Game20.gr, το Άσυλο των gamers

20XX Review

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει διάφορες προσπάθειες αντιγραφής και ανανέωσης της φόρμουλας του Mega Man, όπως το αποτυχημένο Mighty No. 9. Κάπου ανάμεσα στις αποτυχημένες απομιμήσεις και το επερχόμενο Mega Man 11, έχουμε την ευχάριστη έκπληξη που ακούει στο όνομα 20ΧΧ.

To 20ΧΧ δανείζεται τους μηχανισμούς gameplay κατευθείαν από τη σειρά Mega Man X με μεγάλο ποσοστό επιτυχίας, αλλά ταυτόχρονα έχει μια μεγάλη διαφορά: οι πίστες δημιουργούνται επί τόπου, που σημαίνει ότι παίζοντας ξανά το ίδιο επίπεδο η εμπειρία είναι διαφορετική κάθε φορά. Μπορείτε να επιλέξετε τη Nina, που είναι το άμεσα ανάλογο του Mega Man ή τον Ace που είναι στην ουσία ο Zero, στο ταξίδι τους από τον διαστημικό σταθμό Ark στην Γη, ώστε να καθαρίσουν διάφορες περιοχές από τρελαμένα ρομπότ. Η Nina και ο Ace έχουν διαφορετικούς τρόπους επίθεσης (όπως ο Mega Man και ο Zero). Η Nina είναι οπλισμένη με το blaster της που μπορεί να το φορτίσει για μια πιο δυνατή επίθεση, ενώ ο Ace έχει ένα σπαθί για μάχη σε πιο κοντινή απόσταση. Οπότε μπορείτε να διαλέξετε το gameplay που σας ταιριάζει και να αρχίσετε την αποστολή με τον χαρακτήρα της επιλογής σας. Να σημειωθεί ότι στις κονσόλες περιλαμβάνεται και τρίτος χαρακτήρας, ο Hawk, που στο PC είναι DLC.

Ας πιάσουμε όμως τον ανορθόδοξο τρόπο που δουλεύουν οι πίστες στο 20XX. Πρώτα απ’ όλα παίζετε σε “runs”, που σημαίνει ότι ξεκινώντας το κύριο campaign, παίζετε τις πίστες την μία πίσω από την άλλη, έχοντας ως σκοπό να μείνετε ζωντανός ως το τέλος. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πίστες είναι διαφορετικές κάθε φορά, δεν υπάρχει καθόλου το στοιχείο της απομνημόνευσης. Οπότε βασίζεστε αποκλειστικά στα γρήγορα αντανακλαστικά και την γνώση που αποκτάτε για την συμπεριφορά του κάθε εχθρού ενώ παίζετε. Κάθε πίστα έχει στο τέλος της ένα boss που σας περιμένει για να το πολεμήσετε. Ευτυχώς τα bosses είναι πολύ συγκεκριμένα και αφού νικήσετε κάποιο, επιλέγετε εσείς ποιο θέλετε να αντιμετωπίσετε στην επόμενη πίστα.

Μερικές πλατφόρμες παραείναι αψυχολόγητα τοποθετημένες.

Παρά την “τυχαία” φύση των πιστών, το σύστημα αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις λειτουργεί περίφημα. Όμως δεν λείπουν διάφορα μικροπροβλήματα όπως το ότι κάποιοι εχθροί είναι αψυχολόγητα τοποθετημένοι με αποτέλεσμα μερικές φορές να είναι αδύνατο να μην υποστείτε κάποιο χτύπημα. Το ίδιο συμβαίνει και στις κινούμενες πλατφόρμες του παιχνιδιού, που πολλές φορές σας αναγκάζουν να κάνετε τυφλά άλματα που συχνά σας οδηγούν στο κοντινότερο βάραθρο. Δεδομένου ότι το παιχνίδι βασίζεται σε “runs”, μερικές φορές ένα καλό run μπορεί να τερματιστεί από τα παραπάνω, πράγμα αρκετά εκνευριστικό αφού δεν πρόκειται για κάποιο δικό σας λάθος ή απροσεξία αλλά για τερτίπι του παιχνιδιού.

Ας περάσουμε στα upgrades και τους διαφόρους τύπους “νομισμάτων” που βρίσκετε κατά την περιπέτειά σας στον κόσμο του 20XX. Υπάρχουν τα bits που στην ουσία είναι βίδες που ρίχνουν οι εχθροί και με αυτά μπορείτε να αναπληρώσετε την χαμένη σας υγεία σε ειδικούς πωλητές ή να αγοράσετε μικρές αναβαθμίσεις όπως boosts στην ταχύτητά σας ή να προκαλείτε περισσότερη ζημιά στους εχθρούς. Ταυτόχρονα βρίσκετε chips, που είναι πιο σπάνια και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για μόνιμες αναβαθμίσεις σε υγεία και ενέργεια. Μπορείτε επίσης να αλλάξετε τη συχνότητα εμφάνισης κάποιων αντικειμένων όπως πχ να έχετε κάποιο market στην αρχή κάθε πίστας. Κατά τ' άλλα, όλα τα upgrades που παίρνετε κάνοντας τα runs, όπως ότι αγοράζετε με bits και τα όπλα που παίρνετε νικώντας τα bosses, χάνονται μόλις χάσετε και επιστρέψετε στο Ark. Οπότε οτιδήποτε μπορείτε να αγοράσετε με chips, πρέπει να το πάρετε με προσοχή και κάποια στρατηγική.

Υπάρχουν και κάποια άλλα πράγματα στο παιχνίδι που αυξάνουν το ήδη μεγάλο replayability του, όπως τα διάφορα challenges στα οποία στην ουσία παίζετε τα ίδια runs αλλά με leaderboards που μηδενίζουν κάθε ημέρα ή κάθε εβδομάδα. Μπορείτε να παίξετε τα challenges με τρία τυχαία power-ups ή να πάτε κατευθείαν σε ένα γρήγορο boss rush. Ένα άλλο στοιχείο που ίσως βρείτε ενδιαφέρον είναι το multiplayer. Μπορείτε να κάνετε runs μαζί με έναν φίλο, παίζοντας με την Nina και τον Ace, αλλά σε γενικές γραμμές ο τρόπος δημιουργίας των πιστών δεν αλλάζει, με αποτέλεσμα να διορθώνεται κατά ένα ποσοστό το προαναφερθέν πρόβλημα με την τοποθέτηση των εχθρών.

Κάποια bosses είναι εκνευριστικά εύκολα, ενώ κάποια άλλα είναι απλά εκνευριστικά.

Στον οπτικοακουστικό τομέα το 20XX δεν έχει να επιδείξει κάτι ιδιαίτερο. Το στιλ γραφικών του παιχνιδιού φέρνει περισσότερο σε ερασιτεχνικό animation (αλήθεια, θυμάστε το Newgrounds;) που βρίσκεται παντού online. Μπορεί να είναι όμορφο, αλλά προφανώς δεν αγγίζει την ποιότητα άλλων indie. Πέρα από αυτό, το ίδιο το animation είναι ικανοποιητικό. Οι χαρακτήρες, οι εχθροί και τα bosses έχουν αρκετά καλή κίνηση, που βοηθάει όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στο gameplay, αφού σε ένα τέτοιο platformer είναι κάτι σημαντικό. Η μουσική προσπαθεί να μιμηθεί το στιλ των Mega Man X, όμως σε γενικές γραμμές είναι αδιάφορη - αρκετά ταιριαστή για να συνοδεύει τις πίστες, αλλά όχι στο επίπεδο του Mega Man. Το μόνο oυσιαστικό αρνητικό του ηχητικού τομέα είναι οι εκνευριστικές κραυγές της Nina κατά το άλμα της.

Το 20XX μπορεί να σας κρατήσει απασχολημένους μέχρι το Mega Man 11, ως ένα πρακτικά ατέρμονο action platformer με πίστες που είναι διαφορετικές κάθε φορά που παίζετε. Όμως τα μικροπροβλήματα αυτού του εγχειρήματος, που προέρχονται κυρίως από τον τρόπο που το παιχνίδι φτιάχνει τις πίστες του, μπορούν να σας προκαλέσουν στιγμές άπειρου θυμού. Πάντως αν είστε φαν του Mega Man, το 20XX θα σας ικανοποιήσει απόλυτα.

  • Ατέρμονο Mega Man X
  • Πολλά modes, challenges, upgrades
  • Online και local co-op
  • Κάποιοι εχθροί και πλατφόρμες σε περίεργες θέσεις λόγω procedural generation
  • Οπτικοακουστικά αδιάφορο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Batterystaple Games, Fire Hose Games
ΕΚΔΟΣΗ:Batterystaple Games
ΕΙΔΟΣ:Action platformer
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.firehosegames.com/portfolio/20xx/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:16/8/2017 (PC), 10/7/2018 (PS4, Xbox One, Switch)