την εξερεύνηση συναντάτε χορταριασμένα πλακόστρωτα δρομάκια και έναν ξεχασμένο ναό, που σταδιακά μεταμορφώνεται σε έλος, με φθαρμένες τοιχογραφίες ολόγυρα, στις οποίες με δυσκολία πλέον μπορούν να αναγνωριστούν τα εικονιζόμενα σχέδια. Φυσικοί ήχοι παφλασμών νερού από τρεχούμενους καταρράκτες και οι λαλιές των πτηνών ενισχύουν το νατουραλιστικό σκηνικό. Την μουσική του παιχνιδιού επιμελείται ο γνωστός από την συμμετοχή του στο Journey, Austin Wintory, με συνθέσεις ατμοσφαιρικών θεμάτων που συντροφεύουν διακριτικά την περιήγηση στον λαβυρινθώδη κόσμο του παιχνιδιού.

Το Absolver είναι ένα τολμηρό παιχνίδι φτιαγμένο με μεράκι. Καταφέρνει να πάρει και να αποδώσει ικανοποιητικά τη σχεδιαστική φόρμουλα των παιχνιδιών Souls, σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά βαθύ και ευέλικτο σύστημα μάχης που θα ζήλευαν αρκετά καθαρόαιμα fighting games. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα συνδεσιμότητας ζημιώνουν την εμπειρία, ενώ το PvE περιεχόμενο, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, κρίνεται φτωχό, διαθέτοντας ωστόσο αρκετές, ανεκμετάλλευτες ακόμη, δυνατότητες. Αν μη τι άλλο, το Absolver διαθέτει μια τρομερά ενδιαφέρουσα βάση, η οποία όμως δεν παύει να δίνει την αίσθηση πως βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη. Το κατά πόσον τελικά θα αξιοποιηθεί, είναι καθαρά στο χέρι της Sloclap. Η υποστήριξη του παιχνιδιού, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, είναι εξαιρετικά ενεργή, οπότε αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε την εξέλιξή του σε βάθος χρόνου.

  • Η δυνατότητα σύνθεσης μοναδικών combo μέσω του combat deck
  • Εθιστικό PvP ικανό να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον σας για ώρες
  • Στιλάτα γραφικά
  • Χαμηλή τιμή
  • Ίσως το πιο βαθύ σύστημα μάχης στο είδος του...
  • ...αν και έχει θέμα ισορροπίας
  • Φτωχό PvE περιεχόμενο
  • Σοβαρά τεχνικά προβλήματα (μέχρι τώρα τουλάχιστον)
  • Ρηχή ιστορία συνοδευτικού χαρακτήρα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Sloclap
ΕΚΔΟΣΗ:Devolver Digital
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Melee action
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.absolvergame.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:29/2017
PEGI:12